  • 21. Data: 2014-03-27 12:47:21
    Temat: Re: Podtrzymanie chwilowego przycisku 220V na 5-10 sekund
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Dobry pomysł, bo właśnie rozmawialiśmy o tym czy 20 sekund
    > wystarczy i zacząłem szukać takich, z regulowanym czasem :-)))
    > Gdzie takie elektrozaczepy kupię w Krakowie? Castorama, OBI mają to?

    Tylko co, jesli się wprzez pomyłkę wdusi przycisk otwierania? Trzeba
    dymać do furtki żeby zresetować układ.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2014-03-27 12:55:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Dobry pomysł, bo właśnie rozmawialiśmy o tym czy 20 sekund
    > wystarczy i zacząłem szukać takich, z regulowanym czasem :-)))
    > Gdzie takie elektrozaczepy kupię w Krakowie? Castorama, OBI mają to?

    Tylko co, jeśli się przez pomyłkę wdusi przycisk otwierania? Trzeba

  • 23. Data: 2014-03-27 12:56:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No bo ten, zdaje się, ma inne zadanie -- rozwierać, gdy zbyt długo
    > bzyczy. Pisałem "z teoretycznego punktu wiedzenia", i tak to by mogło
    > działać, gdyby zadaniem była emulacja przycisku zafajdanego farbą
    > (lub olejem).

    No właśnie nie, bo piszą wyraźnie "delayed break", a więc opóźnione
    wyłączenie...

    > Pierwszy strzał z biodra guglownicą --
    > http://www.elvision.pl/gfx/W2-W0.pdf
    > Regulacja czasu od 1 sekundy do 9 godzin z dokładnością do 1 sekundy.

    Bardzo fajne to urządzonko... Z tym że jak rygiel podłączę do wyjścia na
    wentylator to rygiel będzie się włączał z opóźnieniem "1", minimum
    1 sekunda a wyłączał z opóźnieniem "2" - bardziej pasować będzie tu
    ten jednokanałowy wyłącznik czasowy: http://www.elvision.pl/gfx/W1-A0.pdf

    Gdzie to kupię w Krakowie i ile kosztuje? Sklep producenta niestety
    nie działa: "Z powodu modernizacji projektowej sterowników sprzedaż
    bezpośrednia zostaje zawieszona na czas kilku miesięcy. Sklep internetowy
    zostanie ponownie uruchomiony po wprowadzeniu nowych serii sterowników."

  • 24. Data: 2014-03-27 12:56:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote in message
    > też się nad tym zastanawiałem, ale wymyśliłem tylko to, żeby w obwód
    > wstawić jakiś element na którym spadek napięcia będzie odpowiedni do
    > wysterowania przekaźnika... dawno to było, może teraz coś takiego można
    > zrobić na mosach...

    Że co? :-)

  • 25. Data: 2014-03-27 13:09:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > zostanie ponownie uruchomiony po wprowadzeniu nowych serii sterowników."

    Jak się wpisze w guglownicę coś w rodzaju "czasowy wyłącznik wentylatora
    łazienkowego", to więcej podobnych diwajsów wyskakuje. Ten zresztą wygląda
    mi na overkill, pewnie nie jest najtańszy. Widywałem takie małe kostki
    umieszczone wprost w obudowie wentylatora.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2014-03-27 13:29:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Tylko co, jeśli się przez pomyłkę wdusi przycisk otwierania? Trzeba
    > dymać do furtki żeby zresetować układ.

    Druga kotwica, zamykająca rygiel ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2014-03-27 13:36:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Druga kotwica, zamykająca rygiel ;)

    Taki bistabilny rygiel, to by było to, co wielu potrzebuje. W dzień, gdy
    ludzie kręcą się wte i nazad, blokada zdjęta i drzwi otwiera się klamką.
    W nocy odblokowywanie zdalne.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2014-03-27 13:41:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Taki bistabilny rygiel, to by było to, co wielu potrzebuje. W dzień, gdy
    > ludzie kręcą się wte i nazad, blokada zdjęta i drzwi otwiera się klamką.
    > W nocy odblokowywanie zdalne.

    Są na to rozwiązania:
    Rygiel z blokadą ręczną - mała dźwignia w jego obudowie blokująca go w
    pozycji otwarty.
    Rygiel rewersyjny - bez napięcia otwarty, po daniu zasilania zamknięty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 29. Data: 2014-03-27 13:49:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Są na to rozwiązania:
    > Rygiel z blokadą ręczną - mała dźwignia w jego obudowie blokująca go w
    > pozycji otwarty.
    > Rygiel rewersyjny - bez napięcia otwarty, po daniu zasilania zamknięty.

    W takim razie to by było trzecie rozwiązanie (w wielu przypadkach najlepsze).

    Jarek

    --
    Boh trojcu lubit.

  • 30. Data: 2014-03-27 13:54:02
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Taki bistabilny rygiel, to by było to, co wielu potrzebuje. W dzień, gdy
    > ludzie kręcą się wte i nazad, blokada zdjęta i drzwi otwiera się klamką.
> [...]
    Może i to nie jest jeszcze "krzemowe" rozwiązanie, ale wygląda na to, że
    wymyśliliście
    siłownik centralnego zamka w samochodzie za 17 zł :-)
    http://allegro.pl/silownik-master-silowniki-do-centr
    alnego-zamka-i4012078341
    .html
    S.