    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Płyn hamulcowy - honda
    Date: Thu, 22 Apr 2010 22:18:50 -0500
    <hqiil5$d5h$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hqijr7$evn$1@mx1.internetia.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hqk92i$jqs$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hqkoun$iu2$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hqkv1r$cc9$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hql2th$qre$1@inews.gazeta.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hqlvjm$7is$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@u...googlegroups.com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    news:0c386144-f127-465c-80a9-1ef1b4ebda5d@u34g2000yq
    u.googlegroups.com...

    > cena cena, tylko problem z mechanikami... zeby zrobic to u kogos, kto
    > sie zna zazwyczaj trzeba czekac i kawal drogi jechac ;) , no i
    > najlepiej jeszcze samemu pilnowac...

    Grupowicz który doradza mi pójście do mechanika nie ma pojęcia
    jak takie proste czynności robić samemu i nawet nie wie jak
    dziadowsko robotę odwalają spieszący się zazwyczaj mechanicy.

    > ja np. mialem kiedys "okazje" zalapac sie na darmowa wymiane filtra
    > przeciwpylkowego w astrze (juz nie pamietam gdzie, ale nalezala sie
    > przy zakupie) i nieopatrznie skorzystalem... no i oczywiscie nie
    > sprawdzilem po "fachowcach" - pierwsz wizyta w myjni automatycznej -
    > filtr zalany - bo im sie niedokladnie zlozyly plastyki... i tak
    > zamiast minuty (tyle mi to zajmuje) mialem rozbieranie, suszenie,
    > skladanie + padly mi rezystory wentylatora nawiewu za ~100PLN (byly
    > zalane, ale nie wiem, czy to byl glowny powod - w astrze lubia sie
    > sypac...)

    I dlatego od wielu lat robię sobie coraz więcej rzeczy samemu...
    Po prostu nie ufam mechanikom, zwłaszcza że warsztat do takich
    łatwych prac zwykle deleguje "nowego", co się uczy, albo co
    po prostu jest łajza i trudniejszych napraw mu nie powierzają.
    Wolę sobie to samemu zrobić niż walczyć potem z poprawianiem
    po mechanikach... Już nie raz miałem podobną sprawę co Ty.

    > a co do wymiany plynu, to szkoda spuszczac stary i zapowietrzac
    > uklad... wystarczy przelac z litr nowego ;) np. wyciagajac strzykawka
    > przez odpowietrzniki do czasu, az pojawi sie czysty plyn (pilnujac
    > poziom w zbiorniczku)
    > w astrze mi sie nigdy nie chcialo (4 kola to juz za duzo), ale w
    > motocyklu sie zdazalo...

    Nikt nie spuszcza starego ani nie odkręca żadnych przewodów...
    Dezinformacja. Ja właśnie mam w planach przelać system nowym
    płynem aż się czysty nowy płyn pojawi na odpowietrznikach...
    Metody ze strzykawką nie znam - po prostu luzuję odpowietrzniki
    i przy otwartym wlewie płyn sam powoli się sączy - poziom tylko
    trzeba uzupełniać aby nie zapowietrzyć systemu.