  • 1. Data: 2009-06-18 18:22:59
    Temat: Po jakim czasie, jak zostawie motocykl na swiatlach, nie odpale?
    Od: Atlobek <a...@d...pl>

    Chodzi mi o rozladowanie akumulatora tak, ze nie bedzie mial sily
    zakrecic rozrusznikiem. Mam Fazera 600 II czyli dwie lampy z przodu
    swieca na raz + 2 razy tyl, czyli ze 120 wat. Zostawilem raz wlaczone
    swiatla i po kilku minutach ladowalem aku prostownikiem ;). Jak to
    jest w Waszych sprzetach?

    pzdr

    atlobek
    fazer 600
    wwa

  • 2. Data: 2009-06-18 18:41:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Atlobek wydusil z siebie te slowy:

> [...]
    > swieca na raz + 2 razy tyl, czyli ze 120 wat. Zostawilem raz wlaczone
    > swiatla i po kilku minutach ladowalem aku prostownikiem ;). Jak to

    oblicz sobie.

    120W
    P=UxI

    Zobacz jaki masz akumulator. Powiedzmy 10Ah (nie wiem jakie wielkosci aku
    sa w mogtocyklach... nigdy nie zwracalem na to uwagi)
    Dla 10Ah - masz 10godzin swiecenia zarówke pobierajacych 1A

    120[W]=12[V]xX[A} /:12[V]
    X=10A
    Wychodzi na to, ze zarówki biora w sumie 10A

    Jesli aku ma 10Ah - beda swiecic 1godzine
    Jak ma 20Ah - beda swiecic 2 godziny

    itd

    Oczywiscie, jesli aku jest jeszcze dobre .. a jak wiadomo z biegioem czasu
    aku traci swoja pojemnosc nawet do .. zera

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 3. Data: 2009-06-18 19:39:58
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiscie, jesli aku jest jeszcze dobre .. a jak wiadomo z biegioem
    > czasu aku traci swoja pojemnosc nawet do .. zera

    Te obliczenia nie są poprawne, bo pojemności podane są zwykle dla próby
    20 godzinnej, a przy zwiększaniu prądu pojemność spada, ale generalnie,
    łatwo mogą uświadomić, jak to działa.

    Mateusz Mirski

  • 4. Data: 2009-06-18 20:19:11
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 18 Cze, 20:22, Atlobek <a...@d...pl> wrote:
> [...]
    > swieca na raz + 2 razy tyl, czyli ze 120 wat. Zostawilem raz wlaczone
    > swiatla i po kilku minutach ladowalem aku prostownikiem ;). Jak to

    U mnie w zygzaku 1200 podobnie. Kiedyś zatrzymałem się, zgasiłem
    silnik kill switchem, postałem może z 7-8min i nie mogłem odpalić (też
    mam 2x przód + 2x tył, pewnie jeszcze noge na hamulcu trzymałem). Na
    szczęście po odczekaniu 15min odpalił, nie uśmiechało mi się
    pchanko ;-)

    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-06-19 06:07:37
    Od: Atlobek <a...@d...pl>

> [...]
    > mam 2x przód + 2x tył, pewnie jeszcze noge na hamulcu trzymałem). Na
    > szczęście po odczekaniu 15min odpalił, nie uśmiechało mi się

    :)
    i to jest rzeczowa odpowiedz. co mi po fizyce jak sie na niej nie
    znam ;) ale dziekuje wszystkim.
    po za tym moj aku ma 10Ah i nie chodzilo mi ile bedzie swiecila
    zarowka az zgasnie tylko kiedy bedzie mial za malo mocy zeby zakrecic
    rozrusznikiem :D

    pzdr

    atlobek
    fazer 600
    wwa

  • 6. Data: 2009-06-19 10:48:29
    Od: Lama <l...@l...cc>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Jesli aku ma 10Ah - beda swiecic 1godzine
    > Jak ma 20Ah - beda swiecic 2 godziny

    Pytanie było po jakim czasie rozrusznik nie zakręci. A będzie tak na
    długo przed zgaśnięciem żarówek.

    --
    Lama
    Puzzle poskładane !

  • 7. Data: 2009-06-23 07:05:36
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    >po za tym moj aku ma 10Ah i nie chodzilo mi ile bedzie swiecila
    >zarowka az zgasnie tylko kiedy bedzie mial za malo mocy zeby zakrecic
    >rozrusznikiem :D

    jak żarówka zgasnie to juz napewno nie zakręci ;-). Dokładnie to aku nie
    zakręci wtedy jak zarówki pobiorą tyle pradu z aku, że aku juz nie bedzie w
    stanie odpowiednio ruszyć rozrusznikiem(szeregowym silnikiem prądu stałego).
    Ciesz sie ze masz cztery cilindry a nie 1 (przy tej samej pojemnosci
    całkowitej) bo wtedy ten czas jeszce by się skrócił. Zgaś swiatła i problem
    zniknie.
    Nie jestem pewien na 100% ale jak aku sie rozładuje o okolo 35% to juz
    bedzie problem z odpaleniem, tak wiec przy sprawnym aku to może z 15 minut

    Pozdrawiam
    Enduro Motocross
    Tomek W