  • 11. Data: 2009-01-22 12:47:33
    Temat: Re: Podwyzka cen Canon i Nikon
    Od: Korban <m...@g...com>

    On 22 Sty, 13:10, j...@a...at wrote:

    > nie drozeje tylko zlotowka traci na wartosci - czyli posiadacze pln ow
    > staja sie w stosunku do strefy usd / euro jakby biedniejsi - tzn spada
    > sila nabywcza zlotowki..
    > to nic innego jak przeliczenie ceny wg aktualnych kursow.
    >
    > skoncza sie takie numery kiedy przejdzeimy na euro - oby jak
    > najszybciej , w przeciwnym wypadku  ten sam sprzet , o ktorym pisano
    > tutja nieraz ze jest tani , stanie sie nagle niedostepny dla
    > wiekszosci.

    Nieźle sie uśmiałem :). Słowacy przeszli na euro i teraz jeżdżą do nas
    na zakupy bo im wszystko zdrożało. Przejdziemy na euro to ceny będą
    europejskie, a zarobki polskie. Czyli i tak będzie drogo. Trochę
    poczekajmy, aż gospodarczo dorównamy reszcie Eurokołchozu. Ale to OT.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-01-22 12:49:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Korban wrote:

    > Nieźle sie uśmiałem :). Słowacy przeszli na euro i teraz jeżdżą do nas
    > na zakupy bo im wszystko zdrożało. Przejdziemy na euro to ceny będą
    > europejskie, a zarobki polskie.

    Przecież ceny europejskie są o jakieś 10-20% niższe niż u nas. Dotyczy to
    wszystkiego. Żyjesz w świecie ułudy. A że Słowacy mieli jeszcze taniej, to jeżdżą.

  • 13. Data: 2009-01-22 12:52:50
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Przecież ceny europejskie są o jakieś 10-20% niższe niż u nas. Dotyczy
    > to wszystkiego. Żyjesz w świecie ułudy. A że Słowacy mieli jeszcze
    > taniej, to jeżdżą.

    O ile wiem Słowakom nic nie zdrożało, ale że złotówka spadła, to i
    jeżdżą do nas.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 14. Data: 2009-01-22 13:09:08
    Od: Korban <m...@g...com>

    On 22 Sty, 13:49, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Będzie flejm, OT i NTG :)

    Żywność w UE jest droższa niż u nas, np. chleb w Austrii to po
    przeliczeniu 8 PLN, gdzie tu tanio? Poza tym kurs euro jest
    dostosowany do gospodarek bogatych państw UE, co nie zawsze jest
    korzystne dla nas. Poza tym własna waluta pozwala kontrolować
    gospodarkę i przeciwdziałać lub łagodzić kryzysy przez ustalanie
    odpowiednich stóp procentowych, etc. Angole jakoś nie pozbyli się
    funta i chyba wiedzą co robią. Na szczęście nie spełniamy unijnych
    wymogów w kwestii przyjęcia euro. I na tym kończę bo to jest OT i NTG
    (ale poprawić sobie humor zawsze mogę :)).

    pozdrawiam
    Mirek

  • 15. Data: 2009-01-22 13:12:31
    Od: j...@a...at

    On 22 Jan., 13:47, Korban <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > europejskie, a zarobki polskie. Czyli i tak będzie drogo. Trochę
    > poczekajmy, aż gospodarczo dorównamy reszcie Eurokołchozu. Ale to OT.

    nie pisz bzdur.
    gdyby zlotowka byla gwarantem niskich kosztow i stalych cen to caly
    swiat przeszedlby na zlotowke.
    sila nabywcza pieniadza jest zalezna glownie od sprawnosci
    gospodarczej w rejonie przez niego obslugiwanym.
    Jesli chcesz miec mocny pieniadz a tanie rzeczy to trzeba sprawnie
    dzialac.

    W tej chwili na roznicach kursowych i to od lat zarabiaja tylko
    banki , producenci ponosza ogromne straty , czesto nie sa w stanie
    wogole kalkulowac.

    POwodem koniungtury gospodarczej po roku 2004 byl fakt wejscia RP du
    uni - bez tego do tej pory mieliobysmy 20 a w niektorych regionach
    nawet 30% bezrobocie.
    Przejscie na euro nakreci koniunkture - ta spowoduje wyzsze zarobki i
    wyzsze ceny i wyzsza konsumpcje.

    Aktualny kryzys przejawia sie w niektorych dziedzinach dramatycznym
    spadkiem konsumpcji.
    Jest towar i nie ma chetnych do zapupu - konsekwencja - nie musze
    chyba pisac.

    PO wprowadzeniu euro w krajach eu wzrosly ceny i wzrosly zarobki ,
    wzrosla konsumpcja , poziom zycia wzrosl nie obnizyl sie.

  • 16. Data: 2009-01-22 13:18:28
    Od: Korban <m...@g...com>

    On 22 Sty, 14:12, j...@a...at wrote:

> [...]
    >
    > PO wprowadzeniu euro w krajach eu  wzrosly ceny i wzrosly zarobki ,
    > wzrosla konsumpcja , poziom zycia wzrosl nie obnizyl sie.

    http://finanse.wnp.pl/wprowadzenie-euro-na-slowacji-
    spowodowalo-podwyzki-cen-niektorych-produktow,70367_
    1_0_0.html

    Gadam bzdury :)

  • 17. Data: 2009-01-22 13:22:35
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2009 04:47:33 -0800 (PST), Korban wrote:
    > Nieźle sie uśmiałem :). Słowacy przeszli na euro i teraz jeżdżą do nas
    > na zakupy bo im wszystko zdrożało.

    A moze jezdza dlatego, ze za 1EUR mozna u nas kupic o 1/3 wiecej niz pol
    roku temu?

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 18. Data: 2009-01-22 13:25:37
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 05:09:08 -0800 (PST), Korban napisał(a):

    > Angole jakoś nie pozbyli się
    > funta i chyba wiedzą co robią.

    Ostatnio to tego bardo żałują.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 19. Data: 2009-01-22 13:29:17
    Od: "scatterbrain" <o...@w...izbo>

    > Żywność w UE jest droższa niż u nas, np. chleb w Austrii to po
    > przeliczeniu 8 PLN, gdzie tu tanio?

    Bzdura. Chleb kosztuje we Wloszech w piekarni w miejsowosci turystycznej (=
    drogo) ~ 2 euro. W tej samej miejscowosci w sklepie 0.5 do 1 euro (w
    zaleznosci od tego jaki to chleb).
    Makaron jest tanszy niz u nas. Takoz wino, kawa. Jogurty "tanie" sa drozsze
    o okolo 10-20% niz nasze biedronkowe wynalazki.
    Pisze o cenach jakie co roku znam i place.

    > Poza tym kurs euro jest
    > dostosowany do gospodarek bogatych państw UE, co nie zawsze jest
    > korzystne dla nas.

    Moglbys przetlumaczyc to z wolskiego na polski ?

    > Poza tym własna waluta pozwala kontrolować
    > gospodarkę i przeciwdziałać lub łagodzić kryzysy przez ustalanie
    > odpowiednich stóp procentowych, etc.

    Hehehehe :-) Szczegolnie teraz widac w Polsce jak wiele "mozna".

  • 20. Data: 2009-01-22 13:31:32
    Od: j...@a...at

    On 22 Jan., 14:18, Korban <m...@g...com> wrote:

    > http://finanse.wnp.pl/wprowadzenie-euro-na-slowacji-
    spowodowalo-podwy...

    > Gadam bzdury :)- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    a owszem , bo slowacja to moja druga ojczyzna moznaby powiedziec.

    zawsze pojawienie sie pieniadza na rynku powoduje wzrost cen.
    tzn jesli ceny rosna rownoczesnie musi pojawic sie pieniadz na
    rynku , czyli ludzie musza wiecej zarabiac.Bez tego podwyzki cen sa
    nierealne.
    Przyklad Polski z ostatnich lat - okres koniunktury gospodarczej
    natychmiast poprawil sytucje firm , ludzie zaczeli wiecej zarabiac ,
    czyli zgodnie z prawem popytu i podazy natychmiast wzrosly ceny -
    doprowadzono ponownie do rownowagi. Teraz bedziemy obserwowac
    bankrutujace firmy , zwolnienia , wzrost bezrobocia , mniej pieniedzy
    na rynku i b szybki spadek cen. Te odlozone w ostatnich latach
    pieniadze zostana skonsumowane .

    Ceny na slowacji beda rosly nie z powodu wprowadzenia euro , ale
    wlasnie spowodowane beda tym mechanizmem o ktorym pisze. Postep w
    ostatnich 10 latach Slowacji jest niewiarygodny .

    Tanie panstwo i niskie ceny mielismy za socjalizmu i zarobki wynosily
    20 usd/miesiac.
    i bylo to dziadostwo.