  • 11. Data: 2011-03-04 14:42:46
    Temat: Re: Ponownie, kto ma pierwszeństwo?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Mar 2011 13:21:58 +0100, w <ikqlha$dn1$1@news.onet.pl>, "Robert_J"
    <d...@o...pl> napisał(-a):

    > Podajesz klasyczny przykład z kursów, czyli równorzędne
    > skrzyżowanie i każdy jedzie w tym samym kierunku (ze swojego
    > punktu widzenia oczywiście). Czyli nikt nie ma pierwszeństwa
    > :-). Przypadek wyjątkowo marginalny, w praktyce prawie
    > niespotykany :-).

    Tak? Ja codziennie przejeżdżam przez takie skrzyżowanie :).

  • 12. Data: 2011-03-04 14:45:30
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-03-04 13:21, Robert_J pisze:
    > Czyli nikt nie ma pierwszeństwa :-).

    Ty tak serio?

    http://tiny.pl/hdgl5

    Oddział 7
    Przecinanie się kierunków ruchu

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
    pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
    strony nadjeżdża.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się
    kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.

    --
    kamil d

  • 13. Data: 2011-03-04 14:58:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Mar 2011 12:12:14 +0100, marsel wrote:
    >Skrzyżowanie równorzędne, kto ma pierwszeństwo?
    >http://img200.imageshack.us/i/droga2.png/
    >
    >C powinien przepuścić B, ale B musi przepuścić A, czy w czasie jak A
    >przejeżdża skrzyżowanie może wjechać na nie C?
    >
    >Co w drugim przypadku, gdy A chce skręcić w lewo? Wtedy ma pierwszeństwo
    >przed B, ale musi ustąpić przed C.

    Mowia ze nie ma glupich pytan, ale uwazaj, podaje prawidlowe
    odpowiedzi:
    1. A ustepuje wtedy pierwszenstwa C,
    2. B ustepuje pierwszenstwa A
    3. C ustepuje pierwszenstwa B

    No co - to sa odpowiedzi zgodne z przepisami :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-03-04 15:08:37
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ty tak serio?

    Tak, serio.

> [...]
    > względu na to, z której strony nadjeżdża.
    >
    > 3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie
    > przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.

    Gdzie tu widzisz coś sprzecznego z tym, co napisałem?

  • 15. Data: 2011-03-06 09:58:56
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Jedzie A, B, C.
    > C nie może wjechać gdy jedzie A.

    Często jestem w podobnej sytuacji (jak pojazd C). Z tym, że w mojej stytuacji
    pojazd A nie jest jeden, a jest to cały sznur dość szybko jadących (prosto).
    Mają pierwszeństwo, więc ani myślą komuś ustępować. Czasem ten sznur jedzie
    kilka minut i pojazd B grzecznie czeka. Jako A - nie widzę wtedy najmniejszego
    sensu czekać aż przejedzie B (i znosić trąbienie innych "C", czekających za
    mną).

    W ogóle to nienawidzę tych równorzędnych skrzyżowań. Nie wiem, po co ich tyle
    robią, czy szkoda im kasy na trójkątne znaki? Jeszcze, gdy drogi są naprawdę
    równorzędne (co do wielkości i ruchu) to pół biedy, ale pełno jest na różnych
    osiedlach skrzyżowań, gdzie małe boczne uliczki są równorzędne wobec większej,
    na której ruch jest większy i szybszy. Tych mniejszych uliczek czających się "po
    prawej ręce" czasem wręcz łatwo nie zauważyć, zwłaszcza, jak się terenu nie zna.

    Znam miejsca, gdzie "zawsze" były normalne skrzyżowania regulowane znakami, a w
    ostatnich latach jakiś debil wpadł na pomysł przerobienia ich na równorzędne. Po
    jaką cholorę?

    latet

  • 16. Data: 2011-03-06 11:10:36
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-04 14:58, J.F. pisze:

    > Mowia ze nie ma glupich pytan, ale uwazaj, podaje prawidlowe
    > odpowiedzi:
    > 1. A ustepuje wtedy pierwszenstwa C,
    > 2. B ustepuje pierwszenstwa A
    > 3. C ustepuje pierwszenstwa B

    Co więcej - taka sytuacja była kiedyś w testach na prawo jazdy :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 17. Data: 2011-03-07 00:08:18
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Po
    > jaką cholorę?

    Ze wzgledow bezpieczenstwa.

    sz.

  • 18. Data: 2011-03-07 20:26:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 12:12:14 +0100, marsel napisał(a):

    > Skrzyżowanie równorzędne, kto ma pierwszeństwo?
    > http://img200.imageshack.us/i/droga2.png/

    C ustepuje B, B ustępuje A, A jedzie pierwszy.

    > Co w drugim przypadku, gdy A chce skręcić w lewo? Wtedy ma pierwszeństwo
    > przed B, ale musi ustąpić przed C.

    Wtedy A ustępuje C, mamy klincz, ktoś musi przepuścić.

    --

  • 19. Data: 2011-03-08 13:28:43
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 04.03.2011 15:08, Robert_J pisze:
    > Gdzie tu widzisz coś sprzecznego z tym, co napisałem?

    "Czyli nikt nie ma pierwszeństwa".
    Czyli A według Ciebie nie ma pierwszeństwa nad B i C ? C nie ustępuje
    pierwszeństwa B ?