  • 1. Data: 2012-10-15 23:05:58
    Temat: Potrzebne porady co kupić ( zaawansowany kompakt)
    Od: Mike <m...@m...patrz.w.sigu>

    Powitać
    Potrzebuję kila porad, bo zupełnie nie orientuję się w rynku aparatów
    foto i to co mi się wydaje słabe, może jest tak na prawdę dobre i na
    odwrót, więc wole się poradzić :)
    Od wieków byłem wierny marce Canon, a w szczególności serii S- kolejno
    S1, S3, teraz posiadam SX10. I cóż o ile dwa pierwsze modele były
    całkiem fajne jak na swoje czasy, o tyle SX10 już pozostawia trochę do
    życzenia, szczególnie jeżeli chodzi o jakość zdjęć. Aparat jest już
    trochę wysłużony i by można było kupić coś nowszego, ale czytam opinie o
    sx20 i sx30 i chyba jednak odpuszczę sobie te modele i teraz mam problem
    co kupić. Wymagania- kompakt, ale dla dość wymagającego użytkownika. W
    sumie te canony mi odpowiadały, bo były dość uniwersalne (wiem wiem jak
    coś jest do wszystkiego to jest do niczego ;) )- dobry zoom, ale i makro
    od 0cm, szybki dostęp do wszystkich opcji, mnogość ustawień
    samowyzwalacza, obracany lcd.

    Ogólnie bym potrzebował aparatu coś w ten deseń jak te canony S, tylko
    żeby zdjęć tak nie biedził, bo widoczne szumy przy iso100, to jakieś
    nieporozumienie, nie mówiąc "smętnych" kolorach (tak wiem że istnieje
    coś takiego jak balans bieli ;) )

    Czyli podsumowując:
    - aparat kompaktowy, ale z dość rozbudowanymi opcjami. Fotograf ze mnie
    amator, ale lubię się czasem pobawić, więc i czasem jakieś zdjęcia
    nocne, czasem makro, czasem jakieś panoramy czy hdr.
    - co do budowy zew. to wymiary nie są priorytetem, może być z tych
    "większych", ale bez przesady. Zoom optyczny fajnie jak by miał koło 20.
    Lcd obracany. Zasilanie może być AA, albo dedykowany aku.
    -cena...raczej rynek wtórny, aparat 1-2letni, cena 600-800zł.

    Znajdzie się coś w tym stylu?

    --
    pozdrawiam
    Mike

  • 2. Data: 2012-10-16 09:45:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mike" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Lcd obracany. Zasilanie może być AA, albo dedykowany aku.
    > -cena...raczej rynek wtórny, aparat 1-2letni, cena 600-800zł.

    Zapytaj w salonie Ery może jeszcze im coś zostało :-)

    W zasadzie jakość większości super-zoomów jest podobna (bo mają te same
    matryce) więc nie spodziewaj się dużych różnic. Wyjątkiem są niektóre modele
    Fuji. Mieli dobre matryce ale trzeba uważać, bo wkładali je tylko do
    niektórych modeli. Jak nie znajdziesz Fuji (a ciężko je znaleźć) to musisz
    obniżyć wymagania albo zwiększyć budżet.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-10-16 10:04:35
    Od: Mike <m...@m...patrz.w.sigu>

    > Jak nie znajdziesz Fuji (a ciężko je znaleźć) to
    > musisz obniżyć wymagania albo zwiększyć budżet.

    Dobra....raczej będziemy obniżali wymagania Widzę trochę aparatów z
    zoomem w okolicach 14x i myślę że to by było zadowalające. Choć czasem
    pewnie w górach czy nad morzem będzie trochę brakowało, no ale trudno,
    szczególnie, że jednak przy 20x w canonie, jeżeli robimy normalne
    zdjęcia bez przybliżania, to widzę już lekkie efekty zakrzywienia obrazu.
    Mogę też zrezygnować z obracanego LCD....w sumie żona już wyrosła ze
    słit foci robionych z ręki

  • 4. Data: 2012-10-16 10:23:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > same matryce) więc nie spodziewaj się dużych różnic. Wyjątkiem są
    > niektóre modele Fuji. Mieli dobre matryce ale trzeba uważać, bo

    To ja już śpieszę z pomocą: chyba wreszcie markety odeszły od
    licytacji na megapiksele i w najnowszej gazetce Auchan krzyczą wielkimi
    wołami o tym, co naprawdę najważniejsze:

    ====================
    Fuji C20 - matryca 12 cali!
    ====================

    Zoom 3x, ale za to jakie światło! Przy tym rozmiarze zaczyna się od
    3.5 i kończy na 5.6 na długim! I to wszystko za jedyne... 180 złotych!
    Pięknych czasów doczekaliśmy... ;)

    > Jak nie znajdziesz Fuji (a ciężko je znaleźć) to musisz
    > obniżyć wymagania albo zwiększyć budżet.

    http://www.dpreview.com/products/search/cameras

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2012-10-16 10:27:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > licytacji na megapiksele i w najnowszej gazetce Auchan krzyczą
    > wielkimi
    > wołami o tym, co naprawdę najważniejsze:

    Dokładnie tak napisali, więc chyba mówimy o tym samym modelu? ;)

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-10-16 10:29:34
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

  • 7. Data: 2012-10-16 10:35:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-16 10:04, Mike pisze:
> [...]
    > pewnie w górach czy nad morzem będzie trochę brakowało, no ale trudno,
    > szczególnie, że jednak przy 20x w canonie

    Ale wiesz, że 14x może czasem więcej niż 20x? Ten mnożnik nic nie
    znaczy, ważny jest kąt (pośrednio - ekwiwalent ogniskowej, bo tę pozycję
    znajdziesz w opisach). Bywa też, że cyfrowe powiększenie ''dziesiątki''
    i tak da lepszy obraz niż natywna, tania ''dwudziestka''.

    Poszukaj sobie modeli, które by Ci odpowiadały, a następnie porównaj tu:
    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/
    sample - są podobne więc dają rozeznanie, który obiektyw jest ostry, a
    który do bani.
    Najnowszych może nie być, ale często niewiele się różnią modele
    ''oczko'' niższe czy starsze.

    --
    pozdrawia Adam
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda, ibooka, ipada i icośtam/

  • 8. Data: 2012-10-16 15:27:03
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-15 23:05, Mike wrote:

> [...]
    > Lcd obracany. Zasilanie może być AA, albo dedykowany aku.
    > -cena...raczej rynek wtórny, aparat 1-2letni, cena 600-800zł.

    Z tego co widze miales focus na serii SX, ale chyba nie za bardzo
    patrzyles na S90/S95/S100. To sa wlasnie takie maluchy dla wymagajacego
    uzytkownika. F od 2.0 (no fakt ze potem troche szybko robi sie
    ciemniej), ogniskowa umiarkowana - 28-105 (ale wiadomo ze cos za cos),
    a to co najwazniejsze to wlasnie uzyteczne ISO conajmniej 800, a z
    boostem w trybie low light chyba nawet do 3200. No i bez laski
    zapisuje RAW.

    Mam S90, wiec o nim moge sie wypowiadac i glownie z niego sciagnalem
    w/w parametry - jest to tak mily kieszonkowiec ze spowodowal ze
    noszenie lustra ograniczylem do naprawde wymagajacych tego sytuacji.
    Na codzienne sytuacje, obecnosc zawsze pod reka, imprezy albo wakacje
    jest wrecz niezastapiony - odpada "targanie skrzynki z butelkami"
    i stres przed zlodziejami gdzies w podrozy. Tego od niego oczekiwalem
    i nie rozczarowalem sie. Podrecznego zamiennika DSLR.

    Ten model ma chyba "juz ze trzy lata", po nim wyszedl S95, oba
    uzywane mozesz na allegro znalezc w przedziale 800-900 PLN.

    Teraz wyszedl S110, ale chyba juz nie jest takim cudem wzgledem
    konkurencji - cos godnego zainteresowania z tego ogrodka wypuscilo
    Sony, i ktos jeszcze. Ale mam podobnie jak Ty, jakos przywiazalem
    sie do Canona i konkurencje obserwuje dosc umiarkowanie (choc faktycznie
    ostatnio jest na co popatrzec).

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2012-10-17 08:55:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Oct 2012, Ergie wrote:

    > Wyjątkiem są niektóre modele Fuji.
    > Mieli dobre matryce ale trzeba uważać, bo wkładali je tylko
    > do niektórych modeli

    Z ciekawości - masz na myśli matryce SR (w starszych aparatach),
    EXR czy któryś inny ficzer?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-10-17 10:34:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > Z ciekawości - masz na myśli matryce SR (w starszych aparatach),
    > EXR czy któryś inny ficzer?

    Oj, nie pamiętam oznaczeń, ale samo oznaczenie niewiele zmienia bo z tego co
    pamiętam bywało, że to samo oznaczenie w jednym modelu oznaczało lepszą
    matrycę a w innym z tego samego roku już nie.

    Polecam np. ten aparat:

    http://en.wikipedia.org/wiki/FinePix_S6500fd

    i na tej podstawie znalazłem info o matrycach:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Super_CCD

    O ile się orientuję nie wszystkie generacje były tak samo dobre. Pamiętam
    jeszcze jakiś kompakt FxxFD (niestety nie pamiętam który numer) który w
    ślepych testach pobił Nikona D50 z kitem. Testy w jpeg, w RAW na pewno z
    lustrzanki dałoby się więcej wyciągnąć, ale i tak pokazuję potencjał.
    oświetlenia.

    Nawet chciałem kupić ten model ale był on praktycznie nieosiągalny w
    sprzedaży w Polsce i po kilku miesiącach czekania z bólem zrezygnowałem.

    Pozdrawiam
    Ergie