    From: "raBar-bar" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Porysowano mi maske - polisa AC
    Date: Sun, 20 Nov 2011 23:53:31 +0100

    news:jabtj7$cfm$1@news.onet.pl...

    > Zgłoś szkodę, dostaniesz wycenę i wówczas zdecydujesz, czy naprawisz, czy
    > jednak weźmiesz pieniądze (nie musisz naprawiać).

    A nie zależy to przypadkiem od zapisów w umowie ubezpieczenia/OWU - np. od
    wybranego wariantu rozliczenia szkody?
    Jeśli w umowie miałby wybrany wariant serwisowy i zapisy o ustaleniu
    wysokości odszkodowania na podstawie przedstawionych faktur za naprawę to
    chyba opcja zastanawiania się co wybrać nie bardzo wchodziłaby w grę.
    I odwrotnie - gdyby wariant kosztorysowy w oparciu o wycenę TU to też nie ma
    co się głowić nad tym czy naprawiać czy nie...
    No chyba że umowa dopuszcza wybór już po wystąpieniu szkody, ale coś mi się
    nie wydaje - za wariant serwisowy zazwyczaj płaci się więcej już przy
    zawieraniu ubezpieczenia.

    W pierwszej kolejności - zajrzeć do umowy i poczytać.
    Ale przychylę się do przypuszczenia Liwiusza, że nawet utrata części zwyżki
    w AC może być korzystniejsza w tym przypadku.

    Pozdrawiam
    raB