  • 1. Data: 2012-05-23 11:00:04
    Temat: Prepaid na dane w Bułgarii
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Może ktoś ma świeże doświadczenie jak to teraz wygląda? Potrzebuje na
    ~2 tygodnie tak że 2-3GB transferu. Ot tyle żeby zareagować zdalnie gdy
    człowiek zostawiony na miejscu nie będzie mógł sobie poradzić z
    ewentualnym problemem. Czy dostępne są u któregoś operatora pre-paidy na
    same dane, ile to kosztuje, jak z doładowaniami, jak z dostępnością, czy
    potrzeba jakichś dokumentów przy zakupie?

    Proszę tylko by nie pisać komentarzy typu "szef Ci powinien kupić" czy
    "urlop to jest do odpoczynku a nie do pracy". ;-)

    Zdrówko

  • 2. Data: 2012-05-23 13:48:21
    Temat: Re: Prepaid na dane w Bułgarii
    Od: daromar <...@m...com>

    Dnia Wed, 23 May 2012 11:00:04 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    >
    > Proszę tylko by nie pisać komentarzy typu "szef Ci powinien kupić" czy
    > "urlop to jest do odpoczynku a nie do pracy". ;-)

    Zobacz na:
    http://www.prepaidgsm.net/en/bulgaria.html
    http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com
    /page/Bulgaria

    --
    daromar

  • 3. Data: 2012-05-23 14:28:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-23, o godz. 11:48:21
    daromar <...@m...com> napisał(a):

    Dzięki - adresy znam. Tyle że dane mało aktualne:

    > Zobacz na:
    > http://www.prepaidgsm.net/en/bulgaria.html

    Last update: 30/04/09 30/04/09 28/01/10 22/01/10

    > http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com
    /page/Bulgaria

    Tu ciut lepiej: Latest page update: Jul 7 2011 May 12 2011 Feb 13 2012
    Czyli poza jedną siecią dane stare. :-(

    Chyba trzeba się będzie z jakimś translatorem prze strony bułgarskich
    opów przekopać...

    Zdrówko

  • 4. Data: 2012-05-23 15:17:19
    Od: "medly" <h...@t...org>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20120523142821.6feab12b@babcia-workstation...
    > Chyba trzeba się będzie z jakimś translatorem prze strony bułgarskich
    > opów przekopać...

    Niestety, dzień babci jest tylko raz w roku

  • 5. Data: 2012-05-23 19:45:08
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > ~2 tygodnie tak że 2-3GB transferu. Ot tyle żeby zareagować zdalnie gdy
    > człowiek zostawiony na miejscu nie będzie mógł sobie poradzić z

    3 lata temu za starter z 0,5GB płaciłem ok. 50zł w przeliczeniu, teraz
    pewnie taniej. Dobra rada: przed wyjazdem zanotuj sobie ustawienia APN,
    ja zapomniałem i musiałem szukać wifi i translatorem odnaleźć ustawienia

    Lukasz

  • 6. Data: 2012-05-24 09:22:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-23, o godz. 19:45:08
    Lukasz <w...@b...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > teraz pewnie taniej. Dobra rada: przed wyjazdem zanotuj sobie
    > ustawienia APN, ja zapomniałem i musiałem szukać wifi i translatorem

    WiFi w hotelu będę miał - to nie problem. Z cyrylicą sobie radzę bo
    rosyjski znam więc translator nie będzie konieczny. Czy były jakieś
    problemy przy zakupie? Jakiś dokument potrzebowali? ZTCW to w 2010 roku
    kombinowali coś z rejestracjami kart SIM ale nei wiem jak to się
    skończyło.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2012-05-24 12:30:41
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > problemy przy zakupie? Jakiś dokument potrzebowali? ZTCW to w 2010 roku
    > kombinowali coś z rejestracjami kart SIM ale nei wiem jak to się

    byłem w sierpniu niecałe 3 lata temu (czyli 2009r). Starter kupiłem bez
    żadnej rejestracji w kiosku z telefonami gsm (przed wyjazdem
    zapamiętałem tylko jaki starter/sieć chcę), języka nie znam kompletnie,
    ale w nadmorskich kurortach lepiej rozumieją po polsku niż po bułgarsku ;)

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-05-30 13:31:29
    Od: user <u...@g...com>

    W dniu 23.05.2012 11:00, Maciek Babcia Dobosz pisze:
> [...]
    >
    > Proszę tylko by nie pisać komentarzy typu "szef Ci powinien kupić" czy
    > "urlop to jest do odpoczynku a nie do pracy". ;-)

    Witam

    Obecnie w chyba najkorzystniejsza ofertę ma globul, gdzie 1GB na 60 dni
    kosztuje 29,90l, pakiet aktywuje się stosownym sms. Każdy z operatorów
    posiada oferty predefiniowane dla turystów, zazwyczaj taka taryfa jest
    ważna przez 30 dni, później następuje zmiana na taryfę podstawową. Karty
    kupuje się w salonach, rejestracja jest obowiązkowa (dowód lub
    paszport). Połączenia do Polski w predefiniowanej taryfie to 0,33l na
    komórki i 0,19l na stacjonarne, tak jest w mtel prima world, Doładowania
    można kupić w salonach, bankomatach. Co roku w lipcu wchodzą nowe
    promocję dla rezydentów, zapewne i w tym roku będzie taniej:) Z tego co
    pamiętam to od lipca również nastąpi wymuszona przez KE liberalizacja
    rynku bułgarskiego i operatorzy obniżą MTR'y co powinno się przyczynić
    do tańszych połączeń.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-05-30 21:31:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-05-30, o godz. 13:31:29
    user <u...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wymuszona przez KE liberalizacja rynku bułgarskiego i operatorzy
    > obniżą MTR'y co powinno się przyczynić do tańszych połączeń.

    Dzięki. Akurat potrzebuję od końca czerwca na około 15 dni. Po
    przejrzeniu ofert na www też zwróciłem uwagę na Globul. Mają w tej
    chwili 0,5GB na 20 dni za 14,90:
    http://www.globul.bg/bg/prpdata_pack-01.html
    I chyba to kupię bo na awaryjny dostęp mi wystarczy a w razie czego
    dokupię kolejny. SMS-y i rozmowy mnie nie interesują - to załatwiam
    roamingiem służbowego telefonu. Dzięki za info o obowiązkowej
    rejestracji - info o tym jest ale nie byłem pewny czy dotyczy to
    wszystkich pre paidów.

    Zdrówko