  • 1. Data: 2009-06-25 04:38:06
    Temat: Zerowa stawka MTR - chłyt martekingowy?
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    Polkomtel, operator sieci Plus, zaproponował Urzędowi Komunikacji
    Elektronicznej (UKE) rozważenie wprowadzenia zerowej stawki za zakańczanie
    połączeń (MTR) w ramach rozliczeń międzyoperatorskich, poinformowała firma w
    komunikacie.

    "W trakcie debaty zorganizowanej 23 czerwca br. przez Urząd Komunikacji
    Elektronicznej Polkomtel SA zaproponował rozważenie wprowadzenia zerowej
    stawki za zakańczanie połączeń (MTR) w ramach rozliczeń międzyoperatorskich.
    Operator sieci Plus popiera każdą inicjatywę obniżania stawek MTR pod
    warunkiem, że dla wszystkich operatorów komórkowych stawki będą jednakowe.
    Wyeliminuje to szkodliwą dla ok. 95% klientów tzw. asymetrię" - czytamy w
    komunikacie prasowym Polkomtela.

    Polkomtel zwrócił uwagę, że asymetria stawek MTR sprawia, że klienci sieci
    Plus, Era, Orange czy MVNO płacą za połączenia do operatorów
    uprzywilejowanych, tj. Play i Polsat Cyfrowy, do blisko 3 razy więcej niż
    klienci sieci Play i Polsat Cyfrowy do Plusa, Orange czy Ery. Ponadto za
    sprawą usługi przenoszenia numerów dochodzi do sytuacji, w której klient nie
    wie, ile de facto zapłaci za minutę połączenia, ponieważ wybierany numer
    telefonu może działać w innej sieci, niż wskazywałby na to prefiks.

    UKE wprowadził asymetrię stawek, żeby umożliwić nowym operatorom wejście na
    rynek i zrekompensować im koszty ponoszone na budowę infrastruktury. Zgodnie
    z założeniami, przyjętymi przez regulatora, asymetria ma stopniowo się
    zmniejszać.

    W zeszłym roku prezes UKE Anna Streżyńska informowała, że może rozważyć
    wprowadzenie zerowych stawek w 2010 r.

    http://biznes.onet.pl/0,1996109,wiadomosci.html

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-06-25 08:33:44
    Temat: Re: Zerowa stawka MTR - chłyt martekingowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakańczanie połączeń (MTR) w ramach rozliczeń
    > międzyoperatorskich, poinformowała firma w komunikacie.

    Jaki tam chlyt - jak Plus pomysli o Play, to rozwiazanie nasuwa sie
    samo.

    Tylko ze potem TP wyskoczy ze stawka 5gr/min i znow sie zacznie
    "oddzwonie ze stacjonarnego".

    IMO - odbieranie tez kosztuje i ktos musi za to zaplacic.
    Najbardziej konkurencyjnie byloby gdyby placil odbiorca.

    J.

  • 3. Data: 2009-06-25 08:36:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > IMO - odbieranie tez kosztuje i ktos musi za to zaplacic.
    > Najbardziej konkurencyjnie byloby gdyby placil odbiorca.

    do pary proponuje jeszcze zlikwidowac identyfikacje numeru...
    Marx

  • 4. Data: 2009-06-25 11:23:31
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał

    > do pary proponuje jeszcze zlikwidowac identyfikacje numeru...

    OIDP to na playowym blogu było coś o gotowości P4 do zlikwidowania MTR oraz
    deklaracja nie włączenia opłat za przychodzące. Czy mi się jednak coś
    przyśniło?

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-06-25 11:50:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > OIDP to na playowym blogu było coś o gotowości P4 do
    > zlikwidowania MTR oraz deklaracja nie włączenia opłat za
    > przychodzące. Czy mi się jednak coś przyśniło?

    Moze nie do konca przemysleli co czynia :-)

    Bylyby ciekawe czasy :-)

    J.