  • 61. Data: 2009-06-25 14:23:35
    Temat: Re: Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:h1vp2i$k3s$6@inews.gazeta.pl...
    > http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-models.
    html

    > I tak robi 99% gospodyn :) z Gdanska

    No wiesz - jak nie zmienie z powrotem, a potem intensywnie
    pouzywam, to moge nabic licznik za wielu zwyklych uzytkownikow
    telefonow :-)

    > Idetyfikuje ale chodzi o Opere Mini ktora nie podaje na czym jest
    > uruchomiona wiec Gemius taktuje to jako "niemobilny".

    A ktos wie .. OM sie laczy przez swoje proxy .. to proxy tylko
    kompresuje, czy przy okazji cache'uje i zmienia id ?

    Brakuje mi tez informacji jakie strony objeto badaniem .. no i o
    ile dobrze rozumiem to zaliczenie badania wymaga wykonania Gemius
    Traffic skrypt ... czy przegladarki telefonowe skrypty wykonuja ?

    J.

  • 62. Data: 2009-06-25 16:23:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h1vt7b$iib$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:

    > Nie wiem o jaki lans chodzi, dla mnie zaleta, ponieważ nie chodzą z
    > takim sprzętem dziesiątki osób, co sprawia, że już jest oryginalny ;)

    To jest wlasnie lans.

    > Poza tym przydaje mi się do mojej pracy.

    A iPhone by sie nie przydal?

    TA

  • 63. Data: 2009-06-25 16:37:16
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Przykro mi ze macie tak marne wyswietlacze.

    a twój G1 ile ma?

    używam MDA compact IV
    i jego wyświetlacz 640x480 do internetu się nie nadaje, bo:
    1) za mało pikseli na wyświetlenie strony,
    2) zadrobnienie uniemożliwia czytanie,

    jest - oczywiście - możliwość powiększenia,
    ale generalnie i tak można pierdolca dostać szukając np. noclegu

    P.

  • 64. Data: 2009-06-25 16:44:51
    Od: "valdman" <v...@u...pl>

    wlasnie sprawdzilem
    moja omnia jest identyfikowana jako windows xp z opera :)

    wiec ten ranking jest troche malo dokladny,

  • 65. Data: 2009-06-25 16:47:51
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > To nie tak
    >
    > Podaja iz 13 mln wejsc bylo zidetyfikowanych co do przegladarki i modelu
    > telefonu. I to sa dane ktore podalem.
    >
    > Maciek Bebenek sugeruje ze do tego trzeba doliczyc wejscia z Opery Mini
    > ktorych bylo 10mln i one figuruja jako wejscia stacjonarne z powodu
    > braku idetyfikacji co do telefonu, komputera czy systemu.
    >

    > Jesli tak zrobimy mamy 23mln wejsc mobilnych z tego 46% z Opery Mini
    > gdzie nie mozna zidetyfikowac telefonu

    Zaznaczmy, że są to wejścia/odsłony, a nie liczba użytkowników.

    Zestawmy to z dzisiejszym kompresem Opery:
    Telefony komórkowe, przez które użytkownicy Opery Mini w Polsce
    najchętniej łączyli się z Internetem:
    1. Sony Ericsson K800i,
    2. Nokia 6300,
    3. Sony Ericsson K550i

    niestety, nie podają danych liczbowych.

    Inną ciekawą informacją z kompresa jest:

    Polski użytkownik przejrzał w zeszłym miesiącu średnio 165 stron przy
    pomocy urządzeń mobilnych.

    Czyli podają tu pośrednio liczbę użytkowników: z Opery MIni korzysta ok.
    250 tys osób w każdym miesiącu. Obawiam się, że tylu użytkowników iPoo
    nie ma w Polsce ;-)

    Obawiam się, że i w przypadku Safari w iPoo i każdej innej wbudowanej
    przeglądarki z klawiszem Hot Key, liczba wejść przypadkowych jest dość
    znaczna. Mi niejednokrotnie na iPhonie udaje się zamiast poczty odpalić
    safari, któe to niezwłocznie próbuje ściągnąć ostatnio oglądaną stronę.
    W przypadku Opery takiej przypadkowości raczej nie ma.

    Uważam, że nadal nic nie jest wiadomo i Twoja teza jest mocno na wyrost
    :-) Natomiast prawdą jest, że użytkownicy iPoo częsciej korzystają z
    www, chociażby dlatego, że wiele programów jest tak naprawdę
    międzymordziem między serwerem www a interfejsem użytkownika. Przykładem
    jest chociażby praktycznie każdy program pokazujący pogodę. Czyli są
    użytkownikami internetu bez świadomości tego faktu.

    M.

  • 66. Data: 2009-06-25 18:00:00
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > To jest wlasnie lans.

    Oh yeah, fura skóra i komUra :)

    > A iPhone by sie nie przydal?
    >
    > TA

    iPhone działa na systemie operacyjnym iPhone OS czy jak to się tam zwie,
    pokaż mi, np. aplikację CAD?

    Jest też przyzwyczajenie, jak mam sie nauczyć obsługi nowego systemu
    itd. to wolę już poczekać aż obecny telefon się rozleci i zmusi mnie to
    do zmiany - inaczej mówiąc, jak coś działa to po co mam to zmieniać? :)

  • 67. Data: 2009-06-25 18:52:49
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Podobno Iris Browser

    Jest niezła to fakt, ale czy najlepsza nie wiem. Wolę ją od Opery i IE.
    Nie próbowałem SkyFire, którego zachwala znajomy.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 68. Data: 2009-06-26 05:20:56
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Zestawmy to z dzisiejszym kompresem Opery:
    > Telefony komórkowe, przez które użytkownicy Opery Mini w Polsce
> [...]

    Ale zauwazyles juz ze ta TROJKA jest idetyczna z raportem Gemiusa po
    wylaczeniu smartphonow ?

    Jesli znasz podaj pelna liste ale mam pewnosc ze jest ZBIEZNA z Gemiusem

> [...]
    >
    > Czyli podają tu pośrednio liczbę użytkowników: z Opery MIni korzysta ok.
    > 250 tys osób w każdym miesiącu. Obawiam się, że tylu użytkowników iPoo

    Alez przciez bylo szacowanie uzytkownikow ipoo jest okolo 80-120tys
    i nikt nie mowi ze oni generuja wiecej niz wszyscy Operowcy Mini razem
    wzieci.

    > Obawiam się, że i w przypadku Safari w iPoo i każdej innej wbudowanej
    > przeglądarki z klawiszem Hot Key,

    Ipoo nie ma hotkeya i prosze nie mow ze ikonke Safarii latwiej kliknac
    przez pomylka niz IE szczegolnie ze jak ktos nie uzywa moze se wyrzucic
    Safarii na ostatni ekran a IE zawsze w menu bedzie po wsze czasy.

> [...]

    > jest chociażby praktycznie każdy program pokazujący pogodę. Czyli są
    > użytkownikami internetu bez świadomości tego faktu.

    Program pokazujacy pogode nie lapie sie do Gemiusa prawda ?
    Nawet jakby byl poslki i po HTTP to sciaganie danych pogodowych w XMLu
    nie zawiera kodu Gemiusa wiec zly przyklad

    Wnioski moje sa zuplenie inne
    1) Z podonych przez Ciebie danych Opery Mini wynika zadziwiajaca
    ZBIEZNOSC z danymi Gemiusa (ta sama pierwsza trojka - bez smartphonow)
    2) Opefra Mini jest bardziej uzywana na telefonach nonOS
    3) Sumujac dane z Opery Mini z danymi Gemiusa mozna zalozyc tak
    ze Iphona ma dokladnie nieco ponad polowe danych z Gemiusa czyli okolo 8-9%
    4) System nonOS maja mniej wiecej tyle samo w ogolnej liczbie tzn udzial
    takiego K800 w rynku natywnych przegladarek jest taki sam jak w rynku
    Opery Mini powiekszony o brak iphone i innych OS systemow czyli
    kazdemu nonOS mozemy dodac okolo +20% wiecej do procentow wyniku Gemiusa
    czyli udzial w lacznie obu zestawien wynosi dla K800 jakies 7-8%

    Patrzac na udzial iphona 8% i liczbe telefonow w Polsce okolo 30 mln
    statystycznie iphony generuja ruch jakby ich bylo 2,4mln czyli 24
    wiekszy od przecietnego. Za to WM szacujac ich na okolo 500tys generuja
    ruch w granicach sredniej statystycznej i mniej od takiego K800 mimo iz
    to WM sa internetowe.

  • 69. Data: 2009-06-26 05:21:00
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > No wlasnie. A moze to sa sami posiadacze WM? Nie wiemy tego i bez tej
    > informacji pomiar niewiele daje.

    Maciek podal jakies dane .... i pierwsz trojka jest dziwnie taka sama
    jak w raporcie Gemiusa po wylaczeniu smartphonow

  • 70. Data: 2009-06-26 05:21:42
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    BaX pisze:
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale kto jest zadowolony że kto jej nie używa? :DDD
    > Tak się spinasz, że bełkoczesz. LOL

    No przeciez napisales ze sa tak zadowolenii a z danych wynika ze nei
    uzywaja wiec sam podales taki paradoks i bzdure