    From: Jan Rudziński <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Poprawianie WB
    Date: Mon, 20 Jun 2011 19:42:09 +0200

    Cześć wszystkim

    Przez przypadek musiałem wypróbować korygowanie balansu bielu - przez
    omyłkę został przestawiony na światło żarowe.
    Wszystko było w RAW+JPG, więc wielkiej szkody nie było, ale trochę czasu
    poszło.
    Miałem do wyboru obróbkę w aparacie (pentax k-m) i w komputerze (pentax
    photo laboratory).

    I jednak - wybrałem uciążliwią (pstryk, pstryk malutkimi klawiszami)
    obróbkę w aparacie. Mianowicie aparat oferuje pozycję AWB, więc po
    prostu generowałem zdjęcie takie, jaki i tak byłoby zrobione.
    Natomiast program daje możliwość bardzo precyzyjnego ustawienia balansu
    bielu, ale przy każdym zdjęciu musiałbym go ustawić.
    Czy są jakieś darmowe programy, które proponują rozsądny automatyczny
    balans bieli przy obróbce RAW?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek