  • 1. Data: 2009-04-15 11:13:45
    Temat: Plazma a konsola
    Od: "Kenjiro" <k...@s...pl>

    Witam

    Kupiłem konsolę PS3, mam tv plazmowy Panasonica 42".
    Czytam ostrzeżenia o tym, by nie pozostawiać nieruchomego obrazu zbyt długo
    na plazmie, nigdzie jednak nie mogę doczytać, co oznacza owo zbyt długo: czy
    obraz może się utrwalić po 15min? godzinie? 5 godzinach?

    Jak to jest?

  • 2. Data: 2009-04-15 12:26:03
    Temat: Re: Plazma a konsola
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Wed, 15 Apr 2009 13:13:45 +0200, na pl.rec.telewizja, Kenjiro napisał(a):

> [...]
    > na plazmie, nigdzie jednak nie mogę doczytać, co oznacza owo zbyt długo: czy
    > obraz może się utrwalić po 15min? godzinie? 5 godzinach?

    Obecnie sa to mity... przynajmniej ja sie nie spotkalem ze wspolczesnymi...
    to glownie chodzilo o te stare odbiorniki plazmowe

  • 3. Data: 2009-04-15 12:34:30
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Ormianin <o...@c...epf.pl> napisał(a):

    >Obecnie sa to mity... przynajmniej ja sie nie spotkalem ze wspolczesnymi...
    >to glownie chodzilo o te stare odbiorniki plazmowe

    Testowales czy powtarzasz wiadomosci po kims?

  • 4. Data: 2009-04-15 12:45:14
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Wed, 15 Apr 2009 14:34:30 +0200, na pl.rec.telewizja, Kell a napisał(a):

    > Testowales czy powtarzasz wiadomosci po kims?

    Testuje... mam m.in. tak prace gdzie wyswietla sie statyczne obrazy i
    plansze na plazmie... przez dobre 3-4 godziny, inna para kaloszy, ze to
    porzadny odbiornik Pioneer Kyro 42 cale... ktos zapyta dlaczego nie LCD?
    ano taki ktos z organizacyjnego wybral i kupil...

  • 5. Data: 2009-04-15 13:51:25
    Od: Padre <P...@n...net>

    Kell a pisze:

    > Testowales czy powtarzasz wiadomosci po kims?

    Wypalanie na stałe to już raczej przeszłość o ile względnie normalnie
    korzysta sie z ekranu natomiast zanikające powidoki dalej występują choć
    w niczym nie przeszkadzają. U mnie na całkiem czarnym tle przy uważnym
    przyglądaniu sie z pół metra można dostrzec cień paska informacyjnego
    TVN24 włączonego max. 1,5 godziny dziennie, ten sam cień z okresu kiedy
    TVN24 nadawany był 4:3 całkowicie znikł w kilka dni po zmianie formatu.

    Niemniej nie jest to w żadnym stopniu wada plazmy bo podczas oglądania
    jakiegokolwiek obrazu nawet najciemniejszego cień jest całkowicie
    niedostrzegalny. W zasadzie występuje on wyłącznie jako miejsca nieco
    ciemniejsze wyłącznie przy szczątkowej poświacie komórek plazmowych
    kiedy na przykład nie jest podany żaden sygnał video.

    Problem wypalania jest wyłącznie istotny przy używaniu ekranu plazmowego
    przy maksymalnej jasności czyli na przykład do celów prezentacyjnych w
    jasno oświetlonych pomieszczeniach. Dla tego plazmy nigdy nie kupił bym
    działającego ze sklepowej ekspozycji w przeciwieństwie do LCD który
    wygrzany ma mniejsze szanse na problemy z pikselami.

  • 6. Data: 2009-04-15 22:20:02
    Od: chy <c...@o...pl>

    Padre pisze:

> [...]
    > działającego ze sklepowej ekspozycji w przeciwieństwie do LCD który
    > wygrzany ma mniejsze szanse na problemy z pikselami.

    No i jeszcze kwestia ustawień
    U mnie w samsungu co 2 minuty bodajże ekran się przesuwa lewo/praw/góra/dół

  • 7. Data: 2009-04-24 20:01:59
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

    > No i jeszcze kwestia ustawień
    > U mnie w samsungu co 2 minuty bodajże ekran się przesuwa
    > lewo/praw/góra/dół\\

    po co??

    jesli to widzisz to znaczy ze np Ci przeszkadza w ogladaniu filmu :( a to
    juz zle