-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Agent0700 <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Potrzebuję pomocy w naprawie silnika
Date: Thu, 07 May 2015 10:28:08 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 45
Message-ID: <mif7lt$9vi$1@node1.news.atman.pl>
References: <mhqla9$nl4$1@node2.news.atman.pl> <micvab$t3j$1@node1.news.atman.pl>
<554a187c$0$8372$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 31.132.65.27
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1430987261 10226 31.132.65.27 (7 May 2015 08:27:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 May 2015 08:27:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.6.0
In-Reply-To: <554a187c$0$8372$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:681193
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-05-06 o 15:34, J.F. pisze:
> Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
>> Czyli zostaje tylko wstawienie zwykłego silnika 3-fazowego?
>
> Ten jest synchroniczny, a "zwykly" asynchroniczny.
> Falownik do silnikow BLDC/synchronicznych moze tego nie zasilic.
Falownik Yaskawa V1000.
Kręcił już innym silnikiem bez problemu.
>
>> Po przeliczeniu obrotów do częstotliwości wyszło mi, że około 5000
>> obr/min przy 180 hercach to silnik 3-fazowy 1400 obr/min.
>
> No, ten wyglada na dwubiegunowy ...
>
>> I teraz: Czy wstawić silnik 1400 obr i podłączyć go bezpośrednio, czy
>> lepiej 2800 obr i ustawić na falowniku 90 hz?
>> Chodzi o to czy 2800 jest lepiej wyważony? Czy może lepiej wykonany i
>> wytrzyma te 5000 obr.
>
> Raczej bym podejrzewal ze silnik projektowany na 50Hz lepiej pracuje na
> 90 niz na 180.
też tak mi się wydaje
>
> Czyli uzyc jednak takiego na 2800 rpm, ale znow kwestia co na to falownik.
falowniki nie mają z tym problemu, kręcą aż miło. Żeby nie chciał kręcić
to musiałby być jakiś dedykowany do tego typu silników.
Mam jeszcze Danfossa ale ten kręci tokarką :-)
Jak widać odpowiednie wklejenie magnesów niestety jest problemem.
Może kupię drugie magnesy i powklejam na jakiś słabszy klej i spróbuję
różne konfiguracje wklejania, może za którymś razem się uda?
J
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A