  • 41. Data: 2019-04-05 10:30:22
    Temat: Re: Pokazali rozjeczanie karetki przaz pociag.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-05 o 10:19, collie pisze:

    > W Polsce - podobnie jak na drogach - również na kolei
    > obowiązuje ruch prawostronny. Dlatego wiedząc skąd nadjeżdża
    > pociąg, wiemy też automagicznie, którym torem jedzie. Ale
    > w stresie można zapomnieć jak się nazywam, a co dopiero -
    > który tor jest prawostronny, na kilkanaście sekund przed
    > bum.

    Ależ nie ma znaczenia, który tor jest prawostronny a który lewostronny,
    skoro nie wiesz z którego kierunku pociąg nadjedzie i czy dostaniesz w
    przód czy w tył czy w bok, skoro pociąg nie zwalnia i jedzie ok 100km/h
    i nie skręca a możesz go zauważyć okiem w odległości 500m (jeśli nie ma
    zakrętu/łuku) to Ci daje (jak go zauwazysz) jakieś 15-20 MAX sekund na
    reakcję więcej czasu nie ma.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 42. Data: 2019-04-05 10:58:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > w stresie można zapomnieć jak się nazywam, a co dopiero -
    > który tor jest prawostronny, na kilkanaście sekund przed

    To jest reguła, która jednak ma wiele wyjątków. Radzę uważać. Na kolei
    ruch torem przeciwnym do zasadniczego odbywa się stosunkowo często w
    wyniku robót czy niesprawności.
    T.

  • 43. Data: 2019-04-05 11:04:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-05 o 10:12, LordBluzg(R) pisze:

    > Jednemu się  udało :)
    > http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-04-04/samoch
    od-utknal-na-przejezdzie-kolejowym-w-puszczykowie-wc
    zesniej-pociag-uderzyl-tam-w-karetke/

    Ja raz jechałem pociągiem podmiejskim, tzw. kiblem (EZT) - stałem z
    przodu, a drzwi do kabiny były otwarte, więc widziałem. Na przejeździe
    utknął autobus - koła (bliźniaki) tylnej osi spadły mu poza betonowe
    płyty - na tor. Było to w czasach, kiedy nie było sygnalizacji
    przejazdowej. Na szczęście pogoda była dobra, widoczność doskonała, a
    pociąg i tak hamował do nieodległego przystanku. Przystanął przed
    przejazdem. Ludzie z autobusu pomagali go wypchnąć, bo nie mógł o
    własnych siłach tym Autosanem wyjechać.
    T.

  • 44. Data: 2019-04-05 11:04:52
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Kierowca jest idiota. Jest bo jako jedny przezyl. Nawet jak by sygnalizatory przed
    przejazdem nie dzialaly i zostal by zlapany pomiedzy szlabanami to powinien zniszczyc
    szlaban zeby uciec a nie robic miejsce dla pociagu. Pasazerowie tez zbyt bystrzy nie
    byli. Jak by spierdalali z samochodu jak idiota zamiast staranowac szlaban zaczal
    robic dziwne manewry mieli by duza szanse zeby zyc.

    https://www.facebook.com/Soja.Action.Jackson/posts/2
    194493567285392
    Dla nie klikających:

    Bartolomeo Sojerlo:

    Sluchajcie! W świetle ostatniej tragedii z karetką. Mała rada i
    wyjaśnienie, w przeciwieństwie do debilnych łańcuszków typu, udostępnij
    to uratujesz gołębia. Przydatna i warta podzielenia się, wszędzie!

    Jeśli już wam się zdarzy, wladowac się między szlabany, nie czekajcie
    nie kombinujcie. Podjedzcie delikatnie do rogatki i wyłamcie ją w
    kierunku jazdy właściwym dla pasa ruchu. Szlaban jest zbudowany w taki
    sposób że wyłamanie go wymaga minimalnej siły, która nie uszkodzi go.
    Śladów na aucie też nie zostanie wiele jeśli nie zrobicie tego na pełnej
    kur... Ewentualnie migiem niech wyjdzie pasażer złapie za koniec,
    wyłamie i położy obok. One są ryglowane na czymś w rodzaju zawiasu.
    Jedyne co zniszczycie to cienkie przewody które mają za zadanie się
    urwać. I przekazać informację do systemu sterowania. Szkody nie
    porównywalne do zderzenia z pociągiem czy utratą życia. Skąd to wiem,
    to. Między innymi moja praca więc wiem co mówię. Udostępniajcie, mówcie
    znajomym. A po wszystkim, na napedach które zamykają szlabany są
    naklejki z numerem na który należy zadzwonić, uciekać nie proponuje bo
    większość przejazdów ma monitoring. Amen.

    Kto jak kto, ale kierowca karetki powinien to wiedzieć, że nawet ręką da
    radę wyłamać, nawet po pijaku:
    https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/wroclaw-rowerzysta-w
    ylamal-szlaban-byl-pijany,916416.html

    Ale niech pierwszy kamień rzuci ten, kto w sytuacji stresowej postąpił
    jak rozsądek podpowiada.
    Może bał się konsekwencji porysowanego samochodu? Może procedury
    wewnętrzne każą podpisać cyrograf o odpowiedzialności majątkowej za
    umyślne uszkodzenie samochodu? Raczej się tego nie dowiemy.
    Ja w prawie największej firmie telekomunikacyjnej w kraju miałem
    odpowiedzialność 500 (potrącane z wypłaty) za szkodę z mojej winy w
    przypadku kasacji wozu i ileś tam mniej za szkodę bez kasacji. Jak się
    nie podobało, to zawsze można było pociągiem śmigać na szkolenie do wawy.

    --
    viktorius

  • 45. Data: 2019-04-05 11:05:25
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-04-05 o 10:58, T. pisze:

    > To jest reguła, która jednak ma wiele wyjątków. Radzę uważać. Na kolei
    > ruch torem przeciwnym do zasadniczego odbywa się stosunkowo często w
    > wyniku robót czy niesprawności.
    > T.
    Jak w Szczekocinach....

    --
    viktorius

  • 46. Data: 2019-04-05 11:06:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-04 o 20:23, tck pisze:

    > kretyńsko kombinował, gdyby się wcześniej rozejrzał to by wystarczyło
    > żeby cofnął i ustawił się na drugim torze...
    > nie wiem jak te szlabany teraz, ale kiedyś dawało się po prostu podnieść
    > szlaban do góry i on nie opadał, szlabany były wtedy z drewnianych
    > desek, dużo siły to nie wymagało- byłem dzieciakiem ~10 letnim

    Teraz mają zawias z zatrzaskiem - nawet nie złamiesz szlabanu, tylko go
    "otworzysz" w bok.
    T.

  • 47. Data: 2019-04-05 11:10:50
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.04.2019 o 10:16, Myjk pisze:

    > I ja również zachodzę w głowę, jak duże siano we łbie mają ludzie którzy
    > wjeżdżają pod zamykające się zapory i zamiast wyłamać szlaban za paręset
    > złotych dewastują pociąg i samochód za setki tysięcy złotych, a czasem
    > nawet giną w zderzeniu z pociągiem.

    Większość wyłamuje, ale ci, którzy wyłamali, nie trafiają na pierwsze
    strony gazet.

    MJ

  • 49. Data: 2019-04-05 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > ale uszkodzenia karetki? Stawiam, ze tak jak np. policja AC nie
    > maja, wiec kierowca odpowiada materialnie za szkody. Jesli jest na
    > etacie to (juz nie pamietam) max 3 krotnosc pensji, jak ma inna
    > umowe to pewnie 100% szkody.

    Zastanawiam sie nad tym w kontekscie tego czy on zle wykonywał swoja
    prace (co do staran, nie co do efektu oczywiscie)?
    Innymi słowy - czy karetka na sygnale ma prawo wjechac na torowisko w
    takiej sytuacji liczac na wspolprace droznika i nie zamkniecie semafora z
    drugiej strony. Pewnie tutaj sa automatyczne semafory ale czy kierowca o
    tym wiedział?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 48. Data: 2019-04-05 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To nie jest kwestia nerwów, tylko niewiedzy.
    > Gdyby kierowca oglądał raz na jakiś czas programy informacyjne, to
    > takich wypadków widziałby kilka. I po każdym z nich w komentarzu
    > jest informacja, że zapory są łatwe do wyłamania i należy je
    > staranować. A jak się nie uda staranować, bo są jakieś starego typu
    > pancerne, to trzeba zmykać z pojazdu.
    > Czy może zakładasz, że kierowca w stresie nie mógł sobie przypomnieć
    > zasady zachowania pędu?

    Dokładnie tak mysle ze jedyne co pomyslał to "o kurwa"

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 50. Data: 2019-04-05 12:10:36
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 05.04.2019 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > drugiej strony. Pewnie tutaj sa automatyczne semafory ale czy kierowca o

    jest monitoring, połączyć wykrywanie ruchu przez kamerę z opóźnieniem
    zamknięcia zjazdowego szlabanu albo z alarmowaniem człowieka
    nadzorującego/maszynisty nie jest niemożliwe...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl