  • 51. Data: 2013-08-09 20:41:54
    Temat: Re: Polecam Fakty TVN dziś o 19:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Cóż, trzeba było nie przyjmować. Znasz wszystkie przepisy? Wysokość
    > wszystkich znaków też mierzysz po drodze? :)

    hahaha, no własnie nie sprawdzam.
    Jechałem, nagle kontrola. Patrze, po lewej stronie kilka domów, po prawej
    łąka. Jechałem ZTCP 80, terenu zabudowanego nie widziałem.
    Ale mówie, skoro policja mówi, ze jest teren to przeciez nie bede
    sprawdzał. Przeciez nie chcą mnie okraśc.

    Pech chciał, że jakis czas póxniej jechałem ta droga ponownie.
    I juz wiedziałem, dlaczego znaku nie widziałem.

    Wysokośc znaku to jedno ale ustawienie go po lewej stronie... Jak mam go
    zuaważyć?

    > A czyim zdrowym rozsądkiem? Twoim? Cóż, definicja może diametralnie
    > różna.

    Z takim ogólnym zdrowym rozsądkiem...

    > Tak, patrole się czają po krzakach. Tak, w lesie też. Czają się na
    > jelenie, a może jeleni...

    No widzisz, ty twierdzisz, ze sie nie czaja.
    Ja twierdze, ze taki mandat dostałem.

    > Bardzo często co? Jakie by prawo nie było i jakby służby nie działały
    > to i tak znajdzie się grupa uciśnionych buntowników. Internet jest
    > znany z takich.

    Ale patrz jak sytuacja sie obróciła: teraz uciśnieni buntownicy to jest SM
    ucisniona przez p. Emila.

    > Demagogia pełną gębą :) Większość ludzi jednak kieruje się literą
    > prawa (stosując przy tym zdrowy rozsądek), opiniuje je pośrednio
    > (w końcu sami wybraliśmy naszych przedstawicieli) i jakoś nie ma
    > z tym problemów. Policja ich nie rzuca na glebę, SM nie prześladuje,
    > mandat może jakiś czasem zarobią za głupotę/błąd - to się czasem
    > zdarza.

    Ale dlaczego demagogia?
    Skoro policjant tłumaczy mi, ze 5 metrów przed znakiem nadal obowiazuje
    ograniczenie predkosci i mam az do znaku jechac nie wiecej niz 50 to
    dlaczego ja takiego samego przestrzegania przepisów mam nie oczekiwac od
    policji i SM?

    Przecież w przepisach nie ma miejsca na zdrowy rozsadek...
    Gdzie tu widzisz demagogie?
    Druga strona sie zdziwiła, ze postulujac przestrzeganie prawa nagle ktos
    tego samego oczekuje od nich?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 52. Data: 2013-08-09 21:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Świat nie jest binarny, a tak postawione pytanie zdradza intencje
    > pytającego. Przy okazji widać brak zrozumienia tego co niby przeczytał
    > wcześniej.

    Oczywiście.
    Dlatego nie prosze o ocenę każdego pojedynczego foto ale o jakies ogólne
    wnioski.

    > SM stawia FR w różnych miejscach, z pomiarami śmietnikowymi podobnie
    > (tak jak i ITD). Jak popatrzę z perspektywy czasu to robią to nawet
    > sensownie i skutecznie - dużo skuteczniej od policji, ale to kwestia
    > możliwości technicznych oraz 'ludzkich'.

    Co masz na mysli mówiąc: skuteczniej?

    > To, że gdzieś tam odczyniają
    > manianę - cóż, trzeba im też czasem popatrzeć na ręce, dzięki temu
    > będzie lepiej, a tak jest po kolejnych zmianach w prawie itd.
    > Warto też zwracać uwagę na oznakowanie, złe zgłaszać itd.
    > Tu na grupie się dowiaduję, że nie da się jeździć zgodnie z prawem
    > - da się i to całkiem spokojnie. Jakoś SM nawet z tych najgorszych
    > miejsc nie dała mi rady :)

    Nie twierdze, ze sie nie da. Twierdze, ze nawet jezdzac normalnie jestes
    narazony na placenie.
    I co gorsza, wyłuadzacze w przypadku błędów nie poczuwają się do
    odpowiedzialności.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 53. Data: 2013-08-09 21:05:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-09 19:37, Budzik pisze:
> [...]

    (tak jak i ITD). Jak popatrzę z perspektywy czasu to robią to nawet
    sensownie i skutecznie - dużo skuteczniej od policji, ale to kwestia
    możliwości technicznych oraz 'ludzkich'. To, że gdzieś tam odczyniają

  • 54. Data: 2013-08-09 21:36:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-09 20:41, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Pech chciał, że jakis czas póxniej jechałem ta droga ponownie.
    > I juz wiedziałem, dlaczego znaku nie widziałem.

    No popatrz - a skąd takie wnioski? Może znak był w czasie kontroli?
    A może sami nie wiedzieli, że go nie ma? Cóż, różnie to bywa, ale
    Ty (ja i wielu tutaj) węszysz złą wolę funkcjonariuszy i tyle

    > Wysokośc znaku to jedno ale ustawienie go po lewej stronie... Jak mam go
    > zuaważyć?

    Bez problemu. Znaczy bywają sytuacje, że człowiek znak przeoczy, ale
    może nie dorabiaj ideologii :>

    > Z takim ogólnym zdrowym rozsądkiem...

    Twoja interpretacja tego "ogólnego zdrowego rozsądku" może mieć
    niewiele wspólnego z "ogólnym zdrowym rozsądkiem".

    > No widzisz, ty twierdzisz, ze sie nie czaja.
    > Ja twierdze, ze taki mandat dostałem.

    No pewnie, przecież ja go dostałeś to się czaili, a nie dokonywali
    normalniej kontroli.

    > Ale patrz jak sytuacja sie obróciła: teraz uciśnieni buntownicy to jest SM
    > ucisniona przez p. Emila.

    Sytuacja się obróciła? SM nie jest uciśniona i świetnie daje sobie radę
    - niekoniecznie po myśli Twojej i pewnie niemałej grupy fanów :)

> [...]
    > ograniczenie predkosci i mam az do znaku jechac nie wiecej niz 50 to
    > dlaczego ja takiego samego przestrzegania przepisów mam nie oczekiwac od

    Hmm, policjant miał 100% racji. Gdybyś nie jechał szybciej niż "zdrowy
    rozsądek", to byś się nie załapał na fotkę. Nie było to 50km/h.

    > Przecież w przepisach nie ma miejsca na zdrowy rozsadek...

    Jest. Przeczytaj początkowe artykuły PORD. Sąd też ci to potwierdzi.

    > Gdzie tu widzisz demagogie?
    > Druga strona sie zdziwiła, ze postulujac przestrzeganie prawa nagle ktos
    > tego samego oczekuje od nich?

    Się zdziwiła? Ja tam widzę, że ten co nie przestrzega prawa, szuka
    haków, by pokazać jaki jest silny, przystojny i oczytany, a cała reszta
    to debile. Nie pisałem o Emilu - ten ma swoje hobby, wychodzi różnie,
    ale jest pożyteczny.

  • 55. Data: 2013-08-09 22:19:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-09 21:00, Budzik pisze:
> [...]
    następuje:

    > Oczywiście.
    > Dlatego nie prosze o ocenę każdego pojedynczego foto ale o jakies ogólne

    No i ogólne są takie, że bezpieczeństwo wzrasta, ruch jest
    spokojniejszy i w ogóle jest fajniej na polskich drogach.

    > Co masz na mysli mówiąc: skuteczniej?

    To co wyżej napisałem. Jest bezpieczniej i spokojniej i jaki dym
    wszędzie, że łowią, filmują i w ogóle. Ja ich spotykam sporadycznie,
    ale efekty widać :)

    > Nie twierdze, ze sie nie da. Twierdze, ze nawet jezdzac normalnie jestes
    > narazony na placenie.

    Narażony to jestem zawsze - robiąc głupoty. Definicja "normalnie" bywa
    dość myląca - widać to np. po wypowiedziach Cavallino.

    > I co gorsza, wyłuadzacze w przypadku błędów nie poczuwają się do
    > odpowiedzialności.

    No pewnie :>

  • 56. Data: 2013-08-09 22:52:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:2646b1eb-07eb-4dd3-937b-e4793aad6b48@go
    oglegroups.com...

    > Jeżeli jedzie kilka aut, to zwykle wszystkie przekraczają dozwoloną
    > prędkość, a policjant zwykle zatrzymuje jedno, góra dwa. Ktoś ma
    > szczęście, a ktoś pecha. Uważasz, że w takiej sytuacji nie powinni
    > zatrzymywać nikogo?

    Oczywiście.
    Już wszystkie skrzyżowania nie są zakorkowane, wszystkie TIR-y przestrzegają
    zakazów tonażowych, że nie mogą się zająć tymi ważniejszymi sprawami?

  • 57. Data: 2013-08-09 22:53:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jaq909917sn9c03p6sfo1on3gij7nb8tp3@4ax.
    com...

    > Dokładnie.

    Ale co dokładnie?
    Karani są za to że dali się złapać mafii, za nic innego.
    O to Ci chodziło?
    Czy kapelutek w głowę uciska i masz zamiar mafię wybielać?

  • 59. Data: 2013-08-10 00:35:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > No i ogólne są takie, że bezpieczeństwo wzrasta, ruch jest
    > spokojniejszy i w ogóle jest fajniej na polskich drogach.

    I całe szczescie.
    Pytanie ile w tym zasługi fotoradarow a ile wybudowanych nowych dróg.

> [...]
    >
    > Narażony to jestem zawsze - robiąc głupoty. Definicja "normalnie" bywa
    > dość myląca - widać to np. po wypowiedziach Cavallino.

    Czyli uważasz, że nie robiąc głupot nie dostaniesz mandatu?

    > No pewnie :>

    Ja juz swój przypadek opisywałem, weic nie bede sie powtarzał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 58. Data: 2013-08-10 00:35:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > A może sami nie wiedzieli, że go nie ma? Cóż, różnie to bywa, ale
    > Ty (ja i wielu tutaj) węszysz złą wolę funkcjonariuszy i tyle

    Nie było na 100%. W koncu gdyby był to bym go widział.
    Ale chcesz porozmawiać o dobrej woli? Ok.
    Zadzwoniłem wytłumaczyłem sytuacje. Oczywiscie powiedziano mi że:
    - mandat został nałożony prawidłowo, nie zostanie cofniety
    - oni nie sa od sprawdzania czy znak jest
    - jechałem tam dwa miesiace późneij - chcesz porozmawiac o tym, co
    zastałem?

    > Bez problemu. Znaczy bywają sytuacje, że człowiek znak przeoczy, ale
    > może nie dorabiaj ideologii :>

    Sorry, ale ja nie wiem o czym ty piszesz.
    Zdajesz sobie sprawe, ze znak ustawiony po lewej stronie to tak jakby go
    nie było?
    W tamtej okolicy był remont drogi i drogowcy widocznie zle ustawili.
    Nie jest to jakas dwupasmówka, zeby znak musiał byc po obu stronach.

    O jakiej ideologi mówisz? Pokazuje ci tylko przykład ze jechałem zgodnie ze
    znakami i dostałem mandat.

    > Twoja interpretacja tego "ogólnego zdrowego rozsądku" może mieć
    > niewiele wspólnego z "ogólnym zdrowym rozsądkiem".

    Jakos o swój zdrowy rozsadek specjalnie sie nie boje.
    Przejechałem w zyciu pare kilometrów i odpukać, jakos dawał radę.

    > No pewnie, przecież ja go dostałeś to się czaili, a nie dokonywali
    > normalniej kontroli.

    Ale wytłumacz mi, co daje kontrola przed znakiem konca terenu
    zabudowanego?

    > Sytuacja się obróciła? SM nie jest uciśniona i świetnie daje sobie
    > radę - niekoniecznie po myśli Twojej i pewnie niemałej grupy fanów :)

    Świetnie to widac na podstawie jej walki z p. Emilem.

    > Hmm, policjant miał 100% racji. Gdybyś nie jechał szybciej niż "zdrowy
    > rozsądek", to byś się nie załapał na fotkę. Nie było to 50km/h.

    nie fotkę, tylko ręczny.
    Zdrowy rozsadek podpowiada mi, ze jak miejscowosc sie konczy i widze znak
    konca miejscowości to mogę spokojnie przyspieszać.
    Bo przeciez teren zabudowany sie własnie konczy.

> [...]
    > haków, by pokazać jaki jest silny, przystojny i oczytany, a cała
    > reszta to debile. Nie pisałem o Emilu - ten ma swoje hobby, wychodzi

    Z ciekawości: juz wiadomo jak to jest, ze nieoznakowany radiowóz który
    jedzie za mna z moja predkoscia i nagrywa to, jak przekraczam predkosc sam
    przepisu o maksymalnej predkosci nie łamie?

    I ta szerość swiateł tez sie juz wyjasniła w radiowozach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 60. Data: 2013-08-10 10:01:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Nie twierdze, ze sie nie da. Twierdze, ze nawet jezdzac normalnie jestes
    > narazony na placenie.

    I to jest gwóźdź programu - znaczna rozbieżność między definicjami
    "normalności" u kierowców, przeciętnej społeczeństwa (niekoniecznie
    skorelowanej z kierowcami) oraz w prawie.

    pzdr, Gotfryd