  • 121. Data: 2018-05-07 12:48:29
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-07 o 11:38, Michal Jankowski pisze:
    > To jak to właściwie jest? Sedan to tylko wtedy, jak tylna szyba jest
    > niepodnoszona?
    >
    > A jeśli można otworzyć na dwa sposoby - samą klapę, albo razem z szybą?
    >
    > I czym się właściwie różni Rapid Spaceback od Fabii Kombi?
    >
    >   MJ

    Jakby to nazwać.. - sedan ma ma "pokrywę bagażnika", liftback czy
    hatchback - "drzwi", czyli pokrywa bagażnika łącznie z oknem..

    Co do Skód to nie mam pojęcia.

  • 122. Data: 2018-05-07 14:16:58
    Od: p...@g...com

    --I czym się właściwie różni Rapid Spaceback od Fabii Kombi?

    prestizem i cena oczywiscie :-)

  • 123. Data: 2018-05-07 16:55:13
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2018 o 11:09, Trybun pisze:

    > Takie podkasanie w stylu obcięcie bagażnika to nie coś czego bym
    > oczekiwał. I tu jest cała stylistyczna niedoskonałość hatchbacków - auto
    > nie tylko ładnie powinno się zaczynać ale też harmonijnie kończyć.
    > Ucięta d*pa na pewno temu nie  służy.

    Co kto lubi.
    Dla mnie wielkie, wystające dupsko to coś co wygląda zdecydowanie źle -
    w każdej sytuacji.
    Ale w Ameryce Południowej z kolei w tym się lubują, nie tylko w
    samochodach. ;-)

  • 124. Data: 2018-05-07 16:57:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2018 o 11:07, Trybun pisze:

    > Dużo bliżej liftbackowi do sedana niż do kombi czy hatchbacka,

    Ale nie ma wad sedana, za to ma zalety wszystkich trzech grup po trosze.
    Dlatego liftbacka jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś musi wozić bagaż -
    sedana nie, chyba że byłby sporo tańszy niż niż htb.

    > Ale jak rozumiem jesteś pod wielkim wrażeniem "finezyjnej" urody Audi z
    > serii QT?

    Z niemieckich produktów toleruję wyłącznie Porsche.
    Finezja siekierą ciosana jest nie dla mnie.

  • 125. Data: 2018-05-07 16:58:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2018 o 11:38, Michal Jankowski pisze:
    > To jak to właściwie jest? Sedan to tylko wtedy, jak tylna szyba jest
    > niepodnoszona?

    Dokładnie tak.

    > A jeśli można otworzyć na dwa sposoby - samą klapę, albo razem z szybą?

    Liftback.

    > I czym się właściwie różni Rapid Spaceback od Fabii Kombi?

    Nazwą i ceną.

  • 126. Data: 2018-05-07 17:37:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >To jak to właściwie jest? Sedan to tylko wtedy, jak tylna szyba jest
    >niepodnoszona?

    Chyba nie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sedan_(automobile)

    Ale jak juz bagaznik wystaje, to po co otwierac tylna szybe ?

    >A jeśli można otworzyć na dwa sposoby - samą klapę, albo razem z
    >szybą?
    >I czym się właściwie różni Rapid Spaceback od Fabii Kombi?

    Mnie to wyglada na hatchbacka, ktory z zalozenia jest krotszy od
    kombi, i w bagazniku to widac.
    Ale moze wymyslili cos posredniego.

    Odleglosc od tylnej osi do tylnej klapy to linijka trzeba by mierzyc
    :-)

    Ale Fabia to jednak mniejsze auto - rozstaw osi 2470, dlugosc
    calkowita 4257mm
    Rapid Spaceback 2602 / 4304.

    "nawisy" z prodzu i z tylu razem w spacebacku 1702, a w fabii kombi
    1787.

    I w bagazniku to widac, bo fabia ma 530l, a Rapid tylko 415 :-)

    A zwykla fabia to tylko 330l, i dlugosc 3992 - i tu dobrze widac czym
    sie rozni kombi od hatchbacka.

    Albo zobacz np Astre i astre Sports Tourer - widac "kombi" juz
    niemodne. Albo ciagle za krotka i nie zasluguje :-)

    A do kompletu jest jeszcze astra sedan

    J.

  • 127. Data: 2018-05-07 17:58:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Dlatego liftbacka jestem w stanie zrozumieć, jak ktoś musi wozić
    >bagaż - sedana nie, chyba że byłby sporo tańszy niż niż htb.

    Mozna jednak powiedziec, ze i wady gromadzi :-)
    Maly bagaznik (bo jednak nie kombi), halas w kabinie, no i ta wiecznie
    brudna tylna szyba z wycieraczka :-)

    (choc sierra sobie radzila bez ).

    J.

  • 128. Data: 2018-05-07 18:02:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2018 o 17:58, J.F. pisze:

    > Mozna jednak powiedziec, ze i wady gromadzi :-)
    > Maly bagaznik (bo jednak nie kombi),

    Znasz wiele kompaktowych kombi z większym bagażnikiem od Octavii?

  • 129. Data: 2018-05-07 19:06:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Znasz wiele kompaktowych kombi z większym bagażnikiem od Octavii?

    Co ty wyszukujesz - Octavie z Octavia kombi porownaj :-)

    J.

  • 130. Data: 2018-05-07 19:27:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2018 o 19:06, J.F. pisze:

    > Co ty wyszukujesz

    Nic nie wyszukuję - pamiętam ogrom tego kufra.
    Kombi niewiele się różni - 610 vs 590 l.