-
41. Data: 2020-08-01 18:45:08
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-01 o 18:13, Cavallino pisze:
> W dniu 01-08-2020 o 17:48, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-01 o 17:30, cef pisze:
>>
>>>> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
>>>> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
>>>> I ten trend rośnie, a nie spada.
>>>
>>> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
>>> regres pandemiczny.
>>
>> Spadek pandemiczny a nie regres.
>
> Spalinowy spadek.
> I tak już zostanie....
Zobaczymy.
-
42. Data: 2020-08-01 18:53:55
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-01 o 18:13, Cavallino pisze:
> W dniu 01-08-2020 o 17:30, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-01 o 16:53, Cavallino pisze:
>>> W dniu 01-08-2020 o 14:52, cef pisze:
>>
>>>> Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
>>>> tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
>>>> łatki w świecie technicznym,
>>>> że nie ogarniają tematu.
>>>
>>> Już dawno dostali, dlatego są daleko za murzynami.
>>> A teraz robią cokolwiek, żeby załapać się na uciekający pociąg - jak
>>> na razie bez powodzenia.
>>
>> Robią tylko minimum,
>
> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
>> Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
>> będa prekursorem.
>
> Weszło i nie są.
> Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
> jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.
Na razie to jest nowinka.
Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
żeby na tym zarabiać.
>>
>>> Ale to już się nie da, poza naszym zaściankiem, w cywilizowanych
>>> krajach ilość kupowanych smrodowozów spada drastycznie.
>>> I ten trend rośnie, a nie spada.
>>
>> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
>> regres pandemiczny.
>
> Tak sobie tłumacz....
> Tylko dlaczego nie ma go wśród elektryków?
Sezon na nowinki.
> W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
> wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?
>
> Oczywiście można też nałożyć worek na łeb i udawać że nic się nie dzieje
> i nic nie widzisz....
> Metoda strusia.
Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
Do tego z wielkim bólem w infrastrukturze.
Jakiś tam udział w rynku się pojawi, bo jest dorobiona ideologia,
że to jest eko (choć globalnie nie jest) - ale jest lokalnie eko
i na tym się zbuduje jakiś procent rynku: to o czym myślicie -
czyli drugie auto w rodzinie albo tylko do jazd miejskich.
Jak cena pozwoli na zakup przez ten procent rynku.
Na razie te kilkanaście procent rynku nie wiadomo czy to graniczne
i ile jeszcze można wepchnąć (pewnie dla tych co tylko do pracy i spowrotem)
ale szybko się nasyci, bo cena nie zachęca.
Moim zadaniem za 10-20 lat niewiele się zmieni.
-
43. Data: 2020-08-01 21:13:00
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello abn140,
Friday, July 31, 2020, 3:10:03 PM, you wrote:
>>
>> Ja bym jednak doradzal sledzenie faktw a nie trendw, zapowiedzi
>> i innych bajek.
> a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
> a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
> jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
> akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
> jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
> ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
> osobiscie obstawiam ze wodor wygra.
Z marnowaniem 2/3 energii na elektrolizę? Jakim cudem ma wygrać?
Platyny jest mniej niż litu.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2020-08-01 21:28:18
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 1 Aug 2020 21:13:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello abn140,
>
> Friday, July 31, 2020, 3:10:03 PM, you wrote:
>
>>>
>>> Ja bym jednak doradzal sledzenie faktw a nie trendw, zapowiedzi
>>> i innych bajek.
>
>> a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
>> a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
>> jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
>> akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
>> jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
>> ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
>> osobiscie obstawiam ze wodor wygra.
>
> Z marnowaniem 2/3 energii na elektrolizę? Jakim cudem ma wygrać?
> Platyny jest mniej niż litu.
Sprawność samego procesu elektrolizy wody wynosi 65-80%. Co jest więcej
niż mówisz. Dodatkowo tracisz z oczu fakt że do elektrolizy zaprzęgamy
darmową (no, prawie:) energię w szczytach podaży, kiedy i tak nie ma co
z nią zrobić. I naprawdę, istnieje elektroliza poza platyną :)
--
Jacek
I hate haters.
-
45. Data: 2020-08-01 22:08:11
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 01.08.2020 o 18:13, Cavallino pisze:
> W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
Pure electric czy razem z hybrydami?
> wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?
Chętnie się dowiem.
-
46. Data: 2020-08-02 06:14:07
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:
>> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
>> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
>
> Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
smrodowozami...
>
>>> Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
>>> będa prekursorem.
>>
>> Weszło i nie są.
>> Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
>> jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.
>
> Na razie to jest nowinka.
Dla Ciebie.
Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
> Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
> żeby na tym zarabiać.
Próbują, nie wychodzi.
>>> Chwilowo trudno mówić o trendach, bo jest jeszcze
>>> regres pandemiczny.
>>
>> Tak sobie tłumacz....
>> Tylko dlaczego nie ma go wśród elektryków?
>
> Sezon na nowinki.
Ale przecież pandemia?
Nowinek nie dotyczy?
>
>> W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
>> wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?
>>
>> Oczywiście można też nałożyć worek na łeb i udawać że nic się nie
>> dzieje i nic nie widzisz....
>> Metoda strusia.
>
> Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
> że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
Niezwykłe tylko dla Ciebie.
Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
samochodowego, którą negujesz....
> Moim zadaniem za 10-20 lat niewiele się zmieni.
A ile to jest niewiele?
Bo jeśli by uważać taki procent za niewiele, to przekłądając to na
segmentu rynku, kompakty, lub auta miejskie, lub suvy, też stanowią
niewielki procent i nic się tu nie zmienia od 10-20 lat......
-
47. Data: 2020-08-02 06:14:36
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-08-2020 o 22:08, nadir pisze:
> W dniu 01.08.2020 o 18:13, Cavallino pisze:
>
>> W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
>
> Pure electric czy razem z hybrydami?
Z plug-in.
>
>> wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?
>
> Chętnie się dowiem.
Use google.
-
48. Data: 2020-08-02 08:35:18
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-02 o 06:14, Cavallino pisze:
> W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:
>
>>> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
>>> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
>>
>> Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
>
> Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
> Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
> smrodowozami...
Nie ma takiej ściany.
O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
tylko na hybrydy. Bo na taki zakup stać będzie więcej klientów.
>>>> Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
>>>> będa prekursorem.
>>>
>>> Weszło i nie są.
>>> Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
>>> jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.
>>
>> Na razie to jest nowinka.
>
> Dla Ciebie.
> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
nikt się jeszcze nie zdecydował, więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
i trzeba się trochę pogłowić czy poziom sprzedaży da się utrzymać
proponując auta hybrydowe, z autonomicznym sterowaniem
czy z jakimiś innymi nowinkami i na pewno nie będzie to pełny elektryk.
>> Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
>> żeby na tym zarabiać.
>
> Próbują, nie wychodzi.
Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.
>> Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
>> że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
>
> Niezwykłe tylko dla Ciebie.
> Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
> samochodowego, którą negujesz....
Spójrz szerzej i zacznij myśleć analitycznie a nie przez pryzmat
marketingowców od EV.
Początek wymiany być może, ale jeszcze nie w najbliższych 20 latach i na
pewno nie na elektryka takiego jakiego znamy dziś.
Zobacz gdzie jest największy rynek sprzedaży samochodów - około 50%
całej światowej produkcji sprzedano w Azji - rynek większy niż
europejski czy amerykański.
Tam naprawdę spadki były z powodu pandemii i to zachwiało całym
światowym rynkiem.
Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne nowinki
są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
Trzeba się liczyć z tym, że rynek się nasyca nawet jeśli sprzedaje się na
nim rocznie 20mln samochodów.
I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?
Obecnie trendem, to może być conajwyżej okres przejściowy z wymuszonym
rynkiem aut
niskoemisyjnych. Np zakaz spalinowych w centrach miast i tym samym
nakręci się
sprzedaż rozwiązań pośrednich. Natomiast jaki będzie docelowo
samochód bezemisyjny to tego jeszcze dziś nie wiemy.
Toyota uznała, że nie ma szans zrobić sensownej baterii - zapewniającej
też zasięg,
i dlatego zrezygnowała z pełnego EV - to jest trend światowy.
A jej (Toyoty) rozwiązanie wodorowe też nie jest idealne.
Równie dobrze może się okazać, że sensowniej za 50 lat wyjdzie montować
filtr do spaliniaków dający czyste powietrze na wyjściu i sprasowane
klocki spalin.
Ale samochód cenowo będzie dostępny dla milionów.
-
49. Data: 2020-08-02 09:49:24
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-08-2020 o 08:35, cef pisze:
> W dniu 2020-08-02 o 06:14, Cavallino pisze:
>> W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:
>>
>>>> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
>>>> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
>>>
>>> Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
>>
>> Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
>> Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
>> smrodowozami...
>
> Nie ma takiej ściany.
> O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
Nie - będą kupujący.
> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
No ale Ty wiesz lepiej...
>> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
>> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
>
> Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....
> Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
> światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
Próbują nadrobić stracony czas, żeby nie zostać z ręką w nocniku.
Gdyby nie było potrzeby, nie rzucali by na szalę taki miliardowych kwot...
> No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
> a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
> nikt się jeszcze nie zdecydował,
Czy do Twojego zaścianka nie dochodzą ani gazety, ani nawet internet?
Bo akurat VW to największy obecnie producent elektryków w Niemczech.
A jego samochód elektryczny to auto roku 2019 i najlepie sprzedający się
samochód roku 2020.
Inna sprawa, że jeszcze go nie sprzedali, bo nie mogę sobie poradzić z
jego wyprodukowaniem w stanie zdatnym do jazdy. ;-)
więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
> Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
I światowy wzrost sprzedaży elektryków.
>>> Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
>>> żeby na tym zarabiać.
>>
>> Próbują, nie wychodzi.
>
> Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.
To nie jest takie proste jak Ci się wydaje.
I Morawieckiemu też.
Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.
Więc próbują, produkują na magazyn, ale nie wychodzi - do sprzedaży
nadal się nie nadaje.
Info z wczoraj:
https://elektrowoz.pl/auta/trwa-wgrywanie-aktualizac
ji-oprogramowania-do-vw-id-3-dostawy-coraz-blizej/
Dodam tylko, że ci co umieją w elektryki, takie softy wgrywają przez
internety.....
>
>>> Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
>>> że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
>>
>> Niezwykłe tylko dla Ciebie.
>> Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
>> samochodowego, którą negujesz....
>
> Spójrz szerzej
To Ty musisz spojrzeć szerzej, a nie dać sobie wciskać skowytu koncernów
od smrodowozów, którym biznes i euro z niego wymykają się z rąk.
> Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne nowinki
> są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...
> I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
> bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?
Przecież nikt nie mówi, że elektryki zastąpią całkowicie smrodowozy.
Mowa tylko o ich zastąpieniu w miastach w krajach rozwiniętych - na tyle
na ile się da.
A zanim będziesz się podpierał Indiami czy inną Afryką, to zobacz jakiś
test porównawczy, aut które tam są sprzedawane z podobnym europejskim.
Już teraz różnica jest ok. 30 lat.
Więc do eletkryków dojdą za 2 pokolenia...
-
50. Data: 2020-08-02 09:59:48
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 1 Aug 2020 09:22:33 -0700 (PDT), WS
> UE raczej o ludzi nie dba ;),
Oczywiście że u podstaw leży troska o zdrowie ludzi. To że potem wchodzi
polityka do gry i każdy próbuje ugrać coś dla siebie to już inna bajka.
> te przepisy maja na celu glownie promowanie/lansowanie
Które przepisy, walka o OZE, walka o niższą emisję, nakazywanie aby
samochody nie smrodziły, żeby piece domowe nie kopciły i to wszystko
cuzamendokupy nie truło ludzi, bo potem ich trzeba leczyć za niebotyczne
pieniądze napychając kabzę koncernom farmaceutycznym?
> przemyslu samochodowego najwiekszych producentow w Europie,
> czyli Niemiec i Francji (+ ich fabryki w dawnych demoludach).
Nieśmiało chciałem zauważyć, że do niedawna, a gdy już było wiadomo że
kroczy OZE (i Tesla), te europejskie koncerny kurczowo trzymały się tego że
EV to fanaberia jednego oszołoma. Dopiero po dieselgate dostali kopa w dupe
na rozpęd. To o jakim promowaniu niemieckiej i francuskiej motoryzacji w
odniesieniu do EV, gdy sami niemcy cisną na ograniczenie CO2 i innych
trutek, tu piszesz -- przecież to jakiś absurd.
> My z tego za wiele miec nie bedziemy :( Co jakis czas pojawiaja sie
> wyniki badan, typu "stare diesle wcale tak nie smrodza", np. zmniejszono
> dopuszczalna ilosc emisji sadzy => spowodowalo to podniesienie temp.
> spalania ON => zwiekszyla sie ilosc tlenkow azotu...
Znowu mylisz skutki z przyczynami. To się zmieniło nie z powodu ograniczeń,
ale zmiany technologii, tzn. producenci smrodów spalinowych zaczęli
wyciskać z silników maksymalne moce (także turbawkami) -- to wtedy pojawił
się problem, a nie przy ograniczeniach emisji.
> UE jak kazdy ustroj
> socjalistczny "dzielnie walczy" z problemami, ktore sama wygenerowala, a
> towarzyszacy temu konsumpcjonizm nie ma nic wspolnego z ekologia, a
> wrecz przeciwnie :(
Poważnie, zrewiduj swoje poglądy, bo się odechciewa tych twoich wywodów
nawet czytać, a co dopiero komentować. :/
--
Pozdor
Myjk