  • 61. Data: 2012-12-16 19:39:06
    Temat: Re: Prawdy i mity lustrzanek
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-12-16 19:00, Marek pisze:

    > A tak, faktycznie może to robić różnicę. Tu masz rację. Porównanie nie
    > jest adekwatne.
    >
    > Przypadkiem poruszyłeś temat, który dla mnie jest dość świeży - zupełnie
    > nie wypraktykowany. Mianowicie praca z teleobiektywem i modelami,
    > których energia rozsadza i biegać muszą. :-) Jak fotografujesz ich?
    > Piszesz o trybie śledzenia. Czy faktycznie masz na myśli funkcję
    > śledzenia 3D poruszającego się obiektu, czy funkcję rozpoznawania twarzy
    > konkretnego zawodnika czy tylko ciągły AF?

    Chyba się nie rozumiemy, piszę o takich zdjęciach:

    http://jacek3d.deviantart.com/gallery/?offset=96#/d2
    f05sv

    Żadnego rozpoznawania twarzy :D
    JD

  • 62. Data: 2012-12-16 20:07:00
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-12-16 19:39, JD pisze:

    > Chyba się nie rozumiemy, piszę o takich zdjęciach:
    >
    > http://jacek3d.deviantart.com/gallery/?offset=96#/d2
    f05sv

    > Żadnego rozpoznawania twarzy :D

    Link chyba prowadzi nie tam gdzie chciałem,
    a chodzi mi o fotę zatytułowaną "Izi Paha"
    Nie wiem jak zapodać bezpośredni link.

    JD

  • 63. Data: 2012-12-16 20:10:29
    Od: JD <j...@g...com>

    > Chyba się nie rozumiemy, piszę o takich zdjęciach:
    >
    > http://jacek3d.deviantart.com/gallery/?offset=96#/d2
    f05sv

    > Żadnego rozpoznawania twarzy :D
    Coś mieszam dziś w necie
    chodziło mi o to zdjęcie
    http://fav.me/d2f05sv

    JD

  • 64. Data: 2012-12-16 20:44:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JD wrote:

    f05sv

    > Coś mieszam dziś w necie
    > chodziło mi o to zdjęcie
    > http://fav.me/d2f05sv

    było OK... takie zdjęcie będzie jeszcze ciężko bezlusterkowcem zrobić wg
    mojego któtkiego doświadczenia bezlusterkowego. Chociaż przy dobrym
    oświetleniu może by sie udało, musze przetestować.

  • 65. Data: 2012-12-16 20:45:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > akumulatorek (lampa, filtry itp), to nawet jeśli miałbym potrzebę
    > posiadania 5 szt., to nie wyczułbym różnicy. Stąd moje zdziwienie.
    > Wcale to nie jest trollowanie.

    > Faktycznie nie wiedziałem :-) Tam jest dedykowany litowo-jonowy więc
    > temat się urywa :-)

    > Eeee tam. To tak jak ja do Windows 8 nie mogę :-) Po pewnym czasie
    > nowe nawyki powstają i dyskomfort mija :-) Obawiam się, że wyjścia
    > nie masz. Konsekwencją nowych technologii jest wyższa konsumpcja
    > energii :-)
    > A tak na marginesie - czy ten aparat sam się nie wyłącza nieużywany?

    niestety sam sie wyłączą co jest dość upierdliwą cechą... chyab muszę mu to
    zablokować jeśli sie da.

  • 66. Data: 2012-12-16 20:57:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-16 20:10, JD pisze:

    f05sv

    > Coś mieszam dziś w necie
    > chodziło mi o to zdjęcie
    > http://fav.me/d2f05sv

    Wszystko jest OK :-)

    Rozumiem. Chodziło o panning oraz włączenie AF-C - czy tak?

  • 67. Data: 2012-12-16 21:03:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-16 20:45, Marek Dyjor pisze:

    > niestety sam sie wyłączą co jest dość upierdliwą cechą... chyab muszę
    > mu to zablokować jeśli sie da.

    Hmmm... A czy nie jest tak, że aparat przechodzi - powiedzmy - w stan
    hibernacji po takim autowyłączeniu? U mnie jest tak, ze gdy "uśnie
    automatycznie", to wybudzam go lekkim przyciśnięciem spustu. Oczywiście
    mogę sobie regulować czas po jakim ma się hibernować. Start jest
    natychmiastowy. Zresztą po włączeniu aparatu też jest prawie natychmiast
    gotowy do pracy. Trudno rozróżnić oba te stany w sensie czasu startu.

  • 68. Data: 2012-12-16 21:07:51
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-12-16 20:57, Marek pisze:

    > Wszystko jest OK :-)
    >
    > Rozumiem. Chodziło o panning oraz włączenie AF-C - czy tak?

    O to chodzi, że nie jest OK.

    Kopyto na dole obcięte. Nie zdążyłem z kadrem.
    Zdążę z EVF?

    Po za tym ja widzę ułomność EVF w jego prądożerności,
    bo reszta parametrów poprawia się zdecydowanie.

    JD

  • 69. Data: 2012-12-16 21:23:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-16 21:07, JD pisze:

    > O to chodzi, że nie jest OK.

    OK w sensie, że link prowadzi do właściwego pliku i wszystko się otwiera.

    > Kopyto na dole obcięte. Nie zdążyłem z kadrem.
    > Zdążę z EVF?

    No ale dobrze - z moich obserwacji wynika, że EVF w takich warunkach
    oświetleniowych jakie prezentuje fotka, nie wniesie opóźnień jakie
    mogłyby być zarejestrowane okiem. Grzebałem w sieci poruszony
    dywagacjami na ten temat tu na forum. Podobno opóźnienie wynosi 10ms.

    > Po za tym ja widzę ułomność EVF w jego prądożerności,
    > bo reszta parametrów poprawia się zdecydowanie.

    Tak, to się zgadza. Coś za coś... Procek w tym czasie swoje też dorzuca
    gdyż rysuje histogramy itp. Tu też waty schodzą :-)

  • 70. Data: 2012-12-16 22:38:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > Start jest natychmiastowy. Zresztą po włączeniu aparatu też jest
    > prawie natychmiast gotowy do pracy. Trudno rozróżnić oba te stany w

    nie jest... czas włączenia jest zauważalny... nie można podnieść do oka i
    strzelić zdjęcia...