-
71. Data: 2018-05-03 07:42:36
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 02-05-2018 o 12:21, Trybun pisze:
>> Ale BMW i Daimler musza produkowac to, co sie ich klientom podoba :-)
>
> Nie, nie mogą się podobać. Garb w aucie na pewno nie służy urodzie.
Przestań pieprzyć jak potłuczony, garb to nie wyznacznik hatchbacka,
tylko coś dokładnie odwrotnego.
Chcieli zrobić z hatchbacka/suva coś na kształt podwyższonego coupe,
więc im pokraka wyszła.
Właśnie dlatego, że odeszli od jedynie słusznej bryły na rzecz nie
wiadomo czego.
Hatchbacki też mają i o nich mówimy.
-
72. Data: 2018-05-03 07:47:37
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 02-05-2018 o 19:05, Marek S pisze:
> W dniu 2018-05-01 o 22:49, Cavallino pisze:
>
>>> Rower typu cross czy typowa kolarka chyba wejdzie do wielu bagażników
>>> sedanowych?
>>
>> Obstawiam ze do żadnego.
>
> Przecież pisałem, że 2x zdarzyło mi się awaryjnie wieźć w ten sposób
> rower (po zdemontowaniu przedniego koła) dwoma różnymi sedanami. Po
> rozłożeniu foteli zazwyczaj przestrzeń ładowna jest spora w każdym
> średniej wielkości aucie.
Ty nie piszesz o aucie średniej wielkości, tylko o kolubrynie.
Żeby wykonać to samo zadanie wystarczy hatchback klasy B, a Ty w tym
samym celu potrzebujesz metr dodatkowej blachy i zbędne 200 tys.
Nic w zamian nie zyskując, bo zjada Cię na śniadanie każdy hot-hatch,
warty połowę tego co Twoja kolubryna.
Więc nie mówi mi proszę o sensowności wyborów, bo jest tak jak pisałem -
sedany kupują ludzie o wypaczonym poczuciu wartości i/lub gustu, każdy
normalny wybierze "auto z wycieraczką tylnej szyby".
-
73. Data: 2018-05-03 07:48:57
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 02-05-2018 o 19:28, Marek S pisze:
> W dniu 2018-05-01 o 22:48, Cavallino pisze:
>>>
>>> No właśnie - bo nie potrzebuje. Tylna szyba zazwyczaj pozostaje czysta.
>>
>> Ale mokra.
>
> Nie rozpuści się.
Podobnie jak w htb od przetarcia.
Ja mokrej szyby nie toleruję podczas jazdy dokładnie tak samo jak
brudnej, więc wolę mieć coś czym można ją przetrzeć.
-
74. Data: 2018-05-03 07:55:53
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 02-05-2018 o 19:27, Marek S pisze:
> W dniu 2018-05-01 o 23:01, Cavallino pisze:
>
>>
>> Ja pytam o zbędną blachę z tyłu, a nie o auto.
>
> Bo jest ona niezbędna do tego aby szyba z tyłu nie była wiecznie
> zasyfiona. Pisałem o tym.
Pisałeś, ale sensu w tym brak.
Pół metra blachy vs wycieraczka za kilkadziesiąt zł ważąca może pół kilo
- oczywiste jest że drugie rozwiązanie jest lepsze.
>
>> Jasne.
>> Zwłaszcza jak postoisz pod światłami to deszcz czy śnieg wiedzą że
>> mają omijać tylną szybę Twojego światła.
>
> Widać, że dawno sedana nie miałeś
Oczywiście - taki błąd można zrobić tylko raz w życiu.
>skoro takie głupoty wypisujesz :-) W
> realnych warunkach, nawet jeśli na światłach śnieg napada, to po
> ruszeniu go zdmuchnie.
Jeśli się roztopi to go nie zdmuchnie.
Czyli nadal nie będzie suchym czystym szkłem.
> Zresztą o czym tu gadamy. Zakrawa mi to na przekomarzanie się bo
> problemy jakie wymyślasz są absurdalne. Każdy wie, że brak bagażnika =
> zasyfiona szyba.
Każdy też wie, że to absurdalny problem, od kiedy wymyślono tylną
wycieraczkę.
>
>> A co ma piernik do wiatraka?
>> Twoim zdaniem hałas w kombi robi woda na tylnej klapie? ;-)
>
> Zawirowania powietrza. Nie czytasz moich wypowiedzi?
Czytam jakieś bzudry które wypisujesz, totalnie oderwane od faktów.
>
>> Nie.
>> Koła, nadkola itp obecne w każdym aucie przypadki.
>
> Przecież sam napisałeś, że w 99.9% przypadków są one wytłumione doskonale.
Nic takiego nie napisałem, wręcz przeciwnie.
Napisałem natomiast, że wytłumienie zależy WYŁĄCZNIE od klasy/ceny
pojazdu, a nie od wersji nadwozia.
>
>> Albo ktoś nie umiał napisać w temacie o co mu chodzi.
>> Jeśli chciałeś zapytać dlacsgo ludzie kupują i jeżdżą Tipo, zamiast
>> Mercedesami E klasy (np.) to trzeba było inaczej wątek nazwać.
>
> Nie interesuje mnie dlaczego ludzie kupują kombi
To o co pytałeś w tym wątku?
Wróć może do pierwszego postu i go przeczytaj....
> Interesuje mnie to, o co pytam w wątku otwierającym.
No właśnie o to, o co teraz napisałeś że nie pytasz.
Musisz się zdecydować.
-
75. Data: 2018-05-03 10:58:28
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2018-05-02 o 12:36, J.F. pisze:
>
>> Nie, nie mogą się podobać. Garb w aucie na pewno nie służy urodzie.
> Ty mowisz "nie moga" a oni to sprzedaja.
> Widac sie podoba.
A Ford niby nie mógł sprzedać swoich aut w kolorze czarnym?
>> Tak, jasne a Forda też możesz wybierać w jakim chcesz kolorze. W
>> motoryzacyjnym podejściu do klienta wiele się od tamtych czasów nie
>> zmieniło.
>> Wracając jeszcze do Daimlera, te nowe ich obecne sedany to też nie wyraz
>> jakiegoś piękna. Nie jestem zwolennikiem ale gdybym miał wybierać sedana
>> z przyklapniętą d*pą ( bagażnikiem) to raczej wybrałbym nadwozie klasy SUW.
> klientom sie podoba :-P
Tobie, i jakiemuś dyktatorowi w firmie konstrukcyjnej.
>
>>>> A maserati, puki co nie widziałem auta tej marki z garbem. Jeżeli już
>>>> gdzieś jest, to jest to absolutna nisza,
>>> IMO to w ogole jest niszowa marka :-)
>> Niszowy model danej marki, o coś takiego w tu chodzi.
> I tak jest niezle, w 2016 sprzedali 42 tys aut na calym swiecie.
>
> Ale to i tak wiecej niz np VW Phaeton.
Kto ich tak naprawdę wie, ile oni ich sprzedali. Takie zagrania teraz
praktykowane są w interesach - do pewnego momentu ścisła tajemnica firmy
a później tylko prawda i sama prawda? Np w Polsce nie jest to popularna
marka, w Polsce przeważają zwolennicy aut wersji kombi, ale to nie
znaczy że każdy na świecie potrzebuje aut do przewożenia towarów. W
takich Włoszech sporo Maserati na ulicach i to o zgrozo - nie w wersji
kombi.
>
>>>> tak więc opinię o wyższości
>>>> kombi nad limuzyną tej marki można sobie oprawić w ramki.
>>> Quatroporte w kombi ponoc powstalo - 4 sztuki :-)
>>>
>>> A w ogole to teraz tak zrobili, zeby sie ta sedanowatosc nie rzucala w
>>> oczy.
>>>
>>> Jaguar natomiast sie kombi nie wstydzi
>>> https://jaguar.pl/xf-modele
>>>
>>> Widac marka podupadla i na klientow z prawdziwą klasą ich nie stac :-P
>>>
>> Nie widziałem kombi tej firmy, a więc jeżeli faktycznie są to musi ich
>> być niewiele.
>> A Jaguar to wstydziłby się montować w swoich pojazdach trzeszczące
>> fordowskie plastiki. Tak, ta marka mocno podupadła.
> Klienci by sie wstydzili, ze nie chcieli kupowac takich pieknych aut
> :-)
> Ale moze im brakowalo kombi w ofercie :-P
>
> J.
Nawet sobie nie wyobrażam kogoś z "wyższych sfer" (a głównie tacy
jeździli Jaguarami) w samochodzie typu kombi.
-
76. Data: 2018-05-03 10:59:56
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2018-05-03 o 07:42, Cavallino pisze:
> W dniu 02-05-2018 o 12:21, Trybun pisze:
>
>>> Ale BMW i Daimler musza produkowac to, co sie ich klientom podoba :-)
>>
>> Nie, nie mogą się podobać. Garb w aucie na pewno nie służy urodzie.
>
> Przestań pieprzyć jak potłuczony, garb to nie wyznacznik hatchbacka,
> tylko coś dokładnie odwrotnego.
>
> Chcieli zrobić z hatchbacka/suva coś na kształt podwyższonego coupe,
> więc im pokraka wyszła.
> Właśnie dlatego, że odeszli od jedynie słusznej bryły na rzecz nie
> wiadomo czego.
>
> Hatchbacki też mają i o nich mówimy.
Mowa o kombi. Hatchback to auto nie do kogoś kto potrzebuje auta z
bagażnikiem. I już nie czaruj z tymi rzekomymi pojemnościami bagażników
HB, wędek nie włożysz bez rozkładania siedzeń, kijów golfowych nie
włożysz... Od gadania i tak mu się nie zwiększy pojemność.
Wygląd SUWów jestem w stanie zaakceptować, o ile to będą pierwsze wersje
np Kii Sportage, Toyot RAW4, stary i nowy model Dacii Dustera itp. W
żadnym wypadku np Audi z serii QT, które tak naprawdę wyglądają jak
kombi. - Normalna zgroza..
-
77. Data: 2018-05-03 11:01:23
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2018-05-03 o 07:39, Cavallino pisze:
> W dniu 02-05-2018 o 12:21, Trybun pisze:
>> W dniu 2018-05-01 o 22:46, Cavallino pisze:
>>> W dniu 01-05-2018 o 10:02, Trybun pisze:
>>>
>>>> Każdy prawdziwie luksusowy a tym samym porządnie wyglądający samochód
>>>
>>>
>>> Jedno z drugim się kłóci.
>>> Kolubryniasta limuzyna to jest zaprzeczenie wyglądania.
>>
>>
>> Porządne (eleganckie) auto musi mieć swoje wymiary.
>
> Dokładnie tak.
> Gdy je przekroczy zamiast porządnego eleganckiego auta dostajemy
> kolubrynę, o kiepskich proporcjach i kupie zbędnego żelastwa.
Faktycznie taki C5 (Cytryna) w wersji kombi może budzić (lekko
powiedziane) mieszane uczucia.. A wystarczy tylko ściąć ten garb i już
widzimy niezłe wizualnie autko.. Mimo tego że jest to wyrób tylko
sedanopodobny.
-
78. Data: 2018-05-03 11:59:00
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 03-05-2018 o 11:01, Trybun pisze:
> W dniu 2018-05-03 o 07:39, Cavallino pisze:
>> W dniu 02-05-2018 o 12:21, Trybun pisze:
>>> W dniu 2018-05-01 o 22:46, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 01-05-2018 o 10:02, Trybun pisze:
>>>>
>>>>> Każdy prawdziwie luksusowy a tym samym porządnie wyglądający samochód
>>>>
>>>>
>>>> Jedno z drugim się kłóci.
>>>> Kolubryniasta limuzyna to jest zaprzeczenie wyglądania.
>>>
>>>
>>> Porządne (eleganckie) auto musi mieć swoje wymiary.
>>
>> Dokładnie tak.
>> Gdy je przekroczy zamiast porządnego eleganckiego auta dostajemy
>> kolubrynę, o kiepskich proporcjach i kupie zbędnego żelastwa.
>
>
> Faktycznie taki C5 (Cytryna) w wersji kombi może budzić (lekko
> powiedziane) mieszane uczucia.. A wystarczy tylko ściąć ten garb i już
> widzimy niezłe wizualnie autko..
Zgadza się, najlepiej uciąć cały zbędny tył.
Wyjdzie fajne coś w rodzaju C4.
-
79. Data: 2018-05-03 12:04:55
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 03-05-2018 o 10:59, Trybun pisze:
> W dniu 2018-05-03 o 07:42, Cavallino pisze:
>> W dniu 02-05-2018 o 12:21, Trybun pisze:
>>
>>>> Ale BMW i Daimler musza produkowac to, co sie ich klientom podoba :-)
>>>
>>> Nie, nie mogą się podobać. Garb w aucie na pewno nie służy urodzie.
>>
>> Przestań pieprzyć jak potłuczony, garb to nie wyznacznik hatchbacka,
>> tylko coś dokładnie odwrotnego.
>>
>> Chcieli zrobić z hatchbacka/suva coś na kształt podwyższonego coupe,
>> więc im pokraka wyszła.
>> Właśnie dlatego, że odeszli od jedynie słusznej bryły na rzecz nie
>> wiadomo czego.
>>
>> Hatchbacki też mają i o nich mówimy.
>
>
> Mowa o kombi. Hatchback to auto nie do kogoś kto potrzebuje auta z
> bagażnikiem.
Są jeszcze lifbacki.
Zazwyczaj posiadają takie same lub większe kufry od bezsensownych
sedanów, a możliwościami przewozowymi biją je na głowę.
Octavia najlepszym przykładem.
> Wygląd SUWów jestem w stanie zaakceptować, o ile to będą pierwsze wersje
> np Kii Sportage, Toyot RAW4, stary i nowy model Dacii Dustera itp.
To tu się zgadzamy.
-
80. Data: 2018-05-03 20:57:31
Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-05-03 o 07:47, Cavallino pisze:
> Ty nie piszesz o aucie średniej wielkości, tylko o kolubrynie.
Jedno z tych aut to Seat Cordoba. To kolubryna?
--
Pozdrawiam,
Marek