  • 41. Data: 2011-02-10 22:10:05
    Temat: Re: Pochwala dla MTU
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 22:04, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Z cudzego OC?

    Tak, oni sciagaja sobie ze sprawcy.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 42. Data: 2011-02-10 22:16:44
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > Nie, "chwale" MTU za wyplate z OC sprawcy. Zreszta, jakie to ma znaczenie?
    > Byla szkoda, ma byc szybko odszkodowanie. To chyba oczywiste?

    > Tak stawiajac sprawe .. trolujemy ;) Nie da sie porownac zachodniego
    > "roznie bywa" do polskiego "zawsze jest jakis problem".

    ROTFL! Na jakiej podstawie twierdzisz, ze "zawsze jest jakis problem"?
    Bo ja mam kilka wyplat z ubezpieczen samochodowych "na koncie" i nigdy nie
    trwalo to dluzej niz 6 tygodni. A po tym, jak zalatwiona zostala sprawa
    stluczki z OC sprawcy ubezpieczonego w Allianz - tam ubezpieczam swoje auto
    (rzeczoznawca przyjechal, znalazl wiecej uszkodzen niz zostalo zgloszone,
    wyliczyl na miejscu kwote i tydzien pozniej byla na koncie....
    Za to wyplata odszkodowania z OC nieruchomosci ubezpieczonej w Compensie
    (sopel rozbil przednia szybe w samochodzie) zajela pol roku....

    --
    Axel

  • 43. Data: 2011-02-10 22:24:40
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-10, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Tak, oni sciagaja sobie ze sprawcy.

    a) skąd wiedzą, kto jest sprawca?
    b) co robią jeśli jednak to Ty okażesz się sprawcą?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2011-02-10 22:25:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-10, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > To auto rodzicow, wiec nie jestem do konca w temacie,

    To może jednak się zorientuj, bo się okaże że albo nie było oczywistego
    sprawcy, albo ktoś nie dopełnił formalności, albo chodziło o wysokość
    odszkodowania.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2011-02-10 22:29:05
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 22:25, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > To może jednak się zorientuj, bo się okaże że albo nie było oczywistego
    > sprawcy, albo ktoś nie dopełnił formalności, albo chodziło o wysokość
    > odszkodowania.

    Poczatke sprawy jest mi znany dokladnie - przyjechal likwidator, wycenil
    szkode, rodzice zaakceptowali, dostali pismo co maja uzupelnic,
    uzupelnili (ja bylem kierowca, wiec moje papiery tez musialy byc w
    aktach) i ... (od tego momentu jestem mniej zorientowany) czekali,
    dzwonili, czekali...
    Stawiam na przeciaganie sprawy - klient sie nie awanturuje to po co mamy
    sie spieszyc?
    Widzisz Krzysiek, ja po prostu opisuje roznice miedzy Pl a Ire - jak nam
    ukradli Micre to calosc sprawy prowadzil ubezpieczyciel i poszlo to
    sprawnie. Jak dostalem w kufer to sie musialem prosic o kase.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 46. Data: 2011-02-10 22:32:57
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 22:24, Krzysiek Kielczewski pisze:

    > a) skąd wiedzą, kto jest sprawca?

    Papiery z policji? Podpis sprawcy? Cala zabawa polega na tym, ze nie
    znam sie na tym bo nie musze.

    > b) co robią jeśli jednak to Ty okażesz się sprawcą?

    Juz pisalem ... nie jest to problem, ktorym bym sie przejmowal pod
    wzgledem finansowym.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 47. Data: 2011-02-10 22:35:38
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 22:16, Axel pisze:

    > ROTFL! Na jakiej podstawie twierdzisz, ze "zawsze jest jakis problem"?

    Szczesciarz.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 48. Data: 2011-02-10 23:46:45
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    RadekNet <r...@r...com> napisał(a)

    > Jak pytalem w irlandzkim Allianzie jak to bedzie w razie czego w
    > przypadku kiedy bede autem w Polsce, pani sie bardzo zdziwila, ze o to
    > pytam, no bo jak ma byc? Normalnie - pojade do warsztatu, naprawie i
    > wysle im poczta rachunki a oni mi przeleja kase. W przypadku kradziezy
    > zajelo im to kolo 3 tygodni (w tym chyba 10 dni na "szukanie" auta, wiec
    > sama procedura kolo 10 dni trwala).
    > Czemu u nas sie nie da tego zalatwic NORMALNIE?

    Ale różnica między AC, a OC jest taka, że ubezpieczyciel wypłaca z AC
    _swoim_ klientom, o których musi dbać, a z OC wypłąca jakimś obcym,
    których ma gdzieś, a ich klient jest zainteresowany, żeby wypłacili jak
    najmniej, albo w ogóle. W przypadku OC jest odwrócenie selekcji
    naturalnej, bo wygrywa najgorszy ubezpieczyciel, taki który najmniej
    wypłaca - jego polisy będa najtańsze.

    --
    Tomek

  • 49. Data: 2011-02-11 00:01:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 22:03:06 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >Jeśli toczy się sprawa sądowa to nie jest dziwne, że wstrzymują się z
    >wypłatą. Ty byś wypłacił kolesiowi mówiącemu "co prawda policja nie
    >stwierdziła kto jest winny, ale ja wiem i chcę od was kasy"?

    No wiesz, jakby tak uczciwie doliczyc karne odsetki i/lub wynajem auta
    zastepczego przez rok, to by moze sami wezwali klienta i powiedzieli
    "jak sie pan chcesz wyglupiac to nie na nasz koszt" :-)

    Oczywiscie moze sie okazac sie klient w sadzie wygra i bedzie problem.
    Albo i nie - "szanowny pan wprowadzil nas w blad, nienaleznie
    wyplacone odzskodowanie prosimy zwrocic w terminie 14 dni wraz z
    odsetkami, albo powiadomimy prokuratora o przestepstwie" :-)

    J.

  • 50. Data: 2011-02-11 00:09:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 21:42:45 +0100, RadekNet wrote:
    >Myslalem, ze piszesz jako ktos komu nigdy taka pomoc nie byla potrzebna.

    Ano widzisz, taka glupia sprawa, stare auto przejezdzilo 20 lat bez
    wiekszej awarii, a nowe z salonu co chwila na lawecie.
    No i kupowac tu assistance do starego auta czy nie :-)

    Ale jak juz wszystkie "stare zlomy" wymienimy na "nowe w dobrym
    stanie", to to juz nie bedzie zdarzenie losowe :-)

    >Oczywiscie. Ale zarobki rowniez - bierzmy cale tlo pod uwage.

    Ale jakos Mercedes nie chce dopasowac cen w polskich salonach do
    polskich zarobkow.

    >W Polsce tez pewnie OC pojdzie w gore wraz z zamoznoscia spoleczenstwa

    Juz poszlo w gore.

    >(chociazby z uwagi, ze nowsze auto to wieksze koszty naprawy).

    no i coraz czestsze wzywanie lawet :-)

    J.