    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Podwyżka OC - rekord?
    Date: Wed, 30 Nov 2016 11:55:13 +0100

    dyskusyjnych:XnsA6CEC2111C24Bbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Powiedz ze zartujesz?

    Tylko czesciowo.
    Gdzies tam jest rachunek zyskow i strat, ale gdzies jest klient i jego
    portfel.
    Jak go nie bedzie stac, to nie kupi. I jak wtedy ubezpieczyciel na
    siebie zarobi ?
    I moze sie okazac, ze jednak te 1.5 mld zysku, to calkiem sporo.

    A jak klienta stac, to tych 50 zl podwyzki nawet nie odczuje. I bedzie
    na premie, na reklamy.
    Tylko trzeba sukcesywnie co roku podnosic :-)

    >Oni własnie ustalili sobie odgórnie podwyzki, ustalili sobie, ze te
    >podwyzki beda ustawowe bo maja przynosic zysk.
    >Tak wiec koszty nie graja roli.
    >A ty mowisz o wolnym rynku? Kpina?

    Poczekamy, zobaczymy. Wolny rynek do tej pory dzialal.

    >No ale to w koncu to Oc jest na auto czy na człowieka.
    >Konsekwencji zadam! :)

    Rozbiles jedno, to teraz bedziesz drugim jezdzil :-)

    >Kurwa, czy ja coś niewyraźnie pisze?
    >Była. I co? Nie rozumiesz, ze tamto auto nijak nie jest ze mna
    >formalnie
    >powiazane? To jest za trudne do ogarniecia? 5 razy mam napisac?

    No niewyraznie piszesz. Z jednej strony "0 powiazania", a z drugiej
    "[w twoim aucie stluczka] byla".

    I nie wiem co o tym sadzic, za to wiem ze mnie propozycja w Proamie
    wzrosla o 200zl.

    >Ale tu jest znika 70%. A kwota 4 x wyzsza.
    >W innej firmie zaproponowano 500 - to i tak gigantyczna podwyzka ale
    >jednak
    >sporo mniej.

    A sprawdzili w UFG ?
    Bo wiesz, jak sprawdza, i sie okaze ze 70% nie przysluguje, i z 500
    robi sie 1500, to sie nie dziw, ze Proama ma propozycje przedluzenia
    za 1300 :-)

    >Citroen ZX.

    >1.4

    No coz, przelecialem przez kalkulator proamy, twierdzi, ze jest
    niezgodnosc danych o szkodowosci z UFG.
    Bez znizek skladka wychodzi 857zl. na wroclawskim kodzie 923.
    Z 70% znizka byloby faktycznie ok 300zl zl.

    Tanie auto ten ZX ... ale 75 kucy ... troche malo :-)

    A - to jest z 20% znizka za platnosc jednorazowa, 10% za zakup przez
    internet i 5% za ubezpieczenia dodatkowe - tak naprawde drozej, ale z
    NNW.

    No i teraz ciekawe:
    -nalezy Ci sie zwyzka ? Moze idz do biura i ubezpiecz za 300, a stara
    polise wypowiedz. Agent sie ucieszy.
    -system Proamy/UFG sie myli i zle naliczyl Ci znizke,
    -wpisalem rocznik 1996, moze maja dodatkowa zwyzke za stare auto ?
    -maja kategorie pojemnosci 1250-1449, wiec tu nie ma niespodzianek,
    -to tylko zacheta dla naiwnych, prawdziwa oferta bedzie inna.

    dla ZX z 1.9 HDI 1033 zl, dla vectry 1.9 CDTI 970 zl ... z 70%
    znizek.
    Albo ta proama na moim peselu zle liczy, albo vectra to takie
    niebezpieczne auto :-)
    Silnik robi swoje, 150 KM ... czy po prostu zwyzka dla starego klienta
    ?

    Bo 300 zl (przy 70% znizki) za auto (ZX) 1.9 ... gdzie tu jakies
    podwyzki ? :-)

    A moze kod 60-101 taki bezpieczny ? Poznanski Ratusz.

    >500.
    >Może sie jeszcze przemogę i wklepie w rankomat ale nie wiem czy
    >bedzie mi
    >się chciało zwłaszcza ze z rankomatu przestałem korzystac jakies 2
    >lata
    >temu gdzie kazde ubezpieczenie było drozsze niz w pobliskim biurze.

    Ja sprawdzam dodatkowo w mbanku, maja tam takiego minibrookera.

    Ale ... przelec kalkulator Proamy.

    J.