  • 11. Data: 2020-08-28 14:54:47
    Temat: Re: Pomoc w wyborze auta elektrycznego ;)
    Od: robot <r...@o...pl>

    > A ja takie coś znalazłem
    > https://steelguru.com/uploads/news/belaz-75710_95768
    .jpg
    > Jak będziesz potrzebował przewieźć szafę to sobie takie auto kup.

    Ale to hybryda jest.

  • 12. Data: 2020-08-28 14:58:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 sierpnia 2020 o 14:55:03 UTC+2 robot napisał(a):

    > Ale to hybryda jest.
    Niewazne co to jest. Ważne że jeździ i ma przestrzeń ładunkowa.

  • 13. Data: 2020-08-28 15:04:03
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Niewazne co to jest. Ważne że jeździ i ma przestrzeń ładunkowa.

    Homologacji drogowej nie ma.
    Znowu Zenek w gównie rzeźbisz.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-08-28 15:13:25
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Niewazne co to jest. Ważne że jeździ i ma przestrzeń ładunkowa.

    Trudno się nie zgodzić.

  • 15. Data: 2020-08-28 15:24:41
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 14:31, K pisze:

    > Przy jedzeniu sie nie czyta.

    Ale można jeść przy czytaniu.

    yabba

  • 16. Data: 2020-08-28 15:37:48
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-28 o 11:09 +0100, K napisał:
    > - Jaka jest optymalna temperatura do podrozowania?

    Wg. Renault - musi być 20 stopni na zewnątrz. Inaczej ilość obiadów
    wzrasta.

    Ciekawa strona, na której producent podaje symulator zasięgu ZOE w
    zależności od kilku parametrów:
    https://www.renault.fr/vehicules-electriques/zoe/bat
    terie-recharge.html#autonomie

    Wszystko podane dla aku 52 kWh i felg 15" (większe felgi to mniejszy
    zasięg - dlaczego? nie mam pojęcia).

    Warunki idealne:
    Prędkość na trasie 50 km/h, temperatura zewnętrzna 20 stopni, bez
    klimy, bez ogrzewania: zasięg 451 km.

    Warunki trochę bardziej realistyczne, jesienne:
    Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 10 stopni +
    ogrzewanie: zasięg 230 km.

    Warunki zimowe:
    Prędkość na trasie 100 km/h, temperatura zewnętrzna -5 stopni +
    ogrzewanie: 191 km.

    Warunki letnie:
    Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni
    (symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km.

    Powyższe dane są - zakładam - na idealnie płaskim terenie i dla
    akumulatora naładowanego w 100%. Jeśli dobrze kojarzę, to producenci
    nie zalecają ładowania do pełna... Zatem od powyższych liczb trzeba
    odjąć pewnie z 10-15%. No i oczywiście nikt nie jeździ do ostatniego
    kilometra zasięgu, zazwyczaj tankujemy (ładujemy) odpowiednio
    wcześniej, powiedzmy w okolicach 20%. Jeśli dobrze liczę, wychodzi z
    tego realistyczny zasięg rzędu 120 km. No chyba że jedziemy pod wiatr,
    to mniej. :)

    Patrzę, patrzę, ale nie umiem zobaczyć tego "wow" którym e-kierowcy tak
    się zachwycają. No i ten koszt wynajmu akumulatora przy przebiegach <
    10 Kkm... 95 Eur/mc (włącznie z ubezpieczeniem akumulatora, które jest
    najwyraźniej obowiązkowe). Alternatywa to zakup aku na własność -
    wówczas cena całości przeskakuje na 32 tys. Euro. W porównaniu do mojej
    Loganki za niecałe 8 tys. Euro to jednak jakby drogawo...

    Mateusz

  • 17. Data: 2020-08-28 15:44:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-28 o 15:13 +0200, robot napisał:

    > Trudno się nie zgodzić.

    Chyba tylko, jeśli jest się buszmenem, januszem czy innym - za
    przeproszeniem - imigrantem. Prawdziwy, metroseksualny mężczyzna nie
    wsiądzie do czegoś, co ma rurę wydechową. A po szafę pojedzie sobie
    na dwóch hulajnogach, na spokojnie. Chill i relaks.

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-08-28 15:54:11
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/08/2020 14:37, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > Prędkość na trasie 110 km/h, temperatura zewnętrzna 25 stopni
    > (symulator nie pozwala na więcej) + klima: 206 km.

    Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje, a
    nie ciagle klamstwa i naginanie rzeczywistosci :) Wychodzi, ze musialbym
    opierdolic dwa i pol solidnego obiadu aby nie zasnac za kolkiem.
    Myslisz, ze warto sie po drodze zatrzymac np. w Nidzicy, a pozniej odbic
    na Malbork? Niedaleko Nidzicy jest zaprzyjazniona stacja benzynowa i
    mozna sie latwo (i za darmo) wpiac do gniazdka w kiblu. Natomiast w
    Malborku jest Cartitas skad moglbym dodatkowo pozyczyc ubrania.

  • 19. Data: 2020-08-28 16:16:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Aug 2020 14:45:45 +0200, robot

    > piwo bezalkoholowe, hod dogi itd. Żyła złota.
    > Na stacji benzynowej człowiek krótko jest, dużo nie kupi towaru.

    Przecież stacje benzynowe to głównie z takich rzeczy się utrzymują -- a nie
    ze sprzedaży paliwa. I ludzie nie dosyć że tam kupują, to jeszcze chleją na
    miejscu, żrą parówki z psa, zajmując dystrybutory po 15-20 minut. Także
    przykro mi, ale ameryki nie odkryłeś, bo już ktoś na śmierdzielach biznes
    dawno robi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2020-08-28 16:42:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-28 o 14:54 +0100, K napisał:
    > Czyli realnie mniej niz 200km. Wreszcie jakies konkretne informacje

    No bez przesady z tym entuzjazmem - to są dane od producenta, sądzę że
    i w tym symulatorze założył po cichu jakieś optymistyczne warianty. No
    ale znamy, powiedzmy, jakąś górną granicę optymizmu.

> [...]
    > benzynowa i mozna sie latwo (i za darmo) wpiac do gniazdka w kiblu.
    > Natomiast w Malborku jest Cartitas skad moglbym dodatkowo pozyczyc

    Ale to odbicie na Malbork to znów na zasięgu się odbije... Nie wiem czy
    obędzie się wówczas bez trzeciego obiadu. Proponowałbym raczej krótki
    postój (w sensie 5-6 godzin) w Elblągu. Tamtejszy MOPS na Winnej z
    pewnością użyczy prądu, tylko trzeba przyjść ze swoim przedłużaczem
    ogrodowym i uśmiechnąć się do pani w okienku, pokazując jednocześnie
    dziury w podeszwach. Czynne do 15:30 (realnie: 14:55) więc dobrze
    byłoby tam być koło 09:00. W sumie z Wawy powinieneś wyjechać dzień
    wcześniej, bo wiesz - chill i relaks, po co się stresować itd.

    Mateusz