-
11. Data: 2015-04-30 10:39:59
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
W dniu 2015-04-29 o 16:37, Mirek pisze:
> W dniu 29.04.2015 o 16:20, J.F. pisze:
>
>> Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
>> "grubosci"
>> N S N S N S N S
>> S N S N S N S N
>
> a mi:
> N p S p N p S
> S p N p S p N
> gdzie p - puste miejsce
są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy
>
>> Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to wtedy
>> raczej
>> NS SN NS SN NS SN NS SN
>>
>
> ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
> miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej
Jeszcze jedna sprawa:
u mnie magnesy wystają a orginalnie są jakby wklejone w taki krążek co
widać na fotach, ja nie mam tego krążka i magnesy mają dookoła
powietrze, może o to chodzi?
Jacek
-
12. Data: 2015-04-30 10:42:21
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
W dniu 2015-04-29 o 17:03, J.F. pisze:
> Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
> W dniu 29.04.2015 o 16:20, J.F. pisze:
>> Mi sie wydaje, ze te magnesy powinny miec bieguny po obu stronach
>> "grubosci"
>>> N S N S N S N S
>>> S N S N S N S N
>
> a mi:
>> N p S p N p S
>> S p N p S p N
>> gdzie p - puste miejsce
>
> Przerwa nieglupia, zreszta patrzac na te fotki, to faktycznie sa 4
> przerwy/ramiona.
> ale
> a) o ile rozumiem to sugerujesz zrobic 4 bieguny na wirniku, magnesy
> parami rownolegle - zazwyczaj widywalem wiecej magnesow niz cewek.
> b) patrzac na fotki, z tego co odpadlo, to te magnesy jakos
> naprzemiennie byly umieszczone, kolory co drugie inne.
>
>>> Chyba, ze tej plyty nie ma, a magnesy maja bieguny "po bokach", to wtedy
>>> raczej
>>> NS SN NS SN NS SN NS SN
>> ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
>> miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej
>
> te puste miejsca to wstawilem dla podkreslenia co nalezy do jednego
> magnesu.
>
> Owszem, troche bez sensu, ale tylko troche, a kto wie co to za silnik i
> co za producent - moze jakas amatorszczyzna :-)
Silnik od kompresora śrubowego Almig, wyszła jakaś seria tych
kompresorów gdzie był taki właśnie problem z silnikami.
Teraz serwis odmawia jakiejkolwiek naprawy
>
> Taki uklad jest mniej wiecej rownowazny tarczy z 8 biegunami, wiec moze
> zastapic moj pierwszy pomysl.
> Troche sie traci na odleglosci rdzen cewki - tylna czesc magnesu, ale
> moze nie przeszkadza
>
> J.
>
-
13. Data: 2015-04-30 10:43:44
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
W dniu 2015-04-29 o 16:27, Mirek pisze:
> W dniu 29.04.2015 o 15:11, Agent0700 pisze:
>
>> http://www.belmet.eu/silnik/sprawny2.jpg
>>
>
> A nie jest tak, że masz tylko 4 magnesy: N p S p N p S p ?
> gdzie p to puste miejsce wypełnione żywicą.
> To by miało prawo działać, ewentualnie N N S S N N S S, rozumiem, że
> silnik ma 3 fazy? A jak połączone są cewki?
jest to silnik 3-fazowy, nie patrzłem na połączenie cewek :-(
-
14. Data: 2015-04-30 17:03:03
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Mirek <i...@z...adres>
W dniu 30.04.2015 o 10:39, Agent0700 pisze:
>> N p S p N p S
>> S p N p S p N
>> gdzie p - puste miejsce
>
>
> są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy
>
To ja chyba liczyć nie umiem.
Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
Ty wkleiłeś 8 magnesów.
--
Mirek.
-
15. Data: 2015-04-30 18:01:56
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
>> są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy
> To ja chyba liczyć nie umiem.
> Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
> Ty wkleiłeś 8 magnesów.
Tam nie ma 4 pustych miejsc. Magnesy są utopione w żywicy.
Robert
-
16. Data: 2015-05-04 13:59:27
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
W dniu 2015-04-30 o 18:01, Robert Wańkowski pisze:
>>> są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy
>> To ja chyba liczyć nie umiem.
>> Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
>> Ty wkleiłeś 8 magnesów.
>
> Tam nie ma 4 pustych miejsc. Magnesy są utopione w żywicy.
są przerwy między parami magnesów.
-
17. Data: 2015-05-06 13:53:10
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
Witam ponownie
Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
Tu mam też kilka pytań.
Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
wytrzyma te 5000 obr.
Jest też możliwość wstawienia silnika 1400 i dorobienia przekładni na
paski klinowe, lecz tu silnik musiałby być z boku.
Przyznam się, że szukam pomysłów, porad itp.
Nieduża szajba ameliniowa (na silniku większa) na 2 lub 3 paski powinna
być dość lekka i nie powinna mieć bicia jakiegoś wielkiego.
Mogę też wytoczyć szajbę z plastiku, mam taki wałek, będzie lżejsza, ale
czy lepsza?
Pozdrawiam
Jacek
-
18. Data: 2015-05-06 14:36:28
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
> Mam uszkodzony nietypowy silnik:
Znalazłem, że takie silniki nazywają się Axial-Flux.
Niestety nic o naprawach nie znalazłem :-(
J
-
19. Data: 2015-05-06 15:34:41
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
>Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.
>Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
>obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
No, ten wyglada na dwubiegunowy ...
>I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
>lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
>Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
>wytrzyma te 5000 obr.
Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje
na 90 niz na 180.
Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to
falownik.
J.
-
20. Data: 2015-05-07 10:28:08
Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Od: Agent0700 <a...@g...pl>
W dniu 2015-05-06 o 15:34, J.F. pisze:
> Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
>> Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
>
> Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
> Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.
Falownik Yaskawa V1000.
Kręcił już innym silnikiem bez problemu.
>
>> Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
>> obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
>
> No, ten wyglada na dwubiegunowy ...
>
>> I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
>> lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
>> Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
>> wytrzyma te 5000 obr.
>
> Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje na
> 90 niz na 180.
też tak mi się wydaje
>
> Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to falownik.
falowniki nie mają z tym problemu, kręcą aż miło. Żeby nie chciał kręcić
to musiałby być jakiś dedykowany do tego typu silników.
Mam jeszcze Danfossa ale ten kręci tokarką :-)
Jak widać odpowiednie wklejenie magnesów niestety jest problemem.
Może kupię drugie magnesy i powklejam na jakiś słabszy klej i spróbuję
różne konfiguracje wklejania, może za którymś razem się uda?
J