  • 1. Data: 2011-11-22 13:13:12
    Temat: Problem z GForce GTX 460
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za słaby
    zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem, że dla
    tej karty powinno być minimum 450W.

    --
    i...@w...pl

  • 2. Data: 2011-11-22 13:17:56
    Temat: Re: Problem z GForce GTX 460
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    ikaros30 wrote:

    > Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za
    > słaby zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem,
    > że dla tej karty powinno być minimum 450W.

    A może nie podpięte zasilanie dodatkowe ?

  • 3. Data: 2011-11-22 13:22:32
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa.

    Dobra zasada jest nie zadawanie pytan w temacie.
    A jesli juz, to dublowanie ich w tresci posta.

    > Czy winą może być za słaby zasilacz?

    Moze byc.

    > Ten w kompie ma 400 W,

    Najslabsza wersja GTX 460 ma deklarowane TDP w okolicach 140W,
    a zasilana jest zapewne z linii 12V. Czyli, ze na linii, z ktorej ja
    zsilasz
    musisz miec "wolne" minimum te 12A.

    "Zasilacz 400W" czy "450W" to _zadna_ informacja.

    Niemniej... Wez pod uwage, ze te 140W karta pobiera
    pod obciazeniem, w trybie 2D bedzie wielokrotnie mniej,
    wiec IMHO chocby POST powinienes na monitorze zobaczyc.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2011-11-22 13:24:12
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-22 14:17, wozniak grzegorz wrote:

    > A może nie podpięte zasilanie dodatkowe ?

    Zdecydowanie, czy nie jest tak, że komputer wogóle się nie uruchamia, a
    karta np. szumi?

    karty z GTX460 maja zazwyczaj dwa dodatkowe wejscia na zasilanie, zwroc
    uwage aby kazde bylo podlaczone do osobnej wiazki z zasilacza.

    Na Feel400W męcze GTX460OC, jakos się da ;)

  • 5. Data: 2011-11-22 13:45:27
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-22 14:22, Użytkownik Vituniu napisał:

    > Niemniej... Wez pod uwage, ze te 140W karta pobiera
    > pod obciazeniem, w trybie 2D bedzie wielokrotnie mniej,
    > wiec IMHO chocby POST powinienes na monitorze zobaczyc.

    Przy problemie z mało wydajnym zasilaczem komputer powinien się
    uruchomić i paść kiedy coś (gra) obciąży procesor graficzny.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-11-22 14:24:34
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 14:24:12 +0100, Rafal Lukawski napisał(a):

> [...]
    > uwage aby kazde bylo podlaczone do osobnej wiazki z zasilacza.
    >
    > Na Feel400W męcze GTX460OC, jakos się da ;)

    To dodatkowe zasilanie jest podpięte. Wentylator karty kręci się ale obrazu
    nie ma.

    --
    i...@w...pl

  • 7. Data: 2011-11-22 14:31:53
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-22 14:45, RadoslawF wrote:

    > Przy problemie z mało wydajnym zasilaczem komputer powinien się
    > uruchomić i paść kiedy coś (gra) obciąży procesor graficzny.

    Co stoi na przeszkodzie by wydajność prądową sprawdzać przy starcie?
    Jeżeli producent karty coś takiego zmajstruje, to ma. Inną kwestią jest
    to na ile dokładnie jest robiony ów pomiar. Tak czy owak jeszcze nie
    zdarzyło mi się, by system się zawiesił podczas max. obciążenia.

    Ja tak mam przynajmniej w swojej karcie ZOTAC GTX460, przy podpięciu
    zasilania z jednej wiązki (lub np. podpięciu tylko jednej wtyczki
    zasilania), po uruchomieniu komputera zasilacz kręci się na max, ale
    system nie startuje.

  • 8. Data: 2011-11-23 11:26:06
    Od: "Riva" <r...@e...pl>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > karty z GTX460 maja zazwyczaj dwa dodatkowe wejscia na zasilanie, zwroc
    > uwage aby kazde bylo podlaczone do osobnej wiazki z zasilacza.

    Bzdura.
    Otworz sobie zasilacz.
    Zobaczysz ze wszystkie wiazki +5 +12
    sa podlaczone w jedno miejsce.

  • 9. Data: 2011-11-23 12:08:56
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > Bzdura.
    > Otworz sobie zasilacz.
    > Zobaczysz ze wszystkie wiazki +5 +12
    > sa podlaczone w jedno miejsce.

    Dlaczego producent zasilacza specyfikuje dwa limity prądowe dla 12V
    (przyklad):
    12V1: 14A
    12V2: 16A

    Jak pisałem przy podpieciu zasilania karty do jednej wiązki (dwie
    przejściówki) - nie rusza
    Przy podpięciu jednym dedykowanym kablem z 12V i jednym z innej wiązku
    rusza.

  • 10. Data: 2011-11-23 12:48:25
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Rafal Lukawski nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Dlaczego producent zasilacza specyfikuje dwa limity prądowe dla 12V
    > (przyklad):
    > 12V1: 14A
    > 12V2: 16A

    Bo 12V1: 14A cieńszym drutem prowadzi? :P NOSPANC :)
    Przem