-
91. Data: 2020-08-03 11:11:09
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-08-2020 o 10:50, WS pisze:
> On Monday, August 3, 2020 at 10:20:27 AM UTC+2, Cavallino wrote:
> znaczaco podnoszac ich ceny + beda musieli "na sile" wpychac elektryki...
>>
>> No przecież o tym mowa i to należ wliczyć.
>>
>
> No to jest to raczej nierealne, zbyt duzo zmiennych w tym ukladzie rownan ;)
No ale niektórym to nie przeszkadza w opiniowaniu że się to nie stanie....
Więc trzeba być konsekwentnym - jak się stanie.
>
> Mocno zalezy od zmian w przepisach, interpretacji sadow... Bo chocby sposob
liczenia tej sredniej emisji: teraz chyba sztuka to sztuka, ale zaraz ktos wpadnie na
to, ze spalinowe robia 10x wieksze przebiegi,
Będą robiły mniejsze.
Prawidłowość jest taka, że jak ktoś ma auto elektryczne i spalinowe, to
więcej jeździ elektrycznym.
Żeby nie powiedzieć, że spalinowym prawie w ogóle.
-
92. Data: 2020-08-03 11:11:40
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-08-2020 o 10:55, cef pisze:
>> Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem
>> rację?
>> Przyjmuję zakład.
>
>
> A o co się zakładamy?
O rację. ;-)
-
93. Data: 2020-08-03 11:18:58
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-03 o 11:11, Cavallino pisze:
> W dniu 03-08-2020 o 10:55, cef pisze:
>
>>> Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem
>>> rację?
>>> Przyjmuję zakład.
>>
>>
>> A o co się zakładamy?
>
> O rację. ;-)
Jak przegram, to pomyślę jaką dać Ci satysfakcję :-)
-
94. Data: 2020-08-03 11:45:58
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-08-2020 o 11:18, cef pisze:
> W dniu 2020-08-03 o 11:11, Cavallino pisze:
>> W dniu 03-08-2020 o 10:55, cef pisze:
>>
>>>> Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem
>>>> rację?
>>>> Przyjmuję zakład.
>>>
>>>
>>> A o co się zakładamy?
>>
>> O rację. ;-)
>
> Jak przegram, to pomyślę jaką dać Ci satysfakcję :-)
Eee tam, sam fakt że dobrze oceniłem potencjał, będzie wystarczający.
Choć z drugiej strony - dla mnie lepiej żeby elektryków było mało.
Bo będą mniejsze kolejki na ładowarkach, zwłaszcza darmowych, a
przywileje typu możliwość jazdy buspasem czy brak opłat w strefie
parkowania, oraz ew. dopłaty do nowych aut, mogą się dłużej utrzymać.
-
95. Data: 2020-08-03 12:29:38
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Autokary bywają niezłe.
-----
> Prywatny samochod daje najwieksza swobode i jak dla mnie nie ma aktualnie zadnej
konkurencji.
-
96. Data: 2020-08-03 14:49:55
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2020 o 10:33, Myjk pisze:
> Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
> wtedy bedzie pozamiatane.
Nie będzie, chyba że nastąpi przełom i będą miały zasięg co najmniej
500km z klimą, grzaniem i jazdą inną niż 90 za tirem. No i będzie mozna
go "zatankować" w pięć minut na kazdej stacji. Inaczej nikt nie kupi za
tą samą cenę wykastrowanej spalinki z mnóstwem ograniczeń (chyba że ich
zmusisz). Weź pod uwagę, że już teraz wiele osób krzywo patrzy na LPG bo
trzeba co kilkaset km tankować - a tankuje się łatwo, szybko i
"wszędzie", dodatkowo jak ci zbraknie LPG to po prostu jedziesz dalej na
PB.
> Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
> porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
> jest już tańszy.
Bzdura. Nie mówię już nawet o tym, że spalinkę kupisz używaną nawet za
kilkanaście tysi, ale nawet nówki są tańsze. I o jakim konforcie mówisz?
Że codzień (noc) trzeba tankować, jak jedziesz nad morze to musisz
zaplanować z googlem 2 postoje na godzine i moglić się o wolne miejsce
przy chargerze, a jak na rezerwie to wyłączasz klimę/grzanie?
> Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
> poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie),
Bez przesady. Nowe (a nawet stare) samochody klasy D są dobrze wyciszone
i przy niewielkich prędkościach niewiele głośniejsze od elektryków. Przy
prędkościach autostradowych to więcej hałasu jest z aerodynamiki i opon
niż z silnika. Co do przyspieszeń - elekrtyki zwijają asfalt, ale tylko
kilkadziesiąt razy;) Tesla 3 waży... 1,73 tony. Z kierowcą bez paxów
powiedzmy 1,85 bo zawsze coś w bagażniku. Jedziemy do 160 bo więcej nie
wolno (standardowe ograniczenie +20) 44m/d. Ek=mvv/2=1850*44*44/2=1,8MJ.
Sprawność 80% 2,2MJ z hakiem. 0,61kWh. 70kWh nówka - wystarczy na 115
razy. Część odzyskasz. Część stracisz na klimę, wspomaganie, światła
itp. Możesz poszpanować, ale nigdzie nie dojedziesz:P
BTW - wydaje mi się, że te przyspieszenia wynikają nie tyle z "momentu
od zera" co doskonałej kontroli trakcji. Mi jak dam w spalince but w
podłogę to niemal natychmiast świeci się kontrola trakcji więc nie mocy
mu brakuje a przyczepności. No chyba że ta kontrolka sygnalizuje również
załączenie tylnego napędu. Zresztą - tesla 3 (a więc podstawka) nie ma
jakiegoś zabójczego przyspieszenia - 5,3 sekundy do setki z z 261 koni.
Nie jest źle, ale moja spalinka ma 7,6 - też fajnie. Bez problemu
znajdziesz też spalinki w okolicach 5 sekund do setki. Zresztą nie
oszukujmy się - dla zwyklego usera ważniejsze jest czy dojedzie do celu
a nie że zostawi kilka osób na światłach.
BTW - tesla naprawdę ma promień zawracania 5,9 metra? Mój ma tyle i
zawsze myślałem, ze po prostu nie mają się gdzie kolka skręcać bo silnik
wielki, a tesla 3 ma napęd z tylu więc mogłaby zawracać "w miejscu".
--
Shrek
-
97. Data: 2020-08-03 14:55:05
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2020 o 20:37, Myjk pisze:
> nikt w nich praktycznie nie
> implementuje systemów mniej lub bardziej autonomicznych.
Przecież w nowych spalinkach klasy D (porównujmy porównywalne)
standardem jest aktywny tempomat i asystent zmiany pasa. I moim zdaniem
nic więcej nie powinno być montowane dopóki prawnicy nie powiedzą "mamy
system autonomiczny i za niego odpowiadamy" a nie autonomiczny, ale
kierowca ma kierować. Efekt jest taki, że nie można ani liczyć na
autonomiczny w razie 'W" ani na kierowcę, który nie jest skupiony na
prowadzeniu pojazdu.
--
Shrek
-
98. Data: 2020-08-03 15:17:28
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-08-03 o 14:49 +0200, Shrek napisał:
> Tesla 3 waży... 1,73 tony. Z kierowcą bez paxów powiedzmy 1,85 (...)
> Mi jak dam w spalince but w podłogę to niemal natychmiast świeci się
> kontrola trakcji więc nie mocy mu brakuje a przyczepności.
A też waży 1.85 tony? Im większa masa, tym lepszy docisk do asfaltu.
Kiedyś w maluchu jeździło się z workiem piasku w bagażniku - znacząco
poprawiało to sterowność w zimie. Znałem nawet magików, co to wlewali
beton w progi. Może też spróbuj? :)
Mateusz
-
99. Data: 2020-08-03 15:34:37
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:5f22f411$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak:
> Wadą elektryków nie jest zasięg sam w sobie (ci od LPG podobny a
> nawet mniejszy znoszą) a to że nie zatankujesz w czasie
> pojedynczych minut.
Będą stacje wymiany koni. Będzie się najeżdzało na akku.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks
-
100. Data: 2020-08-03 15:49:34
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rg8h94$3ql$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 03-08-2020 o 10:08, cef pisze:
> W dniu 2020-08-03 o 09:56, Cavallino pisze:
>>> Tak więc - do ilu % Twoim zdaniem wzrośnie maksymalna
>>> (kiedykolwiek) sprzedaż aut elektrycznych (bev i phev) w UE, w
>>> odniesieniu do sprzedaży całkowitej?
>
>> Teraz rosło szybko bo rynek był pusty.
>> Postawiłbym, że nie przekroczy 25-30%
>Czyli co, jak przekroczy 30% w 10 latach, to znaczy że to ja miałem
>rację?
>Przyjmuję zakład.
Cef chyba zapomina uregulowan prawnych.
UK chce zabronic sprzedazy spalinowych w 2035, Holandia 2030,
Morawiecki wynegocjowal w EU, ze musimy zadeklarowac neutralna
energetyke do 2050 ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fu
el_vehicles
Co z tego wyjdzie ... poczekamy, zobaczymy.
A nawet jak zobaczymy odroczenie, to ropa sie skonczy ...
J.