  • 11. Data: 2010-03-17 11:56:22
    Temat: Re: Płyta, procesor, grafika i pamięć.
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Myślałem o jakimś core2duo i ddr3. Ale widzę, że funduszy mi nie
    > starczy,
    > dlatego z 300zł jestem w stanie jeszcze dołożyć, czyli w sumie 1500zł.

    IMHO sens jest taki, że przy następnym upgrade (może) wykorzystasz
    pamięci, ale da się:

    Gigabyte GA-EP43T-UD3L IP43 s.775 - 295 zł
    Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit Non-ECC CL9
    KHX1600C9D3K2/4G - 369 zł

    procesor - hmm.. ? Szczerze, nie wiem, co sensownego na 775 warto wziąć
    za 500 zł. W takiej cenie jest Q8300 ale po pierwsze nie wiem, czy
    potrzebujesz 4 rdzeni (piszesz o C2D, więc raczej nie), po drugie nie
    mam pojęcia jak się sprawuje ten procesor. E8400 3GHz zbliża się do 600
    zł i moim zdaniem to drogo za bądź co bądź stary procesor, trochę
    szybszy co prawda od E6500 ale kosztujący ponad 2x tyle.

    Moja propozycja: nastawić się na wariant budżetowy z Dual Core, DDR2 i
    starszym chipsetem G41/G43 w roli głównej, albo - jak już można więcej
    kasy przeznaczyć - iść w podstawkę 1156 z DDR3.

  • 12. Data: 2010-03-17 16:21:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grumens" bx6cxyk47q86$....@d...zarlo.i.zdechlo

    > Nadszedł czas, żeby zmodernizować nieco kompa. Zdaję sobię sprawę, że muszę
    > wymienić płytę główną, procesor, pamięć i kartę graficzną, chyba, ze są
    > jeszcze jakieś płyty z AGP bo karta całkiem nowa, ale AGP.
    > Proszę o poradę co kupić. Chodzi o komputer do wszystkiego, jednak z
    > przewagą prac biurowych. Do wydania mam około 1200zł. Stary komputer zasila
    > chieftek 400W, wystarczy, czy też trzeba będzie wymienić? Będę wdzięczny za
    > wszelkie sugestie.

    Ja do swoich komputerów ,,biurowych'' dokupiłem 3 RAMki po 256 MiB każda
    i się cieszę. :) W obu teraz mam po 512 MiB, co do ,,biurowych'' celów
    starcza mi w zupełności. :) Koszt tych RAMek -- 54 złote razem z wysyłką. :)
    Być może za kilka złotych udałoby się sprzedać stare moduły -- kolekcjonerom
    na przykład. ;)

    Jeden komputer ma BXa i 400 MHz, a drugi K7M i 500 MHz. :)

    I tyle serduszek ;) mi starcza do ,,biurowych'' zastosowań.
    Ewentualne 1146 złotych mógłbym wydać na zakup kilku używanych
    notebooków, które by starczyły do zadań ,,biurowych'' z dużym
    zapasem mocy obliczeniowej. :)

    Mógłbym też za to kupić 300 litrów oleju napędowego, aby przejechać na
    tym od 3000 km do 5000 km, czyli mógłbym za to pojechać na wakacje. :)
    Wliczenie paliwa w koszty uzyskania przychodu dałoby kolejne oszczędności,
    które mógłbym wydać na tani noclegi. :) Trzy czwarte tysiąca złotych nie
    starczy na wiele, ale 30 noclegów po 25 złotych (tyle na przykład zapłaciłem
    w Olecku, w ubiegłym roku za jeden nocleg) mógłbym dostać. A odliczenie podatków
    od tych noclegów dałoby więcej, niż kosztuje dożywienie (różnicę pomiędzy tym,
    co jem w ,,domu'', a tym, co musiałbym wydać w podróży) na te 30 dni... :)
    Jedząc same owoce (latem jest to chyba nawet wskazane) mógłbym odliczenie
    od noclegów wydać na zakup winylowego kajaka (normalnie około 250 złotych
    do 300 złotych, ale na wyprzedaży posezonowej mniej niż 100 złotych) oraz
    uszycie kamizelki asekuracyjnej. Mając kajak, kamizelkę, jedzenie i noclegi
    oraz paliwo na 5000 km mógłbym pojechać daleko i popływać do woli. :)

    I ja bym wolał takie wakacje, niż kosztowny :) upgrade ,,biurowego''. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-03-17 16:47:43
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > Ewentualne 1146 złotych mógłbym wydać na zakup kilku używanych
    > notebooków, które by starczyły do zadań ,,biurowych'' z dużym

    Nie licząc internetu. Wszak obecnie przemysł komputerowy napędza głównie
    technologia flash i spartaczone bannery. Na starszym kompie wystarczy kilka
    okienek gadu i jedna strona z bannerami i już wszystko muli, że aż miło.
    Niby można wyłączyć, ale wtedy masa przydatnych stron do niczego się nie
    nadaje.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 14. Data: 2010-03-17 17:24:30
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-03-2010 o 12:21 Grumens napisał na pl.comp.pecet:

    > Myślałem o jakimś core2duo i ddr3. Ale widzę, że funduszy mi nie starczy,
    > dlatego z 300zł jestem w stanie jeszcze dołożyć, czyli w sumie 1500zł.

    Nie mogę zrozumieć, po co ludzie pchają się w starą platformę? Aby za
    niedługo, znów wszystko wymieniać?
    Proponuję zainteresować się nowszymi rozwiązaniami.

    Grafika: ważna, jeżeli od czasu do czasu chce się w coś pograć. Proponuję
    świetną kartę ATI, która wystarczy na długo np:
    HIS Radeon HD 5750 iCooler IV 1GB 478,00 zł (można słabszą i lepszy procek)

    Pamięć: najlepiej DDR3 bez szaleństw, ale można jeszcze ciut lepiej niż ta:
    Goodram DDR3 Dual Channel 2x2048MB 1333MHz CL9 348 zł - albo 3GB.

    Ponieważ zaczynają się coraz bardziej liczyć procesory czterordzeniowe,
    chyba najbardziej opłacalnym zakupem jest Athlon II X4 620 za 340 zł
    Można również dwurdzeniowy Phenom II X2 550 294 zł
    Do tego przyzwoita płyta z USB3: Gigabyte 770T-USB3 299 zł
    Razem 1465 zł

    Jeżeli ktoś obraził się na AMD, to na Intela również da się coś znaleźć.
    Intel posiada ekonomiczny procesor na LGA 1156, którym w ogóle się nie
    chwali: Pentium G6950. Jest to takie i3 bez Hyper-Threadingu i z 3MB keszu
    za 314 zł
    Płyty niestety są droższe. Otrzymujemy za to zapasową grafikę gratis :)
    Taką przystępną cenowo płytą jest Gigabyte GA-H55M-UD2H Cena: 338,00 zł.
    Również pamięci do tego powinny być z niższym napięciem.
    Ceny z prawdziwego sklepu internetowego.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 15. Data: 2010-03-17 18:17:36
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > Również pamięci do tego powinny być z niższym napięciem.
    > Ceny z prawdziwego sklepu internetowego.

    Wszystko się zgadza, ale tego intela i3 nie polecam nawet wrogom :-)
    Tandeta jakich mało, ta dodatkowa grafika działa tylko na niektórych
    płytach.Wydajność gorsza od dual core z tanią,dodatkową grafiką.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-03-17 18:52:37
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-03-2010 o 19:17 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

    > Wszystko się zgadza, ale tego intela i3 nie polecam nawet wrogom Tandeta
    > jakich mało, ta dodatkowa grafika działa tylko na niektórych
    > płytach.Wydajność gorsza od dual core z tanią,dodatkową grafiką.

    Miałeś jakieś bliższe doświadczenia z tym procesorem ?, bo w testach
    wcale, aż tak tragicznie nie wypada, szczególnie jeżeli nie potrzeba
    dużej wydajności procesora. Jest tani jak na Intela :)
    Grafika jest ta sama co w innych nowych i3, i5, problemy pewnie też.
    Wydawać by się mogło, że to choroby wieku dziecięcego. Słyszałem, że
    z płytami P55 nie zawsze działały, ale są już płyty z H55 dedykowane
    pod te procesory.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 17. Data: 2010-03-17 23:00:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "=Marcos=" hnr0vr$jk9$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > okienek gadu i jedna strona z bannerami i już wszystko muli, że aż miło.
    > Niby można wyłączyć, ale wtedy masa przydatnych stron do niczego się nie

    Hm... Jakby to napisać... Używam na tym komputerze, na którym teraz
    ,,siedzę'' tylko Opery, bo IE jest do xupy, Chroma [i ułomna] nie chcę
    chodzić na WXP bez SP, FF sypie nieporozumieniami... I dziś dowiedziałem
    się z jakiejś gazetki (byłem dziś aż w dwóch czytelniach -- wolnostojący
    Empik w centrum miasta jest otwarty tylko do 18:30, więc musiałem
    dokończyć przeglądu czasopism w Empiku usytuowanym w galerii
    handlowej) o tym, że Opera jest najmniej RAMożerna z wybranych
    kilku przeglądarek.

    I wiesz, ile ja tutaj naraz otwieram okienek? Tyle, że Opera zajmuje
    około 400 MiB RAMek. :) Tylko dlatego zwiększyłem RAMki, że używam
    Opery, która wraz z OE potrafiła skutecznie zablokować cały komputer
    na pół minuty. :) Owszem, na notebooku (gdzie mam 2 GiB RAMek)
    czasami otwieram trzy razy więcej okienek, ale zwykle tak wiele
    mi nie potrzeba do szczęścia.

    Przeglądarki są tak paskudne, że SWAPowanie niewiele daje -- ciągle
    potrzebują czegoś (niemal wszystkiego) w RAMkach. nie na SWAPie.

    Dla mnie oba te komputery (a każdy ma tylko :) 512 MiB) służą doskonale
    do internetu. Większej ilości RAMek chyba te płyty nie obsługują. :)

    Na innym komputerze (kosztował w 2006 roku 3500 plus drugie tyle
    za obsługę kredytu -- został opłacony kartą kredytową, której
    spłacenie pochłonęło właśnie tyle, ile kosztował cały komputer)
    mam tylko 480 MiB czy jakoś podobnie -- być może część RAMek
    pochłania karta graficzna. I na tamtym komputerze też czuję
    się świetnie/komfortowo.

    Do niedawna (do przedwczoraj) na tym komputerze, z którego teraz
    piszę, miałem 2 razy po 128 MiB, a na podobnym 128 MiB + 64 MiB.
    I to też starczało, choć było krucho. :) Teraz tutaj wrzuciłem
    2 x 256 MiB, a 2 x 128 MiB stąd wrzuciłem do tego podobnego
    i dodałem 1 x 256 MiB, aby i tam mieć 512 MiB. :)

    Zajętość RAMki bez Opery -- 214 MiB a zajętość RAMki z Operą -- 409 MiB,
    ale na razie ;) liczba okienek (otwartych stron WWW) Opery jest mocno
    ograniczona -- przycięta na miarę 256 MiB RAMki. :) Opera teraz okupuje
    u mnie 186 MiB, z czego w RAMkach aż 183 MiB... Do pełni nieszczęścia
    trzeba jeszcze ponad 100 MiB Opery!!! Obciążenie CPU -- od 3% do 15%,
    zwykle kilka%, z czego 1% na to, co pokazuje obciążenie CPU i RAMek,
    ale od czasu do czasu (bardzo rzadko i na chwilę) mam pełne 100%.

    Chyba dla tych paru chwil nie warto pozbywać się kilkuset złotych
    (lub nawet większej ilości) na zakup lepszego złomu. :)

    Do obróbki RAWek (fotek) z Canona 450 D ten komputer nie nadaje się. :)

    Inną jego bolączką jest brak USB 2.0 -- nie działają karty WiFi
    na USB, szybkość transmisji z zewnętrznym dyskiem jest poniżej
    progu przydatności do użycia, czas kopiowania karty pamięci
    czterogigowej to 1 godzina!

    Dysk (80 GB Barracuda) pracuje bezgłośnie, o ile nie wariuje głowica,
    a zwykle nie wariuje. :) Wentylatory (podłączone do 5 V) pracują
    bezgłośnie. Najgłośniejsza jest... obudowa. Bez niej jest cicho,
    po jej założeniu komputer staje się słyszalny, choć nadal jest cichy.

    -=-

    Koniec poematu. Czas na film (ściągnięty rzecz jasna z netu)
    i na gimnastykę -- samo oglądanie filmów jest nudne, podobnie
    z gimnastyką, ale połączenie obu tych czynności można uznać już
    za dostatecznie ciekawe, czyli za znośne. :)

    Na jednym komputerze coś instaluję, coś ściągam, coś przeglądam,
    a na drugim oglądam film. :) Oba są podłączone do tego samego
    APclienta za pomocą drutów i RJ45. :) Ponieważ USB 1.1 nie lubi
    kart WiFi dopiętych do niego, być może ten APCek zostanie przy
    tych dwóch komputerach i dokupię jeszcze jeden taki sam, który
    będzie połączony z APkiem stojącym w kuchni, gdzie mam lepszy
    dostęp do internetu. ;)

    Czyli jakoś tak:

    .---VoIP
    | .---RJ45---Asus_K7M
    świat~~~APC---AP---APC
    : '---RJ45---Intel_BX
    notebook~~~'

    Tyldy i dwukropek to eter, a dywizy to druty ethernetu.

    Mam jeszcze jeden komputer (Pentium MMx 200 MHz) który
    też być może podłączę do sieci -- brak w nim monitora, :)
    ale zawsze może coś ciągnąć. Ze 128 MiB (a może i 256 MiB)
    mogę tam wrzucić. :) 128 MiB do WXP starczy w zupełności.

    Wówczas być może zdecyduję się na płatne ;) łączę. :)
    Mam takie 400 metrów stąd -- w innym mieszkaniu. :)
    Tam bym postawił antenę kierunkową doczepioną do APka,
    którego bym dokupił, zaś tutaj bym postawił antenę
    kierunkową doczepioną do APCka, który już mam -- profilaktycznie
    ma antenę dokręcaną, nie stałą. :) Być może też zostawię
    te łącza ;) (nie wiem nawet, od kogo ciągam) a z tamtego
    mieszkania wezmę łączność jako dodatek. :) Może nawet
    doczepię jakiś dysk do APCka (są takie, z portami USB)
    aby ściągał filmy i inne używki. :) Na razie ten komputer,
    z którego teraz piszę, nie jest wyłączany i jedynym problemem
    jest niechęć do nadużywania czyjejś gościnności -- transfery
    są niezłe, więc ciąganie filmów nie sprawia kłopotów natury
    technicznej, :) a jedynie moralnej. :)

    http://eneuel.comyr.com/pohanbione_panny_labedzice/s
    zybka_dzikosc/szybkosc.PNG

    Jeśli połączę się z tamtym mieszkaniem, gdzie mam dostęp płatny,
    pozwolę innym na korzystanie po WiFi, :) o ile nie doprowadzi to
    do zatkania łącza. :)

    Mam jeszcze trzecie mieszkanie do ointernetowania. :)
    30 metrów od tego, które mam 400 metrów stąd. :)

    I tam jest telefon z TPSA (rachunki na poziomie 100 złotych
    miesięcznie) oraz komputer z Pentium MMX i 32 MiBami RAMek...
    Mogę tam wrzucić trochę :) więcej RAMek, ale tam mieszka
    moja siostra, która nie lubi ani internetu, ani VoIPa. :)

    Natomiast uważa, że należy jej kupić nowy komputer za jakieś
    10 tysięcy złotych... :) Po to, aby stał i czekał na lepsze czasu. :)

    Siostra należy do tej grupy ludzi, którzy nie zarabiają pieniędzy,
    nie oddają mi pieniędzy (które ode mnie pożyczyli na ,,chwilę''
    kilka, kilkanaście czy dwadzieścia kilka lat temu) i twierdzi,
    że pieniądze nie rosną na drzewach, więc trudno je zwracać, ale
    lubi wydawanie pieniędzy na to, co można mieć za freeko... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-03-17 23:20:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hnrmu4$c3i$...@i...gazeta.pl

    > Na innym komputerze (kosztował w 2006 roku 3500 plus drugie tyle
    > za obsługę kredytu -- został opłacony kartą kredytową, której
    > spłacenie pochłonęło właśnie tyle, ile kosztował cały komputer)

    + Na innym komputerze (kosztował w 2006 roku 3500 złotych plus drugie
> [...]

    > : '---RJ45---Intel_BX
    > notebook~~~'
    >
    > Tyldy i dwukropek to eter, a dywizy to druty ethernetu.

    OOps... Pomyłka. Gdyby tak było, nie musiałbym dorzucać AKa.

    .---VoIP
    | .---RJ45---Asus_K7M
    + świat~~~APC---AP~~~APC
    : '---RJ45---Intel_BX
    notebook~~~'

    Tyldy i dwukropek to eter, a dywizy to druty ethernetu.

    Nie chcę prowadzić dwóch drutów z kuchni do pokoju -- kosztują
    sporo :) i zajmują miejsce. :) APCek lewy i APek oraz bramka
    VoIP stałyby w kuchni, gdzie mam dobrej jakości połączenie WiFi,
    zaś APCek prawy z dwoma komputerami i notebookiem stałby w pokoju,
    gdzie mam dostęp taki sobie -- bywa i tak, że ze dwie godziny nie
    mam dostępu. Zwłaszcza wtedy jest krucho, gdy obok tego prawego
    APCka postawię kubek z herbatą -- a jest to najoptymalniejsze
    miejsce dla kubka. :) Gdybym w kuchni miał swego APka, miałbym
    w pokoju komfortową łączność ze światem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-03-18 08:01:35
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > Wydawać by się mogło, że to choroby wieku dziecięcego. Słyszałem, że
    > z płytami P55 nie zawsze działały, ale są już płyty z H55 dedykowane

    Złożony komputer, chodzi u znajomego jako sprzęt biurowy.
    Wydajność kiepska, nie potwierdzają się jego rewelacyjne opisy
    znalezione w sieci.Może to złe porównanie, ale przegrywa ze
    starymi, tanimi quadami Q6600, Q8200(do których płyty i pamięci są tańsze).
    Do sprawdzenia tutaj http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/16
    Wielkim plusem jest cena, jak na intela
    rzeczywiście tani.
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-03-18 12:58:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "=Marcos=" hnr0vr$jk9$...@i...gazeta.pl

    > Nie licząc internetu. Wszak obecnie przemysł komputerowy
    > napędza głównie technologia flash i spartaczone bannery.

    Po dorzuceniu RAMek mam na Operze 343 MiB, z czego 145 MiB w RAMkach,
    czyli flaszek nie ma straszliwie dużo. Otwartych okienek prawie tyle,
    ile potrzebuję na co dzień. :) Na razie jeszcze mam odruch zamykania
    tego, z czego będę korzystał dopiero jutro, ale mam nadzieję na to,
    że minie ten odruch.

    I wiesz, co jest wąskim gardłem? Ani CPU (choć ledwo starcza na
    wszystko -- zwłaszcza WMP zabiera 95%, więc albo film z waszefilmy,
    albo co innego) nie wielkość RAMek (choć nawet 1 GiB nie byłby przesadą,
    nadal RAMek starcza) ale szybkość dysku -- jest to kilkuletnie (może
    sześcioletnia) Barracuda o pojemności 80 GB.

    Ładowanie programów trwa długo. I przechodzenie z folderu
    do folderu pod OE trwa niemiłosiernie długo.

    Nadmiarowo przeładowane flaszkami strony warto omijać z wielu powodów. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'