  • 31. Data: 2011-02-10 21:03:30
    Temat: Re: Pochwala dla MTU
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 20:16:39 +0100, RadekNet wrote:

    >A w Polsce OC sie oplaca?

    No wiesz, zalezy komu :-)

    Tylko ze w ramach OC ryzykujesz caly swoj majatek, takze ten przyszly,
    a 14-letni Sharan to ile - jedna irlandzka pensja ? Przy skladce
    kosztujacej znaczaca czesc wartosci pojazdu :-)

    >No to jasne, ze firma nie moze doplacac do biznesu :)

    No i teraz kwestia czy takie holowanie 400km to przypadek, czy kazdego
    dotknie i wszyscy klienci zaplaca sobie w skladkach z nawiazka :-)

    >Wyobraz sobie, ze placisz 300 zl OC a za 400 zl mialbyc pelne OC+AC. Co
    >wybierasz? Acha, dodaj sobie do tego, ze to jest AC dzialajace, a nie
    >takie ilozorystyczne jak czesto w Polsce.

    Tylko ze to chyba niemozliwe - za mala szkodowosc by wyszla, az takiej
    nie ma.
    Na razie sobie policzylem ... i przestalem placic NNW. to jest
    smieszne w proponowanej postaci.

    >OK, to dla jasnosci - przez wlasna glupotem mam tylko 2 lata znizek,
    >czyli ok. 20%. Zeby porownac do realnej sytuacji w Polsce (auto mam na
    >ojca z pelnymi znizkami) to porownalem ceny przy tych pelnych znizkach.
    >Chodzi o proporcje a nie faktyczne kwoty.

    Ale odnosnikiem jest tez wysokosc skladki za to AC.
    Zafundowali ci holowanie za powiedzmy 400 euro, a wplaciles 300 euro,
    o ile nie odwrotnie, taki to spokoj :-)

    No dobra - mozemy wyjsc od powiedzmy 5-letnich znizek .. ale czy to
    holowanie nie liczy sie za szkode ?

    J.

  • 32. Data: 2011-02-10 21:13:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 20:43:15 +0100, RadekNet wrote:

    >Nie, "chwale" MTU za wyplate z OC sprawcy. Zreszta, jakie to ma
    >znaczenie? Byla szkoda, ma byc szybko odszkodowanie. To chyba oczywiste?

    Oczywiscie oczywiste, ale jak motywuja spoznienie ?
    Moze czynniki od nich niezalezne ?

    >Tak stawiajac sprawe .. trolujemy ;) Nie da sie porownac zachodniego
    >"roznie bywa" do polskiego "zawsze jest jakis problem".

    Czy zawsze to nie wiem, ja tam dostalem wyplate z Hestii.
    A MTU to w zasadzie Hestia, a Hestia to Munich RE
    http://www.mtu.pl/mtu_hestia.html

    gdzie sie ten zachod konczy ? :-)

    J.

  • 33. Data: 2011-02-10 21:19:27
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 21:03, J.F. pisze:

    > No wiesz, zalezy komu :-)

    Umowimy sie, ze rozmawiamy o NORMALNYCH uzytkownikach, nie zlodziejach i
    kombinatorach.

    > Tylko ze w ramach OC ryzykujesz caly swoj majatek, takze ten przyszly,
    > a 14-letni Sharan to ile - jedna irlandzka pensja ? Przy skladce
    > kosztujacej znaczaca czesc wartosci pojazdu :-)

    Juz wyjasnialem proporcje skladki OC do OC+AC...

    > No i teraz kwestia czy takie holowanie 400km to przypadek, czy kazdego
    > dotknie i wszyscy klienci zaplaca sobie w skladkach z nawiazka :-)

    No pewnie, ze przypadek! Ale wlasnie od takich przypadkow jest ta
    oplata. To sie nazywa cena spokoju - nie od takich rzeczy sie ludzie
    ubezpieczaja a to akurat nie kosztuje duzo.

    > Tylko ze to chyba niemozliwe - za mala szkodowosc by wyszla, az takiej
    > nie ma.

    Ale tak to wyglada w Ire.

    > Ale odnosnikiem jest tez wysokosc skladki za to AC.
    > Zafundowali ci holowanie za powiedzmy 400 euro, a wplaciles 300 euro,
    > o ile nie odwrotnie, taki to spokoj :-)

    Ale rozmawiamy o roznicach miedzy ubezpieczeniami w Polsce a w Ire. A
    nie o prowadzeniu biznesu. Roznica jest taka, ze tu placisz za cos
    realnego. W Polsce laskawie byli po roku wyplacic odszkodowanie.

    > No dobra - mozemy wyjsc od powiedzmy 5-letnich znizek .. ale czy to
    > holowanie nie liczy sie za szkode ?

    Mam w cenie ubezpieczenie znizek - nic na tym holowaniu nie stracilem.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 34. Data: 2011-02-10 21:22:59
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 21:13, J.F. pisze:

    > Oczywiscie oczywiste, ale jak motywuja spoznienie ?
    > Moze czynniki od nich niezalezne ?

    Sprawa byla oczywista - facet wjechal w nasz tyl, przyznal sie i pozniej
    rowniez wszystko zaakceptowal. Powiedz mi, co mnie interesuja ich
    czynniki? To jest zle podejscie - stalo sie, mam miec odszkodowanie
    niezwlocznie. Od tego sa.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 35. Data: 2011-02-10 21:33:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 21:22:59 +0100, RadekNet wrote:

> [...]
    >rowniez wszystko zaakceptowal. Powiedz mi, co mnie interesuja ich
    >czynniki? To jest zle podejscie - stalo sie, mam miec odszkodowanie

    Oczywista oczywistosc.
    Ale bywa ze sie sprawca nie przyznaje, albo nie potwierdza zgloszonej
    szkody. Uzasadniali jakos to opoznienie ?

    J.

  • 36. Data: 2011-02-10 21:40:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 21:19:27 +0100, RadekNet wrote:

    >Umowimy sie, ze rozmawiamy o NORMALNYCH uzytkownikach, nie zlodziejach i
    >kombinatorach.

    No wiesz, masz 18 lat i 20 letniego golfa, to po co ci ubezpieczenie
    OC :-)

    >No pewnie, ze przypadek! Ale wlasnie od takich przypadkow jest ta

    No wiesz, trzy razy sie przesiadalem z samochodu do lawety, to nieco
    inaczej patrze :-)

    >oplata. To sie nazywa cena spokoju - nie od takich rzeczy sie ludzie
    >ubezpieczaja a to akurat nie kosztuje duzo.

    Dobry agent nie takie ubezpieczenie ludziom wcisnie, kazdy kocha
    spokoj :-)

    >Ale tak to wyglada w Ire.

    Kraj kapelusznikow :-) Tylko ze Ire te liczby sa w euro ?

    >Ale rozmawiamy o roznicach miedzy ubezpieczeniami w Polsce a w Ire. A
    >nie o prowadzeniu biznesu. Roznica jest taka, ze tu placisz za cos
    >realnego. W Polsce laskawie byli po roku wyplacic odszkodowanie.

    Assistance jakos tam dziala.

    >Mam w cenie ubezpieczenie znizek - nic na tym holowaniu nie stracilem.

    Ile to kosztuje i jak to dziala ? Przeciez chyba nie mozna miec co
    roku wypadku i nadal placic drobne ?

    J.

  • 37. Data: 2011-02-10 21:42:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 21:40, J.F. pisze:

    > No wiesz, trzy razy sie przesiadalem z samochodu do lawety, to nieco
    > inaczej patrze :-)

    Myslalem, ze piszesz jako ktos komu nigdy taka pomoc nie byla potrzebna.

    > Kraj kapelusznikow :-) Tylko ze Ire te liczby sa w euro ?

    Oczywiscie. Ale zarobki rowniez - bierzmy cale tlo pod uwage. W Polsce
    tez pewnie OC pojdzie w gore wraz z zamoznoscia spoleczenstwa (chociazby
    z uwagi, ze nowsze auto to wieksze koszty naprawy).

    > Ile to kosztuje i jak to dziala ? Przeciez chyba nie mozna miec co
    > roku wypadku i nadal placic drobne ?

    Nigdy mi to nie bylo potrzebne do szczescia, ale masz jakis limit - na
    szyby ZTCP 3 wymiany w ciagu roku bez utraty znizek.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 38. Data: 2011-02-10 21:44:05
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.02.2011 21:33, J.F. pisze:

    > Oczywista oczywistosc.
    > Ale bywa ze sie sprawca nie przyznaje, albo nie potwierdza zgloszonej
    > szkody. Uzasadniali jakos to opoznienie ?

    To auto rodzicow, wiec nie jestem do konca w temacie, ale w rozmowie
    telefonicznej odpowiedzi typu "tak, juz sprawe zalatwiamy, prosimy o
    cierpliwosc". I tak kilka razy.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 39. Data: 2011-02-10 22:03:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-10, BaX <bax@_klub.chip.pl> wrote:

    > Weź nie strasz, ja z tymi debilami teraz mam spotkanie. Gość w nas przywalił
    > bo się zagadał z pijanymi pasażerami i przewalił "STOP". MTU nie widzi
    > podstaw do wypłaty odszkodowania bo policja nie wskazała sprawcy i do
    > momentu zakończena sprawy w sądzie nic nie wypłacą. Kierowca trzeźwy, sprawa
    > się ciągnie 5 miesiąc.

    Jeśli toczy się sprawa sądowa to nie jest dziwne, że wstrzymują się z
    wypłatą. Ty byś wypłacił kolesiowi mówiącemu "co prawda policja nie
    stwierdziła kto jest winny, ale ja wiem i chcę od was kasy"?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 40. Data: 2011-02-10 22:04:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-10, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Jak pytalem w irlandzkim Allianzie jak to bedzie w razie czego w
    > przypadku kiedy bede autem w Polsce, pani sie bardzo zdziwila, ze o to
    > pytam, no bo jak ma byc? Normalnie - pojade do warsztatu, naprawie i
    > wysle im poczta rachunki a oni mi przeleja kase.

    Z cudzego OC?

    Krzysiek Kiełczewski