  • 271. Data: 2010-04-06 10:20:31
    Temat: Re: Policja mnie zatrzymała ... za przekroczenie o 18km/h na 90tce :)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-06, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >:)

    No niestety, prawdziwie wolnego rynku nigdzie nie ma i nie będzie.
    (chociażby nigdy nie będzie równego dostępu do informacji)

    > Rozumiem, ze nie bedziesz rzucał hasłami, wskazesz te liczbe z dokładna
    > analiza i porównaniem do lat poprzednich?

    W 2008 dług publiczny wzrósł o 70mld pln, w 2009 o 60mld. Dla
    porównania: 2005: 35mld, 2006: 35mld, 2007: 43mld.

    > BTw chciałbym cie dobrze zrozumiec - zaciagniete długi sa be, ale ci co
    > chcieli zaciagac je dwa razy wieksze, ale im sie nie udało sa cacy?

    Zaciągnięte długi są be, to co politycy opozycyjni opowiadają mediom pod
    hasłem "co rząd powinien zrobić" to są opowieści. BTW: ja wcale nie
    jestem zwolennikiem PiSu, ale fakty są takie, że PiS podatki obniżył, a
    PO podatki podnosi. Tyle, że to dyskusja nie na tę grupę, proponuję EOT.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 272. Data: 2010-04-06 10:28:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-06, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > czyli poza prezydentem, o którym wspominałem, nie ma ani jednego urzedu,
    > gdzie limit chocby zblizał sie do wspomnianych 40lat.

    Napisałeś, że kojarzy Ci się tylko jedno stanowisko, gdzie jest
    wymagany wiek powyżej osiemnastu lat więc Ci podałem kilkaset (kilka
    tysięcy?) gdzie jest wymagany wyższy.

    > (choc przyznaje, ze zapomniałem o tym rozgraniczeniu 18 - pełnoletnosc a 21
    > - "pełna pełnoletność")

    18, 21, 25, 30, 35...

    > z całym szacunkiem - w ten sposób to sobie ze swoimi dziecmi rozmawiaj.

    Jak się nie chcesz douczyć to przynajmniej sprawdzaj w googlach zanim
    coś napiszesz.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 273. Data: 2010-04-06 10:58:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysiek Kielczewski k...@g...com ...

    > W 2008 dług publiczny wzrósł o 70mld pln, w 2009 o 60mld. Dla
    > porównania: 2005: 35mld, 2006: 35mld, 2007: 43mld.

    musiałbys odniesc t eliczby do wielkosci PKB oraz wielkosci dodacji
    unijnych - to sa dwie podstawowe sprawy ktore od razu przychodza do głowy.
    O całej reszcie nawet nie wspomne.
    Ale ok, EOT, to EOT.

  • 274. Data: 2010-04-06 10:58:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysiek Kielczewski k...@g...com ...

    > Napisałeś, że kojarzy Ci się tylko jedno stanowisko, gdzie jest
    > wymagany wiek powyżej osiemnastu lat więc Ci podałem kilkaset (kilka
    > tysięcy?) gdzie jest wymagany wyższy.

    zgadza sie. Ale, tak jak wspomniałem 18 a 21 to róznica bez znaczenia.
    25 to tez trudn rozpatrywac w oderwaniu od wykształcenia - przeciez dopiero
    w wieku 23 mozesz byc wykształcony.
    Czyli zostaje senat w ktorym., jak widac, nadal moga siedziec ludzie
    mlodzi, oraz tylko prezydent, ktory tylko zbliza sie do postulowanej
    granicy wieku 40 lat.

    > Jak się nie chcesz douczyć to przynajmniej sprawdzaj w googlach zanim
    > coś napiszesz.

    Niech ci nie umknie, o czym rozmowa. Bo przyczepiłes sie wieku, nie zdajac
    sobie chyba sprawy, ze on potwierdza moja teze. :)

  • 275. Data: 2010-04-06 11:07:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:Xns9D526C700F22Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Krzysiek Kielczewski k...@g...com ...

    > musiałbys odniesc t eliczby do wielkosci PKB

    A jaki sens?
    Przecież nic nowego do budżetu nie wprowadzono.
    No może poza drobnymi oszczędnościami np. na emeryturach specjalnych, choć
    nie wiem czy to już teraz działa i to widać, czy dopiero z czasem.
    Kluczowe znaczenie ma sytuacja gospodarcza.
    Za czasów prosperity zadłużenie w ogóle nie powinno rosnąć, tylko spadać, bo
    niby kiedy ma się je spłacać?

  • 276. Data: 2010-04-06 12:16:20
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > A czy przypadkiem, dostawienie znaku nie musi być zatwierdzone przez
    > zarządcę drogi i odnotowane w papierkologii stosowanej na zasadzie:
    > jaki, gdzie i przede wszystkim - na jaki okres i z jakiego powodu?

    Tak ma być. Każdy znak (organizacja ruchu- także czasowa) ma
    dokumentację, uzgodnioną w dodatku z wydziałem ruchu drogowego rejonowej
    Komendy Policji.

    > Jeśli tak, to, imho, w podanej sytuacji, są spore szanse wybronienia
    > przed sądem.

    Jednak to, że dokumentacja określiła czas ustawienia znaków na tydzień
    wcale nie znaczy, że w następny poniedziałek znaki i organizacja jest
    'nieważna' w sensie, że kierowcy mogą nie przestrzegać świateł i znaków
    wystawionych czasowo. Nieważność zaskutkuje tylko mandatem lub solidną
    grzywną dla np. kierownika budowy zajmującego pas drogowy bez ważnego
    zezwolenia.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 277. Data: 2010-04-06 12:20:10
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    The_EaGle pisze:

    > Jeżeli znak stoi zupełnie bez sensu albo malowanie na drodze jest
    > całkowicie od czapy to jak najbardziej jako obywatel państwa właśnie
    > obywatelskiego masz całkowite prawo go OLAC!

    To akurat ten trzeci rodzaj prawdy..... bardzo popularny ostatnio!
    Masz obywatelski obowiązek zgłosić nieprawidłowości do własciwych
    organów (Wydz. Komunikacji w Starostwie, lub mieście na prawach powiatu).
    Do czasu zmiany masz przestrzegać. Możesz mruczeć pod nosem co o tym
    myślisz.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 278. Data: 2010-04-06 12:34:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

    > z doswiadczenia - jezeli wyszła ci srednia 70 to albo miałes pusta droge,
    > albo łamałes przepisy. No chyba, ze spora czesc autostrada.

    Z doświadczenia to Ci właśnie napisałem, jak można spokojnie jeździć
    bez stresów i bez łamania przepisów (choć tu pewnie ktoś zaraz napisze,
    że je złamałem, skoro sam napisałem, że zdarzyły się momenty
    z prędkościami pow. administracyjnych ograniczeń). Droga tez pusta
    nie była - faktem jest jedno, że nie było utrudnień, a te najczęściej
    są efektem działania śpieszących się kierowców - nie dalej jak w piątek
    dorobiłem się opóźnienia rzędu 30-40 minut w samej Warszawie na wylocie
    DK7 na Gdańsk (Łomianki). Komuś się śpieszyło...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 279. Data: 2010-04-06 12:39:37
    Temat: Re: Policja mnie zatrzyma?a ... za przekroczenie o 18km/h na 90tce :)
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Tylko ze to wygladalo mniej wiecej tak:
    > -gazety pisza ze zna pan pana YY
    > -nie znam.
    > -ale wszystkie gazety tak pisza, pan na pewno zna.

    Jak piszą i to wszystkie to na pewno zna. :-) Jeśli podejrzany nie przyznaje
    się, a tylko bezmózg mógłby się przyznać do czegoś co go obciąży, to jest
    proces poszlakowy.
    neelix

  • 280. Data: 2010-04-06 12:46:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Budzik pisze:
    (...)
    > W jaki sposób?

    Ano w taki, że zwolniłeś.

    > Ten cały wielki mechanizm sciagania mandatów, te wszystkie
    > etaty, urzednicy sa po to, zeby człowiek jezdzacy tak duzo jak ja na 2
    > miesiace zwolnił o 20km/h dlatego, ze miał pare razy pecha?

    Zwalniają wszyscy, nie tylko Ty. Jeżdżą spokojniej, nie tylko Ty.
    Efekty jak widać są.

    > O kurcze, toz to rzeczywiscie fantastyczna skutecznosc aparatu panstwowego
    > za kilka miliardów...

    Nie wiem czy fantastyczna, niemniej widoczna.

    > To ja mam latwiejszy sposób - jak zbuduja autostrade z Poznania do
    > Kołobrzegu - obiecuje, ze na tej trasie nigdy juz nie przekrocze predkosci.

    Wiesz, tak szczerze to pewnie Twoje obietnice nikogo nie interesują
    z punktu widzenia statystyki i bezpieczeństwa ruchu. Same autostrady
    sprawy nie rozwiązują, choć znakomicie poprawiają komfort jazdy oraz
    bezpieczeństwo.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.