  • 1. Data: 2009-10-26 20:50:33
    Temat: Artefakty przy nowej grafice
    Od: Łukasz Dąbrowski <l...@N...PLS.gmail.com>

    Witam!

    Kilka dni temu kupiłem nową kartę graficzną: Asus GF9600 GSO TOP.
    Niestety, czasami widoczne są na ekranie drobne "artefakty". Przekłamania
    te mają postać najczęściej 2-3 malutkich prostokącików w jednolitym
    kolorze. Objawia się to tylko przy grafice 3D, i to dość rzadko.
    Np. w grze FPP efekt pojawia się tylko jeśli patrzymy na teren w jakieś
    konkretnej odległości, tj. znika po spojrzeniu na bliską ścianę, lub w
    niebo. Najczęściej, pojawia się gdy włączone jest filtrowanie anizotropowe
    oraz antyaliasing.

    Temperatury karty wydają się być w normie (nie przekraczają 70 stopni).
    Reszta zestawu to: płyta Gigabyte GA-M55PLUS-S3G, Athlon X2 5200+, 2GB
    ramu, WinXP.

    Moje pytanie brzmi: czy karta jest uszkodzona, czy taki efekt może być
    spowodowany czymś innym (np. problemem ze sterownikiem, albo konfliktem z
    innym sprzętem)? Obawiam się też, czy jeśli oddam kartę do sklepu nie
    będzie problemu ze wskazaniem problemu, gdyż efekt pojawia się na tyle
    rzadko, że może być ciężko go zreprodukować.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Dąbrowski

  • 2. Data: 2009-10-26 20:55:33
    Temat: Re: Artefakty przy nowej grafice
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Łukasz Dąbrowski <l...@N...PLS.gmail.com> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Kilka dni temu kupiłem nową kartę graficzną: Asus GF9600 GSO TOP.
    > Niestety, czasami widoczne są na ekranie drobne "artefakty".

    Zasilacz. Wymień na markowy.

  • 3. Data: 2009-10-26 21:08:39
    Od: Łukasz Dąbrowski <l...@N...PLS.gmail.com>

    On Mon, 26 Oct 2009 20:55:33 +0000 (UTC), Gil wrote:

    > Zasilacz. Wymień na markowy.

    Zasilacz to Be quiet! 350W, zakupiony pare miesięcy temu.
    Szczerze mówiąc wątpie, by to on był winny.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Dąbrowski

  • 4. Data: 2009-10-26 21:18:47
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Łukasz Dąbrowski <l...@N...PLS.gmail.com> napisał(a):

    > Zasilacz to Be quiet! 350W, zakupiony pare miesięcy temu.
    > Szczerze mówiąc wątpie, by to on był winny.

    A jednak. Prawdopodobnie zestaw bierze ci coś około 340W w grach 3D.
    A na 2D jest OK? Jeśli tak to zasilacz.

  • 5. Data: 2009-10-26 22:30:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2009 21:18:47 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

    > A jednak. Prawdopodobnie zestaw bierze ci coś około 340W w grach 3D.
    > A na 2D jest OK? Jeśli tak to zasilacz.

    Wątpię. Zestaw poniżej ma pobór mocy (mimo bardziej wymagającej grafiki) w
    granicach 270W w 3D i z powodzeniem był napędzany BeQuietem 350W.
    Oczywiście problemów z zasilaczem to nie wyklucza.

    --
    *** Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H ***
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro

  • 6. Data: 2009-10-26 22:32:12
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Łukasz Dąbrowski" napisał:

    > Obawiam się też, czy jeśli oddam kartę do sklepu nie
    > będzie problemu ze wskazaniem problemu, gdyż efekt pojawia się na tyle
    > rzadko, że może być ciężko go zreprodukować.

    Powinien wyleźć w testach DirectX - jeśli masz XP, to uruchom msinfo32.exe i
    odpal narzędzie diagnostyczne DirectX. Artefakty pewnie się pokażą przy
    testach funkcji DirectX 9.

    JoteR

  • 7. Data: 2009-10-26 22:47:31
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl> napisał(a):

    > WÄ&#65533;tpiÄ&#65533;. Zestaw poniĹźej ma pobĂłr mocy (mimo bardziej
    wymagajÄ&#65533;cej grafiki) w
    > granicach 270W w 3D i z powodzeniem byĹ&#65533; napÄ&#65533;dzany BeQuietem 350W.
    > OczywiĹ&#65533;cie problemĂłw z zasilaczem to nie wyklucza.

    Ja nie wątpię. Objawy są zbyt oczywiste. Ty masz teraz zasilacz 480W. Czemu
    wymieniłeś na mocniejszy skoro z BQ 350 było OK?

  • 8. Data: 2009-10-26 23:18:26
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Łukasz Dąbrowski pisze:
> [...]
    > będzie problemu ze wskazaniem problemu, gdyż efekt pojawia się na tyle
    > rzadko, że może być ciężko go zreprodukować.

    Mam bardzo podobny problem z tą samą kartą, ale problem ten jak narazie występuje
    _tylko_ w grze
    battlefield2, czasami zaraz po wejściu do gry gdy zostaje zabity po ekranie zaczynają
    latać szare i
    czasami czarne paski - podobnie się dzieje gdy włącze mapę obszaru gry (zasłania cały
    ekran) i ją
    wyłącze (powrót do gry), pomaga wejście do menu i "pomachanie" kursorem, czasem
    jednak po wielu
    godzinach gry zdarza się tak że kolory niektórych tekstur się odwracają, z jasnych
    robią się ciemne
    itp. wtedy pomaga niestety tylko wyłączenie gry, a i bywa tak (bardzo rzadko) że po
    wyjściu z gry po
    zobaczeniu tego typu "artefaktów" wywala mi BSODa, z minidumpa wynika że powodem jest
    sterownik (a
    konkretnie nv4.disp.dll )

    Moje spostrzezenie jest takie że owe problemy wystepują w przypadku kiedy na ekranie
    dzieje się dużo
    rzeczy, albo dzieją się nagle - bo np. podczas gdy zostaje zabity ekran się
    rozmazuje, czyli włącza
    się jakiś efekt, wtedy bywa tak że dysk przez ułamek sekundy mieli, gra się na ten
    czas zawiesza
    (0,5s) no i pojawiają się owe paski, to samo sie dzieje po powrocie z widoku "Mapy"

    Bywał czas że tego typu babole pojawiały się co ok. godzine, ale teraz od
    przynajmniej paru dni nie
    było zaobserwowałem żadnych artefaktów i problemów

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 9. Data: 2009-10-26 23:35:43
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał(a):

    > Moje spostrzezenie jest takie Ĺźe owe problemy wystepujÄ&#65533; w przypadku kiedy
    na
    > ekranie dzieje siÄ&#65533; duĹźo
    > rzeczy, albo dziejÄ&#65533; siÄ&#65533; nagle - bo np. podczas gdy zostaje zabity
    ekran siÄ&#65533;

    Z uporem obstwiam słaby zasilacz.
    Karta 3D pobiera w rozruchu jakieś 100W - 150W prądu więcej niż w 2D i
    pobieranie prądu rośnie w zależności od skomlikowania ekranu 3D.
    Na Oblivionie mam na swoim systemie zużycie od jakis 220W w spokojnej grze
    (jakis sklep czy spacer) do 380W przy pojedynkach.
    Karta 4870.

  • 10. Data: 2009-10-27 03:05:02
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jednak. Prawdopodobnie zestaw bierze ci coś około 340W w grach 3D.
    > A na 2D jest OK? Jeśli tak to zasilacz.

    To łatwo sprawdzić obniżając tymczasowo w biosie mnożnik procesora do
    minimum. Wtedy znacznie spadnie prądożerność zestawu.