  • 51. Data: 2019-04-05 12:52:06
    Temat: Re: Pokazali rozjeczanie karetki przaz pociag.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:45b6ef32-62d6-4b90-bdda-e81bb4be7da9@go
    oglegroups.com...

    >Kierowca jest idiota. Jest bo jako jedny przezyl.

    Czyli umiarkowany

    >Nawet jak by sygnalizatory przed przejazdem nie dzialaly i zostal by
    >zlapany pomiedzy szlabanami to powinien zniszczyc szlaban zeby uciec
    >a nie robic miejsce dla pociagu.
    >Pasazerowie tez zbyt bystrzy nie byli. Jak by spierdalali z samochodu
    >jak idiota zamiast staranowac szlaban zaczal robic dziwne manewry
    >mieli by duza szanse zeby zyc.

    A mieli czas ? Teraz szybko te szlabany opuszczaja, i szybko podnosza.

    Co do kierowcy ... nas ucza/uczyli szacunku dla szlabanow.
    Dla czerwonego migajacego jak widac nie mamy, ale dla szlabanu
    mielismy :-)
    I nie ucza "w razie problemow - jedz, to sie latwo wylamuje, a za
    naprawe OC zaplaci.
    Tylko zadzwon zaraz, i zglos, bo tam kamery maja i na pewno cie zlapia
    :-)".

    Teraz to madry jestes, ale ciekaw jestem czy pare lat temu tez bylbys
    taki madry, gdyby cie szlabany zlapaly.
    Szczegolnie ze kierowca mial 60 lat, Ty chyba podobnie, i powinienes
    byc przyzwyczajony, ze szlaban to solidna rura, ewentualnie solidna
    deska.

    Rok temu to bym cie zaprosil do Wroclawia, moglbys zademonstrowac jak
    przejezdzasz przez przejazd w Lesnicy ...

    Zreszta prosze bardzo
    https://goo.gl/maps/HUnyBEHQemm

    niestety - film/zdjecia z przejazdu bardzo pociete, to nie mozna
    wyciagnac wnioskow.

    J.

  • 52. Data: 2019-04-05 13:12:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >?
    >za komuny na kursie uczyli mnie ze w takiej sytuacji tzn jak zgasnie
    >auto na przejezdzie i nie odpada to pierdolic odpali czy nie tylko 1
    >bieg i stacyjka na odpal.

    Ale to bylo bez zapor.

    Prawde mowiac, to raz syrenka probowalem kawalek na rozruszniku
    podjechac i zdechl cos po metrze.
    Akumulatory za komuny to osobny temat.

    >aku winien sciagnac auto z torow. przez barierki nawet. szczegolnie
    >wspolczesne z gownolitu prosto od majfrenda....

    Ale przeciez nie te komusze, ze stalowej rury, czy nawet pozniejsze, z
    kilku desek ... ale przeciez nie przegnilych.
    Star sobie poradzi, autobus tez, osobowy ... byc moze, ale na
    rozruszniku ma mniejsze szanse.

    Tylko ze droznik byl - nie zamknalby szlabanu z uwiezionym autem, moze
    nawet zaczalby pociag zatrzymywac.

    J.

  • 53. Data: 2019-04-05 13:17:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 4 Apr 2019 19:54:42 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    >30 sek najmarniej. A może więcej.

    Dokladnie. ale kierowca za duzo kombinowal

    https://www.youtube.com/watch?v=ozjZggE_Nyc

    J.

  • 54. Data: 2019-04-05 13:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie wiesz? Auta nie chcial porysowac przy rozwalaniu szlabanu bo by
    >mu premie zabrali i musial by zaplacic za malowanie.
    >Ugral tyle ze zabil dwie osoby i sam bedzie kalekom. Spoleczenstwo
    >jest przy okazji kilka moze kilkanascie milionow zlotych w plecy.

    Ale dwoch emerytow mniej to zawsze jakis zysk dla spoleczenstwa :-)

    J.

  • 55. Data: 2019-04-05 13:32:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 5, 2019 at 11:59:50 AM UTC+2, Budzik wrote:

    > Zastanawiam sie nad tym w kontekscie tego czy on zle wykonywał swoja
    > prace (co do staran, nie co do efektu oczywiscie)?

    Przepisy sa dosc jasne - moze lamac zakazy, nie stosowac sie do znakow, ale tylko
    "na wlasne ryzyko" czyli z zachowaniem szczegolnej ostroznosci. Jak mu cos nie
    wyjdzie, to praktycznie z automatu jest winnym wypadku. Cala reszta ma mu tylko w
    miare mozliwosci umozliwic przejazd, ale wlaczone sygnaly nie daja zadnego ekstra
    pierwszenstwa.

    > Innymi słowy - czy karetka na sygnale ma prawo wjechac na torowisko w
    > takiej sytuacji liczac na wspolprace droznika i nie zamkniecie semafora z
    > drugiej strony. Pewnie tutaj sa automatyczne semafory ale czy kierowca o
    > tym wiedział?

    Droznik to juz sporadycznie chyba wystepuje, gosc z karetki jezdzil raczej po "swoim"
    rejonie, czyli powinien sie orientowac. Nawet gdyby byl tam droznik, to ja bym nie
    wjechal bez ewidentnego znaku od niego, ze mnie przepuszcza...

  • 56. Data: 2019-04-05 13:34:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.04.2019 o 13:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale to bylo bez zapor.
    >
    > Prawde mowiac, to raz syrenka probowalem kawalek na rozruszniku
> [...]

    125p jechał na rozruszniku bez problemu, ale nowe auta są za mądre - do
    uruchomienia rozrusznika musisz depnąć na hamulec, wrzucić na luz etc.

    Ale w tym wczorajszym wypadku to nie kwestia (braku) próby jazdy na
    rozruszniku była ważna...

    MJ

  • 57. Data: 2019-04-05 13:40:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 5, 2019 at 1:34:23 PM UTC+2, Michał Jankowski wrote:

    > 125p jechał na rozruszniku bez problemu, ale nowe auta są za mądre - do
    > uruchomienia rozrusznika musisz depnąć na hamulec, wrzucić na luz etc.

    Dokladnie, Astre F tak odpalalem przy urwanej lince sprzegla (1/2 bieg, rozrusznik i
    ruszajac odpalala i dalo sie jechac dalej)
    W alfie trzeba wcisnac sprzeglo lub hamulec, no i jest tylko przycisk "start" - czas
    dzialanie rozrusznika dobiera sie automatycznie, przycisk wystarczy wcisnac na ulamek
    sekundy. To by raczej nie ruszylo (nie testowalem)

  • 58. Data: 2019-04-05 13:45:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A na chuj tam wjezdzal nie ze swojego pasa? Baran skonczony.

    No powiedzmy, ze karetka ma jechac szybko, a te szlabany tak
    zachecajaco otwarte.

    I tak prawde mowiac mam mieszane uczucia ... powinni zlikwidowac te
    szlabany wyjazdowe, zeby takich sytuacji nie bylo,
    czy zostawic, bo wszyscy by przejezdzali obok.

    A moze wystarczy skorzystac z okazji w telewizji przypomniec, ze to
    sie latwo wylamuje ... a potem mandat i zwyzka w OC oduczy na dlugo
    :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=NeORN9wq0z0

    Kiedys dawalem film, gdzie zamkniete z 5 minut bylo, a pociag nie
    przejechal.

    https://www.youtube.com/watch?v=3Mckvq9Qmz0

    A tam gdzies pacjent umiera.

    J.

  • 59. Data: 2019-04-05 13:48:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A na chuj tam wjezdzal nie ze swojego pasa? Baran skonczony.

    Czasem sie udaje
    https://www.youtube.com/watch?v=WB61f8NKUSk

    J.

  • 60. Data: 2019-04-05 13:53:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...

    >Wystarczyło obserwować pociąg i ustawić się na drugim torze.

    A skad wiesz, czy z ktorej strony nadjedzie i czy nie z dwoch ?
    Wystarczylo nie wjezdzac ... ale jak sobie przypomne ten film z
    kilkoma minutami czekania ...

    >Manewrował też jak ostatnia fajtłapa. Blondynę ze smartfonem w ręku
    >robią to
    lepiej.

    Jakos tak..

    >Biorąc pod uwagę ostatni wypadek na pasach, to kogo oni tam
    >zatrudniają?
    >Spady z BOR/SOP??

    No ba, zarobki sa jakie sa, kazdy by chcial jezdzic w SOP :-)

    Ale ten wypadek na pasach ... jedziesz karetka, szybko, samochod na
    pasie obok sie zatrzymuje, bo taki u nas zwyczaj ... i nieszczescie
    gotowe.

    J.