  • 11. Data: 2013-10-24 16:00:44
    Temat: Re: Policja w szybkich samochodach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@b...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > http://tiny.pl/qm161

    Dziekuje.
    Ale przyznam, ze nadal nie rozumiem:

    "Choć przepisy ustawowe nie stanowią wprost, że policjant nie odpowiada za
    naruszenie przepisów w ruchu drogowym podczas i w związku z wykonywaniem
    czynności służbowych, to jednak działanie w granicach uprawnień i
    obowiązków powoduje brak możliwości pociągnięcia do odpowiedzialności za
    wykroczenie, gdyż w działaniu takim nie występuje element winy oraz
    społecznej szkodliwości czynu."

    Co to znaczy ze nie wystepuje elemtn winy i spolecznej szkoldliwości
    spolecznej skoro policjant jedzie tak samo jak kierowca łamiacy przepisy i
    łamie te same przepisy?

    "Zasadnicze znaczenie ma w konkretnym przypadku hierarchia wartości dóbr
    prawnie chronionych, a zwłaszcza ocena proporcji naruszenia przepisów w
    ruchu drogowym i wykonywanych zadań służbowych oraz konieczności naruszenia
    tych przepisów do wykonania zadań służbowych, a zwłaszcza ocena, czy nie
    było innego dostępnego i skutecznego sposobu realizacji zadania służbowego
    bez takiego naruszenia."

    I znów troche dziwnie. Albowiem koniecznosc do wykonania zadań służbowych
    moze równiez wystepowac u innych grupo społecznych.
    Czy nie ma innego skuctecznego sposobu? Sa, ale to przeciez polciaj wybrała
    sposób z radiowem.

    Ogólnie całe to pismo można streścic jednym zdaniem: co prawda nie ma na to
    zadnych przepisów w ustawach ale my jestesmy tacy wazni i zajebisci ze w
    rozporządzeniu ustalimy sobie własne przepisy.
    Można tak?

    A tak jeszcze bardziej ogólnie - trzeba pogratulować budowania pozytywego
    wizuerunku, ze tak oczywiste sprawy podlegają spolecznej weryfikacji.
    Bo na zdrowy rozsądek to oczywiscie wszystko to co w zacytowanym linku, ma
    100% sensu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 12. Data: 2013-10-24 18:29:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie. W skrócie, Policjant wykonując czynności służbowe (polegające np. na
    > pościgu) nie popełnia wykroczenia.

    O ile wysyła sygnały dźwiękowe i świetlne.
    W innym przypadku jest takim samym piratem jak "goniony".

  • 13. Data: 2013-10-24 19:32:14
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "bma" <b...@b...pl>

    > http://tiny.pl/qm161

    Zwykłe nadużycia prawa

  • 14. Data: 2013-10-24 19:51:13
    Od: tá´Ź

    Jacek Maciejewski wrote:

    > No fajno, ale jak to się ma do prawnego wymogu dot. pojazdów specjalnych
    > mówiącego o kogucie i sygnale dźwiękowym jeśli taki pojazd ma zamiar nie
    > stosować się do PoRD czyli przekraczać szybkość dozwoloną, co musi
    > zrobić by dogonić pirata? Oczywiście, samochody nie mają ani koguta ani
    > zapewne i syreny a nawet gdyby miały to ich użycie zdecydowanie mija się
    > z celem. Pirat zwolniłby zanim mu zrobią zdjęcie. Czy zdjęcia zrobione z
    > naruszeniem prawa mogą być użyte jako dowód w sądzie? :)

    Niestety Polska to dziki kraj i metoda ścigania wykroczeń polegająca na
    popełnianiu identycznego wykroczenia jest tu na porządku dziennym. Nazywa
    się ją dla niepoznaki "kontratypem podstawowym". :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2013-10-24 19:52:08
    Od: tá´Ź

    Adam Klobukowski wrote:

    > Nie. W skrócie, Policjant wykonując czynności służbowe (polegające np.
    > na pościgu) nie popełnia wykroczenia.

    A jak policjant ścigając sprawcę pobicia, pobije przypadkowego
    przechodnia, to też będzie ok?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2013-10-24 19:55:26
    Od: tá´Ź

    John Kołalsky wrote:

    > Zwykłe nadużycia prawa

    To przerażające, że policja może wydać z siebie coś tak absurdalnego. W
    ten sposób można by argumentować sytuacje, w której policjant, kierując
    się zasadą wyższej konieczności, ścigał np. sprawcę poważnego
    przestępstwa, nie dysponując pojazdem uprzywilejowanym, a nie notoryczny
    proceder ścigania osób przekraczających prędkość polegający na robieniu
    dokładnie tego samego.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2013-10-24 20:00:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 13:04:05 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Hmmmm.... ja będąc sędzią zasądziłbym razem z mandatem dla pirata również i
    > mandacik dla kierowcy drogówki :)

    Jakoś to tak było w powiedzeniu o urywaniu łba ;) Ty dodstałbyś mandat, a
    policjant najwyżej pouczenie.

  • 18. Data: 2013-10-24 20:06:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Oct 2013 10:05:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a to już insza inszość

    Tu się nie zgodzę.

    O ile z koniecznością łamania przepisów w celu zatrzymania sprawcy
    wykroczenia trudno dyskutować, to jednak powszechna praktyka "podgrzewania"
    sprawcy prowokując go do popełniania kolejnych wykroczeń już jest naganna.

    Policjant widząc że ktoś popełnia jakiekolwiek wykroczenie powinien mieć
    obowiązek niezwłocznie podjąć działania w celu zatrzymania go (w tym
    włączyć koguty), nawet gdyby miało to oznaczać niezdobycie dowodów
    popełnienia wykroczenia, a nie jechać po cichu za sprawcą jeszcze długie
    kilometry _licząc_ na to, że popełni kolejne wykroczenia.

    Oczywiście przy założeniu że policja drogowa służy bezpieczeństwu
    drogowemu, a nie pozyskiwaniu kasy do budżetu.

  • 19. Data: 2013-10-24 22:13:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "t?"

> [...]
    > przestępstwa, nie dysponując pojazdem uprzywilejowanym, a nie notoryczny
    > proceder ścigania osób przekraczających prędkość polegający na robieniu

    Dokładnie tak. Do tego te radiowozy zwykle są nieoznakowane.

  • 20. Data: 2013-10-24 22:16:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Jakoś to tak było w powiedzeniu o urywaniu łba ;) Ty dodstałbyś mandat, a
    > policjant najwyżej pouczenie.

    A powinno być odwrotnie