  • 81. Data: 2011-06-25 19:08:19
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 25-06-2011 17:52, A.L. wrote:
    > On Sat, 25 Jun 2011 15:55:57 +0200, arbuz<a...@n...org.pl> wrote:
    >

    > Podsumowujac, sprawa wyjazd oplaca/sie - nie oplaca sie - zalezy od
    > celow zyciowych i ambicji zawodowych. Rzecz wybitnie osobnicza.

    Kiedys po podobnym moim tekscie np. temat czy oplaca sie robic doktorat
    dostalem odpowiedz iz czasownik oplaca dotyczy jednoznacznie dolarsow, i
    powinienem uzyc sformuowania ma sens. Osobiscie sie z tym nie zgadzam
    ale przytoczylem tak na maginesie. No coz....

    Pozdr

    Marek

  • 82. Data: 2011-06-25 19:21:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/06/2011 19:52, k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > IMHO jak ktos chce pracowac w bankowym IT i sie dobrze bawic, to musi lubic

    No dobra, a jak ktoś nie ma takiej szczególnej chęci, to zgodzisz się,
    że raczej nie warto? Bo według mnie raczej niewielu programistów bez
    doświadczenia na czym to polega, właśnie tego chce.

    > dziedzine (finanse). Technologicznie to jest tak, ze co jakis czas
    > bank/hedge fund siegnie po cos nowego (np. programowanie na kartach
    > graficznych), ale wiekszosc czasu programista faktycznie spedzi pielegnujac
    > system ktory zaprojektowal ktos inny pare lat temu, albo laczac 2 systemy w
    > jeden (po przejeciu innej firmy). Fun nie jest w samym programowaniu, ale w
    > otoczce (praca na trading floor).

    Ja nie pracuję w banku ani w hedge fundzie.

  • 83. Data: 2011-06-25 19:22:09
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/06/2011 19:49, k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > Zarabialem 46k rocznie brutto i stac mnie bylo na wynajecie mieszkania tak
    > blisko City, ze do pracy chodzilem piechota (z Bermondsey).

    A co to było za mieszkanie?

  • 84. Data: 2011-06-25 19:23:21
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 25-06-2011 18:15, k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > To musieli Ci marnie placic (chyba ze utrzymywales z 1 pensji liczna
    > rodzine).

    Z tego co sie orientuje to pensja programisty w UK to 3-4 k funtow
    butto / mc. Po opodatkowaniu spada na 2 - 3. Na mieszkanie leci od 700
    do 1300 funtow. Kolejne 1000 idzie na zycie, raczej niewiele pozostaje.

    Pozdr

    Marek

  • 85. Data: 2011-06-25 19:31:21
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/06/2011 19:27, arbuz wrote:

    > Napisales - cytuje - "... korzysci zadne" co dla mnie jest sygnalem, ze
    > "jest ch*jowo, spotykaja mnie same koszmary".

    Nic takiego nie napisałem.

    > fakt, ze Londyn daje spore szanse by znalesc prace zgodna z
    > zainteresowaniami / hobby jakie by one nie byly, co jest nie do
    > przecenienia.

    No ale wartość tego (w zależności od tego, jakie masz zainteresowania)
    jest zależna od tego, w jak bardzo krapowatych warunkach zgodzisz się
    żyć i jak mało mieć życia poza pracą, po to, żeby mieć pracę zgodną z
    zainteresowaniami/hobby. Zgadzam się, jeśli czyimś hobby jest np. wycena
    instrumentów finansowych, to ma szczęście i pewnie wyjazd do Londynu
    jest bardzo sensowną opcją.

  • 86. Data: 2011-06-25 20:42:54
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Marek Borowski wrote:

    > Z tego co sie orientuje to pensja programisty w UK to 3-4 k funtow
    > butto / mc. Po opodatkowaniu spada na 2 - 3. Na mieszkanie leci od 700
    > do 1300 funtow. Kolejne 1000 idzie na zycie, raczej niewiele pozostaje.

    4k to jeszcze akceptowalne, ale 3k to faktycznie ch**nia... Rzeczywiscie
    z takiej kwoty niewiele da sie zaoszczedzic, jesli w ogole cos sie da...

  • 87. Data: 2011-06-25 21:06:49
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/06/2011 21:42, R. P. wrote:

    > 4k to jeszcze akceptowalne, ale 3k to faktycznie ch**nia... Rzeczywiscie
    > z takiej kwoty niewiele da sie zaoszczedzic, jesli w ogole cos sie da...

    Ja przez pierwszy rok zarabiałem mniej.

  • 88. Data: 2011-06-26 08:47:42
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > A co to było za mieszkanie?

    2-bed.

    KK

  • 89. Data: 2011-06-26 08:51:51
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Borowski <m...@b...com> napisał(a):

    > Z tego co sie orientuje to pensja programisty w UK to 3-4 k funtow
    > butto / mc. Po opodatkowaniu spada na 2 - 3. Na mieszkanie leci od 700
    > do 1300 funtow. Kolejne 1000 idzie na zycie, raczej niewiele pozostaje.

    W Londynie programista w branzy finansowej z kilkoma latami doswiadczenia
    czesto zarabia 5-6k miesiecznie brutto. Do tego dolicz jeszcze bonusy.

    KK

  • 90. Data: 2011-06-26 08:53:37
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > że raczej nie warto? Bo według mnie raczej niewielu programistów bez
    > doświadczenia na czym to polega, właśnie tego chce.

    To zgodze sie, ze nie warto wtedy nastawiac sie na prace w City.

    KK