-
31. Data: 2012-01-16 15:04:24
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:46:50 +0100) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:
> W dniu 2012-01-16 13:48, Piotr Klimek pisze:
>
>> Ujecie gazu wydaje mi sie malo skuteczne, przod i tak leci w strone
>> zewnetrznego kraweznika zanim sterownosc wroci to juz dawno jest po
>> plackach, natomiast dodanie gazu skutkuje wrzucaniem coraz wyzszych
>> biegow.
>
> To dziwne, we wszystkich samochodach z ASB, ktorymi jeździłem,
> wdepnięcie gazu powodowało _zrzucenie_ przynajmniej jednego biegu.
> Natomiast delikatne ujmowanie gazu pozwala na hamowanie silnikiem,
> może to byłby sposób na odzyskanie przyczepności, do przećwiczenia.
> A nie masz w tym C5 trybu ręcznej zmiany biegów?
Mam mozliwosc recznej zmiany, ale nigdy nie uzywam wiec w sytuacji ataku
na kraweznik by mi to przez mysl nie przeszlo. Przetestuje i taka mozliwosc
przy okazji.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
32. Data: 2012-01-16 15:31:08
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze:
>> A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
>> starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.
>
> Tak i uderzyć bokiem dwiema osiami w krawężnik i wywalić dacha - to mu
> poradziłeś.
Jaką masz prędkość na drodze osiedlowej?
Bo aby wywalić auto na krawężniku to raczej trzeba więcej niż 20 km/h...
--
Wojciech Smagowicz
-
33. Data: 2012-01-16 15:31:21
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze:
>> A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
>> starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.
>
> Tak i uderzyć bokiem dwiema osiami w krawężnik i wywalić dacha - to mu
> poradziłeś.
Ewentualnie bokiem latarnię. Bo wiadomo, że strefy zgniotu chowają się
za bocznymi słupkami.
A.
-
34. Data: 2012-01-16 15:36:33
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 14:02, Bydlę pisze:
> On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
>
>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
>>> said:
>>>
>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>>>> sie zbyt
>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>>>> zewnetrznego
>>>> kraweznika?
>>>
>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
>>
>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
>
> To jest pytanie?
>
http://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie
"skrajny stosunek do netykiety (wybrane zasady) lub ortografii - albo
atakowanie wszystkich za najdrobniejsze ,,literówki""
Pozdrawiam,
A.
-
35. Data: 2012-01-16 15:37:48
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 13:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-01-16 13:25, Arek wrote:
>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
>>> said:
>>>
>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>>>> sie zbyt
>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>>>> zewnetrznego
>>>> kraweznika?
>>>
>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
>>
>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
>> pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
>> 4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.
>
> Pacz pan... bez ABS a jedzie ;-) Zwróć uwagę na ostatni zakręt -
> hamowanie bokiem - ABS w tej sytuacji możesz sobie.... :-)
>
> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=TJjfGJGGqPc#t=592s
No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach. Umiejętności
zresztą również w końcu co drugi to Kubica.
A.
-
36. Data: 2012-01-16 15:41:58
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 13:43, Czarek Daniluk pisze:
> On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
>> Hej,
>> Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
>> wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
>> przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
>>
>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
>> kraweznika?
>>
>> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
>> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
>> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
>>
>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
>> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
>> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
>> sie do kraweznika?
>
>
> Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
> akompaniamencie trrrrrr ;)
> Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
> momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
> Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D
Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci
jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to
potwierdzi, a więc:
1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem skracasz
drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że jest śnieg
i lód.
2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.
Proste i skuteczne.
A.
-
37. Data: 2012-01-16 15:56:31
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 14:07, BartekK pisze:
[...]
> - próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
> choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
> przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
> krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
> mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.
Znaczy się lepiej jest walnąć bokiem koła niż przodem?
A.
-
38. Data: 2012-01-16 16:35:44
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2012-01-16 15:36:33 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
> W dniu 2012-01-16 14:02, Bydlę pisze:
>> On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
>>
>>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
>>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
>>>> said:
>>>>
>>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>>>>> sie zbyt
>>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>>>>> zewnetrznego
>>>>> kraweznika?
>>>>
>>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
>>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
>>>
>>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
>>
>> To jest pytanie?
Czyli nie wiesz czy to było pytanie?
Hint:
"A jak, można spróbować po żużlowemu mając ABS."
"A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS?"
Oczywiście jeśli nie rozumiesz różnicy między tymi zdaniami, to nie
trudź się odpowiadaniem...
--
Bydlę
-
39. Data: 2012-01-16 16:38:53
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 16:35, Bydlę pisze:
> On 2012-01-16 15:36:33 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
>
>> W dniu 2012-01-16 14:02, Bydlę pisze:
>>> On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
>>>
>>>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
>>>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek
>>>>> <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
>>>>> said:
>>>>>
>>>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>>>>>> sie zbyt
>>>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>>>>>> zewnetrznego
>>>>>> kraweznika?
>>>>>
>>>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
>>>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
>>>>
>>>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
>>>
>>> To jest pytanie?
>
> Czyli nie wiesz czy to było pytanie?
>
> Hint:
> "A jak, można spróbować po żużlowemu mając ABS."
> "A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS?"
>
>
> Oczywiście jeśli nie rozumiesz różnicy między tymi zdaniami, to nie
> trudź się odpowiadaniem...
W wyciętym przez Ciebie cytacie była odpowiedź. Wystarczyło przeczytać.
A.
-
40. Data: 2012-01-16 16:40:06
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 14:33, Piotr Klimek pisze:
> Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:18:57 +0100) ktos podajacy sie za AL
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja
>>> bym się bał nim jeździć :-)
>>>
>> bo?
>
> ...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
> awaryjnej?
A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?
A.