-
31. Data: 2020-08-01 14:52:33
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
> Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef
>
>> Nie przestawiają się,
>
> Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
> dostrzegać.
Widzimy co innego i to jest piękne.
>> tylko dają jakieś małe okienko, żeby ten
>> wykreowany przez lobbystów popyt jakoś skonsumować.
>
> Lobbystami to są od lat koncerny naftowe i powiązane z nimi silnie koncerny
> samochodowe majace z tego tantiemy.No ale wyjaśnij mi w takim razie jak
> Niemcy, mając taką gospodarkę motoryzacyjną (spalinową) mogą sobie strzelać
> w stopę i nakazywać, idealnie prosperujacy przemysł samochodowy, zmieniać o
> 180 stopni? Ja wiem że logika to skomplikowana jest, ale bez przesady. Weź
> otwórz oczy.
Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
łatki w świecie technicznym,
że nie ogarniają tematu.
Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
>> Niech rządy dają dotacje, to my trochę naprodukujemy tego,
>> ale opłacalne to specjalnie nie jest i dlatego na razie
>> nie ma sensu się angażaować ale jak coś można opchnąć
>> to warto przytulić pieniążki.
>
> Oczywiście, bo jak dotowane były spaliniaki (i nadal są, np. hybrydy) to
> jest super, ale jak się dotuje jeszcze czystsze i energooszczędne elektryki
> to jest źle.
Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile będzie brudnego,
to sam się ze śmiechu złożysz na pół.
>> Już niedługo będą sie tu toczyły dyskusje czy nazwać głupotą
>> zaśmiecanie środowiska bateriami tylko po to, żeby wypełnić chwilowe,
>> wykreowane przez lobbystów zapotrzebowanie na zasięg elektryczny.
>
> Tylko jeśli udowodnisz że produkcja prądu (rewolucja OZE już dawno w toku
> jakbyś nie zauważył, na przykładzie wspomnianych Niemców którzy czasem już
> oddają innym prąd z OZE bo nie mają co z nim robić), baterii i ich
> utylizacja to gorszy syf niż wyprodukowanie tego wszystkiego czego w EV nie
> ma, tj. skrzyni biegów, silnika spalinowego (z wszelkimi komponentami),
> całą otoczką która towarzyszy tej produkcji (transport), rafinacją olejów
> (i transportem) żeby te silniki i skrzynie biegów mogły w ogóle pracować, z
> uwzględnieniem szkody dla środowiska z powodu lania się olejów na drogi z
> zaniedbanych pojazdów (popatrz sobie na jezdnię przed dowolnymi światłami
> czy sklepem i zobacz ile tego syfu leci na drogi), oraz utylizacji tych
> olejów (i tu przypominam, wymiana przeciętnie 4L oleju co 15tkm, a niektóre
> oszołomy nawet co 10 albo nawet co 5kkm olej wymieniają żeby silniczek
> przypadkiem nie skiełznął przedwcześnie) dalej emisji jałowej (praca
> silnika na postoju np. na światłach, brak odzyskiwania energii z hamowania)
> ze spalania palwa (i jego rafinacji wraz transportem) to pogadamy. Ale wiem
> że nie udowodnisz swojej tezy.
W zamian za te niedogodności otrzymujesz środek transportu
w miarę szybki, o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje właściwości
i za to klienci płacą.
Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.
> Póki co oczywiste jest, że baterie mają żywotność znacznie większą niż ma
> wytrzymałości względnej przeciętny samochód. Tak, mówię tu o wtórnym
> wykorzystaniu baterii np. w powerbankach, które trzeba będzie tak czy siak
> zacząć budować -- a czy z nowych czy z używanych baterii... no chyba
> oczywiste że lepiej jednak z używanych które już nie zaspokajają potrzeb
> drogowych bo niektórzy muszą koniecznie na parę wypadów w roku mieć 500km
> zasięgu między ładowaniem.
Technologia przyszłosci?
Nie sądzę.
Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".
-
32. Data: 2020-08-01 16:43:11
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 1 Aug 2020 14:52:33 +0200, cef
> Widzimy co innego i to jest piękne.
Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.
> Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
Musisz wyściubić nos poza nasz ciemnogród to zobaczysz.
> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
> łatki w świecie technicznym,
> że nie ogarniają tematu.
> Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).
> Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile
> będzie brudnego, to sam się ze śmiechu złożysz na pół.
Do czego potrzeba? Znowu jako kolejnemu ci się maluje wizja, że nagle
znikną wszystkie spaliniaki i zostaną zastąpione przez EV... Co jest
oczywistym absurdem.
> W zamian za te niedogodności
Skrócenie swojego życia średnio o 5-10 lat to jest niedogodność?
> otrzymujesz środek transportu w miarę szybki,
> o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje
> właściwości i za to klienci płacą.
Który większości jest zbyteczny, bo 330 dni w roku mają zasięgi średnio po
60km dziennie. Jedyne co otrzymują to przekonanie, że jak będą musieli, to
pojadą szybciej o tą godzinę. Ktoś kto 5 lat życia poświęca żeby godzinę
zaoszczędzić nie ma po kolei w głowie.
> Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.
Ja nie twierdze że śmiecą, tylko ty. Ja twierdzę że mają przydatność
sięgającą daleko dalej niż źródło energii w samochodzie.
> Technologia przyszłosci?
> Nie sądzę.
> Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".
Raczej odgrzany kotlet, ale i tak znacznie lepszy niż tuszonka.
--
Pozdor
Myjk
-
33. Data: 2020-08-01 16:49:34
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-08-2020 o 12:19, WS pisze:
> Normalni producenci (spoza UE) powoli olewaja nasz rynek, bo to wiekszego sensu nie
ma...
Podobnie jak oni, z ich smrodzącymi produktami sprzed nastu albo i
wiecej lat....
Nikt płakał nie będzie .....
-
34. Data: 2020-08-01 16:53:37
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:
> W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
>> Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef
>>
>>> Nie przestawiają się,
>>
>> Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
>> dostrzegać.
>
> Widzimy co innego i to jest piękne.
To raczej jest tak, że jednak Ty nie widzisz.
> Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
No właśnie.
Ale zobaczysz za kilka lat jej skutki.
> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
> łatki w świecie technicznym,
> że nie ogarniają tematu.
Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak na
razie bez powodzenia.
> Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
Dla nich tak, woleliby nic nie robić i dalej smrodzić na potęgę.
W razie potrzeby oszukać na emisjach.
Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych krajach
ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
I ten trend rośnie, a nie spada.
-
35. Data: 2020-08-01 17:27:40
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-01 o 16:43, Myjk pisze:
> Sat, 1 Aug 2020 14:52:33 +0200, cef
>
>> Widzimy co innego i to jest piękne.
>
> Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.
Kiedy jest wg Ciebie niebawem?
Ile to dziesiątek lat?
>> Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
>
> Musisz wyściubić nos poza nasz ciemnogród to zobaczysz.
Spokojnie, wyściubiam i nadal nie widzę.
>> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
>> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
>> łatki w świecie technicznym,
>> że nie ogarniają tematu.
>> Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
>
> Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
> platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
> fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
> się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).
Nic nie zrobili takiego.
Jedynie chcą mieć swoje akumulatory, żeby w razie czego
nie być na łasce innych i to jedyne co zrobili - nic więcej nie robią.
(to w razie czego to jedynie miejskie pudełka, gdy
ten model użycia jakoś się przyjmie)
>> Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile
>> będzie brudnego, to sam się ze śmiechu złożysz na pół.
>
> Do czego potrzeba? Znowu jako kolejnemu ci się maluje wizja, że nagle
> znikną wszystkie spaliniaki i zostaną zastąpione przez EV... Co jest
> oczywistym absurdem.
Moim zdaniem nawet do tej realnej wizji elektryków
w centrach miast i ewentualnie jako drugie pudełko
do jeżdżenia na zakupy to i tak prądu jest za mało.
O wszystkich i do tego nagle? Nawet nie pomyślałem,
że mój rozmówca mógłby to zakładać.
>> W zamian za te niedogodności
>
> Skrócenie swojego życia średnio o 5-10 lat to jest niedogodność?
Na razie nie ma nic innego.
>> otrzymujesz środek transportu w miarę szybki,
>> o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje
>> właściwości i za to klienci płacą.
>
> Który większości jest zbyteczny, bo 330 dni w roku mają zasięgi średnio po
> 60km dziennie. Jedyne co otrzymują to przekonanie, że jak będą musieli, to
> pojadą szybciej o tą godzinę. Ktoś kto 5 lat życia poświęca żeby godzinę
> zaoszczędzić nie ma po kolei w głowie.
I do tych zastosowań jak najbardziej to będzie realne za kilkadziesiąt
lat może.
>> Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.
>
> Ja nie twierdze że śmiecą, tylko ty. Ja twierdzę że mają przydatność
> sięgającą daleko dalej niż źródło energii w samochodzie.
Mają wysoki ślad weglowy, więc suma sumarum śmiecą.
-
36. Data: 2020-08-01 17:30:19
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-01 o 16:53, Cavallino pisze:
> W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:
>> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
>> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
>> łatki w świecie technicznym,
>> że nie ogarniają tematu.
>
> Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
> A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak na
> razie bez powodzenia.
Robią tylko minimum, żeby nie musieć płacić powiedzmy Azjatom
za baterie jak miejski transport EV się upowszechni za 50 lat.
>> Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
>
> Dla nich tak, woleliby nic nie robić i dalej smrodzić na potęgę.
> W razie potrzeby oszukać na emisjach.
Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
będa prekursorem.
> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych krajach
> ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
> I ten trend rośnie, a nie spada.
Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
regres pandemiczny.
-
37. Data: 2020-08-01 17:48:15
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-01 o 17:30, cef pisze:
>> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
>> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
>> I ten trend rośnie, a nie spada.
>
> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
> regres pandemiczny.
Spadek pandemiczny a nie regres.
-
38. Data: 2020-08-01 18:13:05
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-08-2020 o 17:30, cef pisze:
> W dniu 2020-08-01 o 16:53, Cavallino pisze:
>> W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:
>
>>> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
>>> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
>>> łatki w świecie technicznym,
>>> że nie ogarniają tematu.
>>
>> Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
>> A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak
>> na razie bez powodzenia.
>
> Robią tylko minimum,
I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
> Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
> będa prekursorem.
Weszło i nie są.
Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.
>
>> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
>> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
>> I ten trend rośnie, a nie spada.
>
> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
> regres pandemiczny.
Tak sobie tłumacz....
Tylko dlaczego nie ma go wśród elektryków?
W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?
Oczywiście można też nałożyć worek na łeb i udawać że nic się nie dzieje
i nic nie widzisz....
Metoda strusia.
-
39. Data: 2020-08-01 18:13:34
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-08-2020 o 17:48, cef pisze:
> W dniu 2020-08-01 o 17:30, cef pisze:
>
>>> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
>>> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
>>> I ten trend rośnie, a nie spada.
>>
>> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
>> regres pandemiczny.
>
> Spadek pandemiczny a nie regres.
Spalinowy spadek.
I tak już zostanie....
-
40. Data: 2020-08-01 18:22:33
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: WS <L...@c...pl>
On Saturday, August 1, 2020 at 2:31:48 PM UTC+2, Myjk wrote:
> Sat, 1 Aug 2020 03:19:47 -0700 (PDT), WS
>
> > Jest jeszcze gorzej...
> > Tak z grubsza to pojawily sie unijne limity emisji CO2 liczone srednio dla
kazdego producenta, wiec jesli chce sprzedawac normalne samochody, czyli
benzyna/diesel "200KM" ;) to musi znalezc sporo frajerow ;) ktorzy kupia cos o
znacznie nizszej emisji dla zrekompensowania, czyli malutkie miejskie wozidla,
hybrydy, a najlepiej elektryki...
> >
> > https://antyweb.pl/normy-emisji-spalin-rozkladaja-eu
ropejska-motoryzacje/
> >
> > Normalni producenci (spoza UE) powoli olewaja nasz rynek, bo to wiekszego sensu
nie ma...
>
> Aha, czyli jak UE chce dbać o ludzi żeby nie wydawali kupy kasy na leki,
> żyli dłużej i się nie męczyli przy chorobach, a niektóre koncerny co mają
> ludzi w dupie spieprzają, to są niby bardziej normalne? Dziwne pojcie
> normalności.
UE raczej o ludzi nie dba ;), te przepisy maja na celu glownie promowanie/lansowanie
przemyslu samochodowego najwiekszych producentow w Europie, czyli Niemiec i Francji
(+ ich fabryki w dawnych demoludach). My z tego za wiele miec nie bedziemy :(
Co jakis czas pojawiaja sie wyniki badan, typu "stare diesle wcale tak nie smrodza",
np. zmniejszono dopuszczalna ilosc emisji sadzy => spowodowalo to podniesienie temp.
spalania ON => zwiekszyla sie ilosc tlenkow azotu... UE jak kazdy ustroj
socjalistczny "dzielnie walczy" z problemami, ktore sama wygenerowala, a towarzyszacy
temu konsumpcjonizm nie ma nic wspolnego z ekologia, a wrecz przeciwnie :(