  • 51. Data: 2016-11-30 09:29:28
    Temat: Re: Podwyżka OC - rekord?
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 21:46:11 UTC+1 uzytkownik Tomasz Gorbaczuk >
    > U mnie - Warta, OC poprzedni rok 583zl. Wstepna oferta na ten rok 612zl.
    > Bez negocjacji, z automatu takie dostalem. Zglosze sie do agenta po rabat
    > - bedzie taniej niz rok wczesniej.
    > Auto to samo oczywiscie.

    Ja mam PZU. Zdrozalo, fakt, z 388 na 525. Ale to nigdy nie bylo
    najtansze mozliwe OC, wiec teraz pewnie tez znalazlbym cos tanszego,
    tylko mi sie nie chce ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 52. Data: 2016-11-30 11:55:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Powiedz ze zartujesz?

    Tylko czesciowo.
    Gdzies tam jest rachunek zyskow i strat, ale gdzies jest klient i jego
    portfel.
    Jak go nie bedzie stac, to nie kupi. I jak wtedy ubezpieczyciel na
    siebie zarobi ?
    I moze sie okazac, ze jednak te 1.5 mld zysku, to calkiem sporo.

    A jak klienta stac, to tych 50 zl podwyzki nawet nie odczuje. I bedzie
    na premie, na reklamy.
    Tylko trzeba sukcesywnie co roku podnosic :-)

    >Oni własnie ustalili sobie odgórnie podwyzki, ustalili sobie, ze te
    >podwyzki beda ustawowe bo maja przynosic zysk.
    >Tak wiec koszty nie graja roli.
    >A ty mowisz o wolnym rynku? Kpina?

    Poczekamy, zobaczymy. Wolny rynek do tej pory dzialal.

    >No ale to w koncu to Oc jest na auto czy na człowieka.
    >Konsekwencji zadam! :)

    Rozbiles jedno, to teraz bedziesz drugim jezdzil :-)

    >Kurwa, czy ja coś niewyraźnie pisze?
    >Była. I co? Nie rozumiesz, ze tamto auto nijak nie jest ze mna
    >formalnie
    >powiazane? To jest za trudne do ogarniecia? 5 razy mam napisac?

    No niewyraznie piszesz. Z jednej strony "0 powiazania", a z drugiej
    "[w twoim aucie stluczka] byla".

    I nie wiem co o tym sadzic, za to wiem ze mnie propozycja w Proamie
    wzrosla o 200zl.

    >Ale tu jest znika 70%. A kwota 4 x wyzsza.
    >W innej firmie zaproponowano 500 - to i tak gigantyczna podwyzka ale
    >jednak
    >sporo mniej.

    A sprawdzili w UFG ?
    Bo wiesz, jak sprawdza, i sie okaze ze 70% nie przysluguje, i z 500
    robi sie 1500, to sie nie dziw, ze Proama ma propozycje przedluzenia
    za 1300 :-)

    >Citroen ZX.

    >1.4

    No coz, przelecialem przez kalkulator proamy, twierdzi, ze jest
    niezgodnosc danych o szkodowosci z UFG.
    Bez znizek skladka wychodzi 857zl. na wroclawskim kodzie 923.
    Z 70% znizka byloby faktycznie ok 300zl zl.

    Tanie auto ten ZX ... ale 75 kucy ... troche malo :-)

    A - to jest z 20% znizka za platnosc jednorazowa, 10% za zakup przez
    internet i 5% za ubezpieczenia dodatkowe - tak naprawde drozej, ale z
    NNW.

    No i teraz ciekawe:
    -nalezy Ci sie zwyzka ? Moze idz do biura i ubezpiecz za 300, a stara
    polise wypowiedz. Agent sie ucieszy.
    -system Proamy/UFG sie myli i zle naliczyl Ci znizke,
    -wpisalem rocznik 1996, moze maja dodatkowa zwyzke za stare auto ?
    -maja kategorie pojemnosci 1250-1449, wiec tu nie ma niespodzianek,
    -to tylko zacheta dla naiwnych, prawdziwa oferta bedzie inna.

    dla ZX z 1.9 HDI 1033 zl, dla vectry 1.9 CDTI 970 zl ... z 70%
    znizek.
    Albo ta proama na moim peselu zle liczy, albo vectra to takie
    niebezpieczne auto :-)
    Silnik robi swoje, 150 KM ... czy po prostu zwyzka dla starego klienta
    ?

    Bo 300 zl (przy 70% znizki) za auto (ZX) 1.9 ... gdzie tu jakies
    podwyzki ? :-)

    A moze kod 60-101 taki bezpieczny ? Poznanski Ratusz.

    >500.
    >Może sie jeszcze przemogę i wklepie w rankomat ale nie wiem czy
    >bedzie mi
    >się chciało zwłaszcza ze z rankomatu przestałem korzystac jakies 2
    >lata
    >temu gdzie kazde ubezpieczenie było drozsze niz w pobliskim biurze.

    Ja sprawdzam dodatkowo w mbanku, maja tam takiego minibrookera.

    Ale ... przelec kalkulator Proamy.

    J.

  • 53. Data: 2016-11-30 11:57:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 28-11-2016 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    >Przecież o tym pisałem, ze ta rzekoma strata to mega ściema.
    >Zwłaszcza że ci niby pracownicy sprzedawali jednocześnie milion
    >innych polis z innych tytułów.

    Jesli na prowizji, to latwo policzyc ile sie nalezy z tytulu samego OC
    ... o ile komus sie chce.

    I faktycznie dochodza koszta likwidacji ... chyba, ze w nie doliczaja
    koszta sadowe spowodowane kiepskim odszkodowaniem :-)

    J.

  • 54. Data: 2016-11-30 12:15:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Nov 2016 11:57:47 +0100, w
    <583eb0ac$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > I faktycznie dochodza koszta likwidacji ... chyba, ze w nie doliczaja
    > koszta sadowe spowodowane kiepskim odszkodowaniem :-)

    Pewnie też, do tego dopłaty do UFG, pewnie renty odszkodowawcze itp.

  • 55. Data: 2016-11-30 16:56:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-11-2016 o 11:57, J.F. pisze:

    > Jesli na prowizji, to latwo policzyc ile sie nalezy z tytulu samego OC
    > .... o ile komus sie chce.

    Wiesz, skoro to samo towarzystwo (AXA) sprzedało mi tą samą polisę w
    wersji direct o 20% taniej niż przez mbank, to faktycznie łatwo policzyć.
    Zwłaszcza że też pewnie ktoś za to kasę wziął.

    Takie prowizje to powinny być liczone w promilach, no może w
    pojedynczych procentach.
    I dotyczy to zresztą całego życia - sprzedawanie generalnie jest za
    mocno wyceniane.
    I potem wychodzą takie potworki, że wyprodukowanie czegoś kosztuje mniej
    niż jego sprzedanie, a przynajmniej wytwórca zarabia najmniej w łańcuszku.

    > I faktycznie dochodza koszta likwidacji ... chyba, ze w nie doliczaja
    > koszta sadowe spowodowane kiepskim odszkodowaniem :-)

    A nie powinni - sami powinni za to płacić, z własnej kasy.

  • 56. Data: 2016-11-30 17:31:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    > Takie prowizje to powinny być liczone w promilach, no może w
    > pojedynczych procentach.

    biznesmen z koziej dupy się wypowiedział.
    Pracujesz za darmo czy za kasę?
    bo może poproś szefa o obnizkę?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 57. Data: 2016-11-30 17:51:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >policzyć.
    >Zwłaszcza że też pewnie ktoś za to kasę wziął.

    >Takie prowizje to powinny być liczone w promilach, no może w

    Taka polisa to powiedzmy 500zl kosztuje - bedzie Ci sie chcialo za 5
    zl pracowac ?

    Dla agenta na etacie to moze moze byc cenna premia-dodatek, ale pensje
    trzeba jednak pokryc.
    Brooker juz na siebie nie zarobi, ale internet ... kto wie.
    Tylko musisz policzyc ile tych polis sprzedasz, bo program nie bedzie
    kosztowal tylko pare tysiecy.

    >I dotyczy to zresztą całego życia - sprzedawanie generalnie jest za
    >mocno wyceniane.

    No wiesz, ale to sprzedawca przynosi zysk, produkcja to tylko koszta
    :-)

    A potem sie okaze, ze musisz znacznie wiecej niz 1% zaplacic takiej
    wyszukiwarce za "reklame", bo inaczej nie sprzedasz.

    >I potem wychodzą takie potworki, że wyprodukowanie czegoś kosztuje
    >mniej niż jego sprzedanie, a przynajmniej wytwórca zarabia najmniej w
    >łańcuszku.

    Kwestia ceny jednostkowej, zobacz np ile musisz zarobic na guzikach,
    ktore kosztuja w fabryce 10gr sztuka, albo i mniej.
    Jak je sprzedasz fabryce garniturow to super, ale w sklepie z guzikami
    ?

    >A nie powinni - sami powinni za to płacić, z własnej kasy.

    A nie powinni, ale pewnie wliczaja.
    Bo jak rozroznisz te zanizone odszkodowania, od tych gdzie "klient
    wzial adwokata i wywindowal niebotycznie".

    A jak tak wszyskim bedziesz wyplacal duzo, to skladki tez wzrosna :-)

    J.

  • 58. Data: 2016-11-30 19:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Rozbiles jedno, to teraz bedziesz drugim jezdzil :-)

    Nie widze problemu - chetnie zapłace Oc na siebie zamiast na samochody...
    Ale ejdnak na razie płace za samochod. teoretycznie, jak widac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 59. Data: 2016-11-30 19:41:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-11-2016 o 17:51, J.F. pisze:

    > Taka polisa to powiedzmy 500zl kosztuje - bedzie Ci sie chcialo za 5 zl
    > pracowac ?

    5 zł za ile sekund, których potrzeba na kliknięcie "Potwierdź" przez
    operatora systemu internetowego?

    Jakoś duperele za 2 zł da się w ten sam sposób sprzedać na allegro -
    jaki może być na nich zarobek, 50 groszy?
    A robota taka sama.

    > No wiesz, ale to sprzedawca przynosi zysk, produkcja to tylko koszta :-)

    Bo świat na głowie stoi - dla mnie jest dokłądnie odwrotnie.
    Sprzedaż i marketing to bezsensowny dodatek do prawdziwej wartości.

    > Bo jak rozroznisz te zanizone odszkodowania, od tych gdzie "klient wzial
    > adwokata i wywindowal niebotycznie".

    Płacić wszystkim uczciwie to nie byłoby powodów się sądzić.

  • 60. Data: 2016-11-30 19:51:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Jakoś duperele za 2 zł da się w ten sam sposób sprzedać na allegro -
    > jaki może być na nich zarobek, 50 groszy?

    widać jakie masz o tym pojęcie - żadne

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?