  • 71. Data: 2013-12-16 08:23:19
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-15 15:20, M. pisze:

    > Tym niemniej w długiej przyszłości czeka nas tylko OZE. Im wcześniej
    > opracujemy sposoby na magazynowanie i poradzenie sobie z
    > nierównomiernością produkcji tym lepiej.

    A wiesz, o jak odległej przyszłości mówimy?
    Węgla w Polsce mamy na 500 lat.
    Złoża termalne w Polsce wystarczyłyby na zapotrzebowanie 80% potrzeb
    energetycznych EUROPY.

    Ja bym nie panikował z tym OZE. W tej chwili to tylko kłopot, a walka z
    klimatem polityków przypomina podtrzymywanie świata własnymi rękami
    przez wariata w "Dziadach" Mickiewicza.

    --
    MN

  • 72. Data: 2013-12-16 08:38:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-15 16:25, ToMasz pisze:

    >jasne że nikt nie chce
    > mieć elektrowni atomowej w pobliżu, ale to też da się załatwić!

    Mi to nie przeszkadza. Mogę mieszkać o 3 km od takiej NOWOCZESNEJ
    elektrowni jądrowej. Ludzi naoglądali się w TV katastrofy Fukuszimy.
    Tylko zapomnieli w mediach powiedzieć, że była to najstarsza elektrownia
    w Japonii, która właśnie miała być zamknięta. Bardzo pechowo wyszło, że
    akurat na nią trafiło.

    Nowoczesna EJ nie stanowi ŻADNEGO zagrożenia dla nikogo już za płotem,
    czyli ok 800m od reaktora.

    A uranu ma wystarczyć na około 100 lat, jeśli cały świat miałby pracować
    na EJ.

    Tu jednak dochodzimy do nowego typu EJ - na neutrony prędkie. Dla niej
    paliwem jest "zużyty" uran po typowych EJ. A takiego paliwa mamy na
    tysiące lat.

    --
    MN

  • 73. Data: 2013-12-16 08:42:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 08:38:01 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > akurat na nią trafiło.
    > Nowoczesna EJ nie stanowi ŻADNEGO zagrożenia dla nikogo już za płotem,

    W Fukushimie tez tak mowili, i w Czernobylu i Three Miles Island :-)

> [...]
    > Tu jednak dochodzimy do nowego typu EJ - na neutrony prędkie. Dla niej
    > paliwem jest "zużyty" uran po typowych EJ. A takiego paliwa mamy na

    Ale one beda nowoczesne, a wiec niesprawdzone :-)

    J.

  • 74. Data: 2013-12-16 08:46:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 08:23:19 +0100, Marcin N napisał(a):

    > A wiesz, o jak odległej przyszłości mówimy?
    > Węgla w Polsce mamy na 500 lat.

    a co potem ?
    Zreszta - jak sie skonczy ropa, to wydobycie wegla wzrosnie.

    > Złoża termalne w Polsce wystarczyłyby na zapotrzebowanie 80% potrzeb
    > energetycznych EUROPY.

    No nie wiem, nie wiem. Rydzykowi sie chyba nie udalo, Antalowke
    zniszczyli, a to co wyplywa na Podhalu nadaje sie do basenu a nie do
    elektrowni.

    J.

  • 75. Data: 2013-12-16 08:51:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-16 08:46, J.F. pisze:

    > No nie wiem, nie wiem. Rydzykowi sie chyba nie udalo, Antalowke
    > zniszczyli, a to co wyplywa na Podhalu nadaje sie do basenu a nie do
    > elektrowni.

    Problem tych złóż polega na tym, żę mamy je na głębokości 4 km a
    opłacalne jest ich stosowanie do 3 km.

    To stan na dziś. Co będzie jutro? W końcu je wykorzystamy. Jest tylko
    problemik - UE się to nie podoba, bo jak to? Polska miałaby się
    uniezależnić? Z tego samego powodu polski węgiel jest BE - bo jest
    polski a nie niemiecki czy francuski.

    --
    MN

  • 76. Data: 2013-12-16 08:52:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-16 08:42, J.F. pisze:

    > W Fukushimie tez tak mowili, i w Czernobylu i Three Miles Island :-)

    Myślałem, że miało być merytorycznie...

    MN

  • 77. Data: 2013-12-16 08:54:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 08:18:22 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Rozumiesz znaczenie Twojego pytania?
    > Tak, gdzieś wieje, ale trzeba mieć elektronie WSZĘDZIE, żeby się załapać

    No tak z natury wiatraki instaluje sie "wszedzie".
    Zreszta trzeba by ich dziesiatki tysiecy, to i tak musza stac
    wszedzie.

    > na to miejsce, gdzie akurat wieje. W Niemczech wyszło, że elektrowni
    > musi być jakieś 4-5 razy więcej niż uzyskana z nich moc.
    > Znaczy - żeby uzyskać 1 GW z wiatru, trzeba zainstalować wiatraki o
    > potencjale 4-5 GW. Urocze...

    Kwestia tylko kosztow. Zainstalujemy i prad bedzie.
    No chyba ze jednak potrafi w calym kraju nie wiac.

    A jesli wierzyc temu artykulowi, to u nas 2 razy wiecej.

    J.

  • 78. Data: 2013-12-16 08:57:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 08:16:49 +0100, Marcin N napisał(a):
> [...]
    inansowanie-unijne-polskiej-farmy-wiatrowej

    > Dlaczego nie liczysz odsetek? Odsetki w 15 lat dają kolejne 100%. Czyli

    Bo ktos moze w to zainwestowac. wychodzi 6% rocznie, lepiej niz banku.

    > - jeśli dobrze liczysz - nie spłaci się nigdy, bo po 20 latach wszystko
    > trzeba wymienić.

    Ale jak cena pradu wzrosnie, to sie splaci w 20 lat z odsetkami. Czyli
    za darmo bylo :-)

    J.

  • 79. Data: 2013-12-16 09:15:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2013-12-16 08:57, J.F. wrote:
    inansowanie-unijne-polskiej-farmy-wiatrowej

    > Bo ktos moze w to zainwestowac. wychodzi 6% rocznie, lepiej niz banku.

    Głupie porównanie.

    Tylko w banku masz 4% a po 20 latach wyciągasz wkład.

    Tutaj masz 6% i po 20 latach masz _tylko_ "odesetki".

    pzdr
    bartekltg

  • 80. Data: 2013-12-16 09:22:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-16 08:54, J.F. pisze:

    > Kwestia tylko kosztow. Zainstalujemy i prad bedzie.

    "Tylko kosztów"? Taa... To ja poproszę taki zestaw, w którym koszty są
    znacznie niższe.

    --
    MN