  • 11. Data: 2015-04-30 10:39:59
    Temat: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 16:37, Mirek pisze:

    > a mi:
    > N p S p N p S
    > S p N p S p N
    > gdzie p - puste miejsce

    są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy

    > ee to by było chyba energetycznie bez sensu, choć gdyby były puste
    > miejsca tak jak przypuszczam byłoby trochę lepiej

    Jeszcze jedna sprawa:

    u mnie magnesy wystają a orginalnie są jakby wklejone w taki krążek co
    widać na fotach, ja nie mam tego krążka i magnesy mają dookoła
    powietrze, może o to chodzi?

    Jacek

  • 12. Data: 2015-04-30 10:42:21
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 17:03, J.F. pisze:

> [...]
    > przerwy/ramiona.
    > ale
    > a) o ile rozumiem to sugerujesz zrobic 4 bieguny na wirniku, magnesy
    > parami rownolegle - zazwyczaj widywalem wiecej magnesow niz cewek.
    > b) patrzac na fotki, z tego co odpadlo, to te magnesy jakos
    > naprzemiennie byly umieszczone, kolory co drugie inne.

    > te puste miejsca to wstawilem dla podkreslenia co nalezy do jednego
    > magnesu.
    >
    > Owszem, troche bez sensu, ale tylko troche, a kto wie co to za silnik i
    > co za producent - moze jakas amatorszczyzna :-)

    Silnik od kompresora śrubowego Almig, wyszła jakaś seria tych
    kompresorów gdzie był taki właśnie problem z silnikami.

    Teraz serwis odmawia jakiejkolwiek naprawy

  • 13. Data: 2015-04-30 10:43:44
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 16:27, Mirek pisze:

    > A nie jest tak, że masz tylko 4 magnesy: N p S p N p S p ?
    > gdzie p to puste miejsce wypełnione żywicą.
    > To by miało prawo działać, ewentualnie N N S S N N S S, rozumiem, że
    > silnik ma 3 fazy? A jak połączone są cewki?

    jest to silnik 3-fazowy, nie patrzłem na połączenie cewek :-(

  • 14. Data: 2015-04-30 17:03:03
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 30.04.2015 o 10:39, Agent0700 pisze:

    > są puste miejsca i tak też mniejwięcej wkleiłem magnesy

    To ja chyba liczyć nie umiem.
    Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
    Ty wkleiłeś 8 magnesów.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2015-04-30 18:01:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To ja chyba liczyć nie umiem.
    > Na oryginalnym masz 4 magnesy i 4 puste miejsca.
    > Ty wkleiłeś 8 magnesów.

    Tam nie ma 4 pustych miejsc. Magnesy są utopione w żywicy.

    Robert

  • 16. Data: 2015-05-04 13:59:27
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    > Tam nie ma 4 pustych miejsc. Magnesy są utopione w żywicy.

    są przerwy między parami magnesów.

  • 17. Data: 2015-05-06 13:53:10
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    Witam ponownie

    Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?

    Tu mam też kilka pytań.

    Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
    obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.

    I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
    lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?

    Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
    wytrzyma te 5000 obr.

    Jest też możliwość wstawienia silnika 1400 i dorobienia przekładni na
    paski klinowe, lecz tu silnik musiałby być z boku.

    Przyznam się, że szukam pomysłów, porad itp.

    Nieduża szajba ameliniowa (na silniku większa) na 2 lub 3 paski powinna
    być dość lekka i nie powinna mieć bicia jakiegoś wielkiego.

    Mogę też wytoczyć szajbę z plastiku, mam taki wałek, będzie lżejsza, ale
    czy lepsza?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 18. Data: 2015-05-06 14:36:28
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    > Mam uszkodzony nietypowy silnik:

    Znalazłem, że takie silniki nazywają się Axial-Flux.

    Niestety nic o naprawach nie znalazłem :-(

  • 19. Data: 2015-05-06 15:34:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
    >Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?

    Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
    Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.

    >Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
    >obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.

    No, ten wyglada na dwubiegunowy ...

> [...]
    >lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
    >Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i

    Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje
    na 90 niz na 180.

    Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to
    falownik.

    J.

  • 20. Data: 2015-05-07 10:28:08
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 15:34, J.F. pisze:

    > Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
    > Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.

    Falownik Yaskawa V1000.

    Kręcił już innym silnikiem bez problemu.

    > No, ten wyglada na dwubiegunowy ...

    > Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje na
    > 90 niz na 180.

    też tak mi się wydaje

    > Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to falownik.

    falowniki nie mają z tym problemu, kręcą aż miło. Żeby nie chciał kręcić
    to musiałby być jakiś dedykowany do tego typu silników.

    Mam jeszcze Danfossa ale ten kręci tokarką :-)

    Jak widać odpowiednie wklejenie magnesów niestety jest problemem.

    Może kupię drugie magnesy i powklejam na jakiś słabszy klej i spróbuję
    różne konfiguracje wklejania, może za którymś razem się uda?