  • 21. Data: 2009-01-22 13:32:46
    Temat: Re: Podwyzka cen Canon i Nikon
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > http://finanse.wnp.pl/wprowadzenie-euro-na-slowacji-
    spowodowalo-podwyzki-cen-niektorych-produktow,70367_
    1_0_0.html

    "- Z 73 wybranych produktów konsumenckich (artykuły spożywcze oraz paliwa)
    ceny 32 wzrosły w porównaniu do cen z końca 2008 r. - mówi w rozmowie z
    tygodnikiem "Najwyższy CZAS!" Juraj Karpiš, ekspert słowackiego Instytutu
    Analiz Społeczno-Gospodarczych z Bratysławy."

    Najwyzszy czas.
    Dziekuje :-) Postoje

  • 22. Data: 2009-01-22 13:40:31
    Od: j...@a...at

    On 22 Jan., 13:45, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > W tym przypadku - pleciesz głupoty. C i N podniosły ceny w całej
    > Europie i Stanach.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    ja obserwuje np na amazon com , albo amazon .de zupelnie normalny
    lekki spadek cen sprzetu wyrazanych w euro.
    w usd to pewnie i rosnie ze wzgledu na slaby usd, w stosunku do eu.
    obiektyw ktory 3 tygodnie temu kosztowal 890 euro terz jest w cenie
    830 euro. nie zdrozal o zadne 30 %.
    to samo aparaty.

    XXX

  • 23. Data: 2009-01-22 14:15:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    scatterbrain pisze:
> [...]
    > rozmowie z tygodnikiem "Najwyższy CZAS!" Juraj Karpiš, ekspert
    > słowackiego Instytutu Analiz Społeczno-Gospodarczych z Bratysławy."

    Kurs wymiany miał kilka miejsc po przecinku, zatem szansa że jakaś
    cena pozostała idealnie niezmieniona, są praktycznie zerowe. Tak?
    Zatem, skoro skoro ceny 32 artykułów wzrosły, to znaczy że 41 spadło.
    Taniej jest :)

  • 24. Data: 2009-01-22 14:32:58
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    Użytkownik "d'plus" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a ja się nie mogę doczekać, czy to zrobią i ew. jak długo wytrzymają.

    Zrobią - choćby po to by za miesiąc wrzeszczeć
    reklamami jakie to upusty robią
    AdamCCS

  • 25. Data: 2009-01-22 14:56:26
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

> [...]
    > cena pozostała idealnie niezmieniona, są praktycznie zerowe. Tak?
    > Zatem, skoro skoro ceny 32 artykułów wzrosły, to znaczy że 41 spadło.

    Poprosze o link do ZRODLA a nie artykulu w gazecie jaka z rzetelnoscia ma
    malo wspolnego.
    Wtedy mozemy mowic ile artykulow zdrozalo i czy zdrozalo.
    Bo wiesz, w styczniu w Polsce zdrozalo rowniez kilkanascie grup artykulow
    (chocby prad elektryczny) a euro nie mamy.
    A przez to, ze euro nie mamy w tej chwili mamy jeszcze drozej w wyniku
    gwaltownego oslabienia zlotego.

  • 26. Data: 2009-01-22 15:09:34
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik "scatterbrain" napisał w wiadomości:

    > Bzdura. Chleb kosztuje we Wloszech w piekarni w miejsowosci turystycznej
    > (= drogo) ~ 2 euro. [...]

    Wg dzisiejszego kursu Euro (4,3zł) daje 8,60 zł za chleb.

    Gdzie jest ta bzdura?

    -- Zibi(zaciekawiony)

  • 27. Data: 2009-01-22 15:18:25
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > Wg dzisiejszego kursu Euro (4,3zł) daje 8,60 zł za chleb.
    >
    > Gdzie jest ta bzdura?

    2 euro za chleb w piekarni w miejscowosci turystycznej.
    Bulki kajzerki na Helu w te lato kupowalem po 90gr/sztuka.
    Czy jest to cena miarodajna do porownan ?
    Podalem cene - 0.5 do 1.0 euro w tejze miejscowosci w sklepie de Spar.

    Poza tym, nikt z przeciwnikow euro nie jest w stanie wyjasnic mi roznic w
    cenach miedzy poszczegolnymi czlonkami eurostrefy. Skad sie one biora ? :-)

  • 28. Data: 2009-01-22 15:33:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-22 14:40:31 +0100, j...@a...at said:

> [...]
    > w usd to pewnie i rosnie ze wzgledu na slaby usd, w stosunku do eu.
    > obiektyw ktory 3 tygodnie temu kosztowal 890 euro terz jest w cenie

    Słyszałeś kiedyś o zapasach magazynowych? Ale nie takich jak w naszych
    sklepach internetowych, gdzie tzw. "magazyn" to w 80% dystrybutor,
    tylko takich prawdziwych?
    Jak się wysilisz i pogadasz z googlem, to bez problemu znajdziesz
    uprzejme obwieszczenia z całego świata, o podwyżkach cen przez
    _dystrybutorów_.

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-01-22 15:34:56
    Od: "A." <adamus[WYWAL_TO]256@wp.pl>

    > Wg dzisiejszego kursu Euro (4,3zł) daje 8,60 zł za chleb.
    >
    > Gdzie jest ta bzdura?

    Ogólnie przeliczanie cen np. żywności z Euro na PLN i prównywanie do cen
    polskich to bzdura! Tu trzeba patrzeć jednostkowo, ile np. niemiec kupi za
    przeciętną wypłatę bochenków chleba a ile przeciętny polak. W Szkocji np.
    można zjeść coś "sensownego" za 1 funta, a co u nas można za 1 zł?

    A.

  • 30. Data: 2009-01-22 16:04:47
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    A. pisze:
    > W Szkocji np.
    > można zjeść coś "sensownego" za 1 funta, a co u nas można za 1 zł?
    Zapłacić za szalet :D
    --
    Krzysiek