  • 11. Data: 2012-10-18 19:32:14
    Temat: Re: Potrzebne porady co kupić ( zaawansowany kompakt)
    Od: Mike <m...@m...patrz.w.sigu>

    > http://www.dpreview.com/products/search/cameras

    Dzięki za link, przydatny. Ale problem dalej jest, tzn. ciężko coś
    wybrać, bo małe kompakty są zazwyczaj mocno uproszczone i nie oferują
    tych funkcji na których mi zależy, duże zaś są rozbudowane
    funkcjonalnie, ale z zoomem często w kosmos w granicach 36x ;), co może
    skutkować gorsza jakością zdjęć bez zooma.
    Ah jeszcze jedna konieczna funkcja co mnie ogranicza- zewnętrzny wizjer.

    Ogólnie rzecz biorą jest taki aparacik co się zwie Fuji S2950HD i jakoś
    zaczyna mi się podobać, a cena świetna. Jak się grupa na niego zapatruje?

    --
    pozdrawiam
    Mike

  • 12. Data: 2012-10-18 20:06:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mike" <m...@m...patrz.w.sigu> wrote:

    > Dzięki za link, przydatny. Ale problem dalej jest, tzn. ciężko coś
    > wybrać, bo małe kompakty są zazwyczaj mocno uproszczone i nie oferują
    > tych funkcji na których mi zależy, duże zaś są rozbudowane

    Trzeba odpowiednio pomęczyć opcję "Show advanced search filters"
    i powinno wyjść co trzeba, a jeśli dopuszczasz używkę, to jeszcze:
    "Include discontinued".

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 13. Data: 2012-10-19 09:41:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    .

    > Oj, nie pamiętam oznaczeń, ale samo oznaczenie niewiele zmienia bo z tego co
    > pamiętam bywało, że to samo oznaczenie w jednym modelu oznaczało lepszą
    > matrycę a w innym z tego samego roku już nie.

    Nie, bo piszę o oznaczeniach matryc, nie aparatów.

    Fuji stosuje je jednolicie:
    - SR to są matryce z pikselami o niejednakowej wielkości, co pozwala
    uzyskać z przeciętnych *na daną chwilę* matryc konstrukcję, która
    kładzie "dynamiką" konkurencję na łopatki, bo daje jakieś 10x
    (ponad 3 EV) dodatkowego odstępu.
    Aparaty z tą matrycą można policzyć na palcach, z czego całe
    trzy (SR: S2, SR II: S3 i S5) to lustrzanki, typów kompaktów
    jest porównywalnie dużo (albo i mniej :D)
    - HR, w których piksele są poukładane "po skosie". Do oddzielnej
    dyskusji :)
    - EXR, w których kolorowe piksele są parami obok siebie, ale odczytywane
    osobno, w szczególności z różnymi czasami ekspozycji

    > Polecam np. ten aparat:
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/FinePix_S6500fd

    Powiem tak: "tylko HR" :D
    (co nie znaczy, żeby miał być zły)

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Super_CCD

    O toto.
    I te oznaczenia są jednolite.
    Zupełnie inna sprawa to fakt, że większość modeli Fujii ma "zwykłe"
    matrycy, podobnie jak fakt, że np. "nibynastępca" po aparacie
    z matrycą HR miewał zwykłą matrycę "4-pikselową".

    > O ile się orientuję nie wszystkie generacje były tak samo dobre. Pamiętam
    > jeszcze jakiś kompakt FxxFD (niestety nie pamiętam który numer) który w
    > ślepych testach pobił Nikona D50 z kitem.

    Tak, ale zależy w której konkurencji.
    Ichnia hybryda z matrycą SR rzeczywiście kładła na łopatki
    ówczesne lustrzanki pod względem rozpiętości tonalnej,
    "dynamiki" czy jak tam kto woli pookreślać parametry opisujące
    zdolność do objęcia zarówno jasnych jak i ciemnych miejsc.
    Jak chodzi np. o czułość i poziom szumów, to rzecz jasna nie ma
    szans, ba, matryce Fuji nijak do rewelacyjnych nie należały
    (przy porównywaniu do podobnych sobie, czyli lustrzankowej
    APS do lustrzankowej APS i to samo przy 2/3" dla kompaktów).

    No i nie zamierzam podważać opinii o "dobrych kolorach" przy
    Fuji: tak "zapas dynamiki" przy SR/EXR jak i inne demozaikowanie
    przy HR powodowało od zawsze że kolory są... nieco inne :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-10-20 18:04:30
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2012-10-15 23:05, Mike pisze:

    > Potrzebuję kila porad, bo zupełnie nie orientuję się w rynku aparatów
    > foto i to co mi się wydaje słabe, może jest tak na prawdę dobre i na
    > odwrót, więc wole się poradzić :)

    Poszukaj wg parametrów na
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras
    jak dobierzesz dla siebie kilka pasujących modeli, poczytaj ich
    recenzje.

    Pozdr,
    --
    ŁK