  • 21. Data: 2010-03-18 21:09:09
    Temat: Re: Płyta, procesor, grafika i pamięć.
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-03-2010 o 09:01 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Złożony komputer, chodzi u znajomego jako sprzęt biurowy.
    > Wydajność kiepska, nie potwierdzają się jego rewelacyjne opisy
    > znalezione w sieci.Może to złe porównanie, ale przegrywa ze
    > starymi, tanimi quadami Q6600, Q8200(do których płyty i pamięci są
    > tańsze).
    > Do sprawdzenia tutaj http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/16

    Coś mi nie pasuje. Sprzęt biurowy nie potrzebuje dużej wydajności
    i na pewno dwurdzeniowy procesor nie będzie za wolny.
    Q8200 jest o 200zł droższy, zresztą porównanie do starych quadów jest
    bez sensu. Płyty może i tańsze, ale bez grafiki. Pamięci DDR3 biorą
    mniej prądu.
    Na odnośniku jest porównanie Q6600 z Dual Core E5200. G6950 nawet nie
    mają w spisie. Nie pomyliłeś procesorów?
    http://www.iurl.pl/?xLfJN

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 22. Data: 2010-03-19 13:12:17
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > Na odnośniku jest porównanie Q6600 z Dual Core E5200. G6950 nawet nie
    > mają w spisie. Nie pomyliłeś procesorów?

    Komputer został u niego jako biurowy, bo do ogólnie
    domowo-multimedialnych zastosowań starsze komputery, które posiada
    okazały się lepsze.Testowany był na grach i obróbce filmów.
    Na podanej stronie możesz wpisać jakikolwiek procesor i dostaniesz
    wyniki, porównanie wydajności, ceny.
    Ten odnośnik na początku wyświetla zawsze to samo
    Ta różnica 200zł to z kosmosu informacja?
    W sklepach mówią co innego :-)

    http://www.agito.pl/procesory/intel-core-i3-530-293-
    ghz-box.0.362139.html?external=ceneo
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/92288/Po
    dzespo_y_PC/Procesory/Intel_Core_i3_530_2_93_GHz_BOX
    .html?cpsrc=ceneo
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/58542/Po
    dzespo_y_PC/Procesory/Intel_Core2_Quad_Q8200_2_33_GH
    z_BOX.html?cpsrc=ceneo
    http://www.agito.pl/procesory/intel-core-2-quad-q820
    0-233-ghz-box.0.334859.html?external=ceneo

    Różnica w cenach płyt i pamięci wystarczy na dobrą grafikę.
    Różnica w zużyciu prądu pamięci 2 i 3 jest minimalna, zasilacz podany w
    tytułowym poście nawet jej nie zauważy.
    Nie nic nie pomyliłem.

  • 23. Data: 2010-03-19 17:39:27
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-03-2010 o 14:12 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Komputer został u niego jako biurowy, bo do ogólnie
    > domowo-multimedialnych zastosowań starsze komputery, które posiada
    > okazały się lepsze.Testowany był na grach i obróbce filmów.

    Nie wierzę :0
    Szczególnie, że piszesz zdaje się o Core i3 ! Fajny procek do gier.
    A starsze, czyli jakie?

    > Na podanej stronie możesz wpisać jakikolwiek procesor i dostaniesz
    > wyniki, porównanie wydajności, ceny.
    > Ten odnośnik na początku wyświetla zawsze to samo

    Wcale nie zawsze :) http://www.iurl.pl/?wieslaw667
    No i wyniki testów mocno kontrowersyjne.

    > Ta różnica 200zł to z kosmosu informacja?
    > W sklepach mówią co innego Różnica w cenach płyt i pamięci wystarczy
    > na dobrą grafikę.

    Więc spróbujmy porównać. Wybrałem możliwie najbardziej podobne moduły:
    http://www.iurl.pl/?I0Avs http://www.iurl.pl/?Vvx5r
    Różnica to 22zł na 2GB. Nikogo nie namawiam, ale ja w tej chwili innych
    niż DDR3 bym nie kupił.
    Z porównaniem płyt głównych jest trochę gorzej, ponieważ na LGA1156 nie
    ma tanich, badziewnych płyt. Może takie? http://www.iurl.pl/?C4XsO
    http://www.iurl.pl/?ptdde Różnica *89zł z tym, że ta pierwsza i tak
    wydaje się być lepiej wyposażona (więcej USB, SATA eSATA, Display Port)
    W każdym razie za 130-150 zł, będzie podobna grafa jak na tych płytach :)

    > Różnica w zużyciu prądu pamięci 2 i 3 jest minimalna, zasilacz podany
    > w tytułowym poście nawet jej nie zauważy.

    Dobry zasilacz może najwyżej minimalizować straty, ale poboru prądu nie
    ograniczy. Tak policzyłem, że różnica w cenie dwóch modułów (4GB) zwróci
    się po ok 3 latach po 10 godz dziennie używania komputera. Jeżeli
    oczywiście jest prawdą to co piszą o energooszczędności DDR3.

    Jednak pomyliłeś. Ja pisałem o tym: http://www.iurl.pl/?bGOlc

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 24. Data: 2010-03-20 00:06:13
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > się po ok 3 latach po 10 godz dziennie używania komputera. Jeżeli
    > oczywiście jest prawdą to co piszą o energooszczędności DDR3.

    Teraz to już nie wiem o co ci chodzi?
    OK jesteś super fachowiec, złóż sobie co chcesz.
    Po co mam czekać kilka lat na jakiś zwrot?
    Co mnie obchodzi jakis twój g....ny procesor?
    Pisałem cały czas, że i3 jest słaby i tyle.
    Szkoda czasu na dalszą dyskusję.
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-03-20 09:49:26
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-03-2010 o 01:06 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Teraz to już nie wiem o co ci chodzi?
    > OK jesteś super fachowiec, złóż sobie co chcesz.
    > Po co mam czekać kilka lat na jakiś zwrot?
    > Co mnie obchodzi jakis twój g....ny procesor?
    > Pisałem cały czas, że i3 jest słaby i tyle.

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale to jest grupa dyskusyjna. Jeżeli
    Wszystko Cię g...o obchodzi i szkoda Ci czasu to po co w ogóle
    zabierasz głos?
    Już myślałem, że można z Tobą normalnie podyskutować. No cóż...

    > Szkoda czasu na dalszą dyskusję.

    Też tak uważam i nie zawracaj więcej gitary.

    --
    Wiesław
    Opera Mail