  • 1. Data: 2012-09-03 21:36:16
    Temat: Podsumowanie po 200kkm
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Witam, w moim ,aktualnie 10 letnim kombi stuknęło właśnie 200kkm. Jako, że
    wcześniej miałem samochodów sporo, wszystkie stare strucle i na krótko nie
    mam porównania z podobnym samochodem jeśli chodzi o awaryjność, a jako, że
    planuję powoli zmianę na pewnie podobne auto jak to kombi kupowane 3 lata
    temu nie wiem czy problemy i wydatki są normą, miałem szczęście lub pecha.
    Auto kupione jako 7 letnie, benzynowy silnik 1.8, od 2 właściciela, z
    polskiego salonu, bogata wersja wyposażenia, przebieg przy zakupie 107kkm,
    potwierdzony dokumentacją i wizytą w ASO. Cena +25% od średniej ofertowej w
    internecie. Przy 120kkm założona instalacja LPG. Po zakupie pakiet startowy
    bogaty, za prawie 3 tyś złotych, olej, świece, rozrząd z napędem zmiennych
    faz, amortyzatory, końcówki drążków, sworznie wahacza i klocki z przodu.
    Oprócz wymian eksploatacyjnych i 2 stłuczek (na szczęście nie z mojej winy)
    były naprawy, które pozwolę sobie wymienić.

    - rolka napinacza paska wielorowkowego, rozwulkanizowana.
    - 1 cewka
    - czujnik wrzucenia wstecznego biegu.
    - czujnik temperatury zewnętrznej (naprawa samodzielna)
    - spawanie wygnitej rurki klimatyzacji
    - kolejny sworzeń wahacza
    - zapieczony hamulec ręczny w jednym z kół, pomogło czyszczenie,
    nasmarowanie zacisku
    - plecionka wydechu
    - słychać łożysko w tylnym kole (jeszcze nie zrobione)
    - wyciek oleju na uszczelniaczu wybieraka skrzyni biegów (przy okazji
    wymiany sprzęgła do zrobienia)
    - pęknięta linka od podnoszenia szyby, (niestety w pozycji otwarte, poza
    miejscem zamieszkania, podróż z dziećmi, trochę stresu, straconego czasu,
    rozebranie boczka i podparcie szyby osikowym kołkiem umożliwiło dalszą
    podróż).

    Dużo to czy mało? Najdroższa naprawa to klimatyzacja, 500zł. Nie wiem na co
    się nastawiać przy zakupie kolenego auta, dzieci wyrosły z wózków, nie
    potrzebuję dużego bagażnika, bardziej hak by się przydał. Myślałem o
    zmianie na jakieś 8 letnie coś uterenowionego (ryby, zdjęcia), myślicie, że
    mogę liczyć na podobny poziom wydatków, zważywszy na podobny dobór
    kryteriów przy zakupie (tylko udukomentowany przebieg i naprawy, oczywiście
    w związku z tym wyższa cena). Tak, zdaję sobie sprawę, że używka to loteria
    i może się rozrząd rozlecieć itp, ale jakieś pojęcie chciałbym mieć.

    Pozdrawiam, Maciej

  • 2. Data: 2012-09-03 22:17:08
    Temat: Re: Podsumowanie po 200kkm
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    A co to bylo za auto - jakos nie dostrzeglem w tym opisie :)

  • 3. Data: 2012-09-03 22:34:08
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Mon, 03 Sep 2012 22:17:08 +0200, sunwick napisał(a):

    > A co to bylo za auto - jakos nie dostrzeglem w tym opisie :)

    Jak napiszę jakie, to będą brane stereotypy o marce i modelu, dla oceny
    myślę, że zbędne, podzielę się później.

  • 4. Data: 2012-09-04 07:42:01
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-03 22:34, Iglo pisze:

    > Jak napiszę jakie, to będą brane stereotypy o marce i modelu, dla oceny
    > myślę, że zbędne, podzielę się później.

    cóż, najdroższa naprawa za 500zł nie wskazuje auta zbyt wysokiej klasy.
    Przelicz sobie ile to auto kosztuje cię na 1km jazdy, jak kiedyś
    liczyłem to wyszło mi minimalnie 10gr/km, w 3-letniej skodzie w której
    praktycznie nic się nie zepsuło w pierwszym roku wyszło mi ok. 15gr/km.
    W terenówce wątpię żebyś zszedł poniżej kosztów kombika - choćby głupie
    opony są sporo droższe.

    Lukasz

  • 5. Data: 2012-09-04 08:59:41
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-09-03 22:17, sunwick pisze:
    > A co to bylo za auto - jakos nie dostrzeglem w tym opisie :)

    Mi to podpada pod coś na "F" - Feugeot, Fitroen, Fenault, Fiat, Ford...

  • 6. Data: 2012-09-04 09:14:23
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.09.2012 21:36, Iglo pisze:

    tak z pamięci postaram się podać co mnie spotkało w moim 10cio latku
    użytkowanym przeze mnie od 5 lat, na blacie ma najechane jakieś 170kkm,
    ale z różnych źródeł podejrzewam że jest odmłodzony o jakieś 100kkm.

    wtryskiwacz regeneracja 2 raz(2 różne w odstępach czasu)
    koło pasowe na wale + pasek akcesorii + rolka napinacza
    silentblocki belki tylnej
    gumy pod stabilizatorem poprzecznym
    uszczelka pokrywy zaworów
    spawanie strumienicy 2razy(któryś z poprzedników zapieprzył katalizator)
    wieszaki wydechu - wymiana
    przepływomierz - wymiana
    czujnik temperatury klimatyzacji - wymiana
    zaślepiony EGR bo się zrypał
    2 razy wymieniana linka podnoszenia szyby(wymiana na zamiennik w postaci
    linki hamulcowej od roweru)
    poprawa fabrycznego lutu w silniczku wycieraczki tylnej
    serwo hamulcowe - poprawienie ułożenia uszczelki
    może coś by się jeszcze znalazło, ale raczej z tych usterek
    bezkosztowych + oczywiście normalna eksploatacja.

    Jak widać powyżej, wszystkie te awarie można usunąć w kwocie do ~300zł,
    dużo z nich praktycznie za darmo, najkosztowniejszą naprawą była wymiana
    koła pasowego + pasek + rolka, zbiegło się to z naprawą jednego
    wtryskiwacza i w całości kosztowało mnie to 600zł

    Auto oczywiście na F. kto zgadnie jakie?

    przy okazji niech się ktoś z aut na V wypowie jakie ma koszty...

  • 7. Data: 2012-09-04 09:21:30
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.09.2012 09:14, Albercik pisze:
> [...]
    > może coś by się jeszcze znalazło, ale raczej z tych usterek
    > bezkosztowych + oczywiście normalna eksploatacja.

    Zapomniałem dodać to co mnie czeka w najbliższej przyszłości a już daje
    o sobie znać

    - sprężarka klimatyzacji dogorywa - to nadszarpnie trochę portfela bo
    pewnie trzeba będzie wymienić.
    - coś zaczyna pukać w przednim zawieszeniu jeszcze za słabo puka żeby
    zdiagnozować ale podejrzewam drążki stabilizatora

  • 8. Data: 2012-09-04 09:50:21
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-03 21:36, Iglo pisze:

> [...]
    > w związku z tym wyższa cena). Tak, zdaję sobie sprawę, że używka to loteria
    > i może się rozrząd rozlecieć itp, ale jakieś pojęcie chciałbym mieć.

    Myślę że będzie tylko gorzej. :-)
    Nowszy rocznik = mniej trwały, więcej elektroniki trudnej do
    diagnostyki, elementów jednorazowego użytku i innych paskudztw co są
    wkładane do nowych samochodów.
    Efekt - jeśli nawet awarii nie będzie więcej to będą bardziej kosztowne
    a jak doliczysz koszt zakupu nowego auta to wychodzi że się nie opłaca
    zmieniać jak stary jest znany, sprawny i rdza go nie przeżera na pół.
    Albo kup nowy. :-)

  • 9. Data: 2012-09-04 09:52:51
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-04 09:21, Albercik pisze:

> [...]
    > - coś zaczyna pukać w przednim zawieszeniu jeszcze za słabo puka żeby
    > zdiagnozować ale podejrzewam drążki stabilizatora

    Nie lamentuj. I tak masz szczęście. Nastaw się że w nowej "furze" też to
    będzie do zrobienia.

  • 10. Data: 2012-09-04 10:05:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości

    >Mi to podpada pod coś na "F" - Feugeot, Fitroen, Fenault, Fiat,
    >Ford...

    Fenault na pewno nie. Jedna cewka w 7 lat, no chyba ze diesel :-)

    J.