  • 11. Data: 2009-07-24 08:32:12
    Temat: Re: Plazma HD - czy to ma sens ?
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    Jingiel pisze:

    > Ta, kup TV wielkosci 7 cali i ogladaj go z 20 metrow. Nie chodz do kina,
    > bo lepiej wiedzacy na tej grupie ci tak radza. Poloz sie, nie poruszaj
    > galkami ocznymi, a w ogole wlaczaj nie komputera, bo to cie bedzie
    > zmuszalo do krecenia szyja. Paranoitycy :)))
    >
    > Jingiel

    Nie złość się Jingiel, nie pij tyle kawy z rana. Kupiłeś sobie ten X calowy i OK.

    Co to za lepiej wiedzący ludzie są na tej grupie (mówię o sprawie wielkości TV,
    żeby nie obrazić naprawdę wiedzących)? I skąd oni wiedzą, że do pokoju "3.5m
    szerokosci, 5.5m dlugosci", jak w pierwszym poście tego wątku, lepszy jest 32,
    50, 60 czy 102 calowy? Jakieś badania? Może testy? Czy po prostu Jingiel sobie
    usiadł przed swoim X calowcem i stwierdził, że ta i tylko ta wielkość.

    Czytałem różne rekomendacje np te zebrane tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Optimum_HDTV_viewing_di
    stance
    Przeglądałem różne kalkulatory odległości i wychodziło mi, że moją 42" plazmę
    powinienem oglądać z odległości ok 130 cm, albo do mojego pokoju 4 na 5
    powinienem kupić 100 ileś calowy telewizor.
    Załatwiłem to tak, że wpraszałem się do znajomych na filmy i oglądałem 2-3
    godziny i dopiero wtedy uznałem że DLA MNIE 42" DO MOJEGO POKOJU to jest
    maksymalna wielkość. Wziął bym mniejszy, ale tam były tylko rozdzielczości 1024
    na 768. 10 minut w sklepie i rady na tym forum to za mało.

    Pozdrawiam Jingla

    Irek

  • 12. Data: 2009-07-24 08:56:57
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

> [...]
    > tego wątku, lepszy jest 32, 50, 60 czy 102 calowy? Jakieś badania? Może
    > testy? Czy po prostu Jingiel sobie usiadł przed swoim X calowcem i

    Widzisz, tak to jest, ze jak cos kupuje to wasnie siadam i ogladam, a
    potem kupuje to co mi pasuje. Nie stosuje jakichs glupawych
    kalkulatorow, bo one sa robione przez ludzi. Jeden woli 102 cale,
    drugiemu wystarczy 22. Mam wybor i z tego korzystam. Jedni wola ogladac
    filmy w kinie, drudzy na wyswietlaczach komorek.

    Jingiel

  • 13. Data: 2009-07-24 10:23:59
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    Jingiel pisze:

> [...]
    > drugiemu wystarczy 22. Mam wybor i z tego korzystam. Jedni wola ogladac
    > filmy w kinie, drudzy na wyswietlaczach komorek.

    W zasadzie się zgadzamy, tyle tylko, że zgubiłeś treść listu R09 do którego się
    odniosłem, a zwłaszcza tego fragmentu:

    R09 pisze:
    > Pomyśl tylko nad 46", bo 42 to po 3 dniach okazuje się miniaturką.
    > Z 3m to nawet 50" nie jest za dużo.
    >
    > W.K.

    Bo to, że telewizor ma 42", pobiera ileś tam watt itp to są fakty i tutaj mogą
    być "lepiej wiedzący z tej grupy", ale że tu obraz ładniejszy, fajniejszy pilot,
    duży lepszy to już opinia. Podałem założycielowi tego wątku inną opinię od R09 i
    jak widzę od Twojej. Uważam, że kupowanie telewizora większego tylko dlatego, że
    kolega ma taki, albo dlatego, że dla R09 42" to miniaturka nie ma sensu. Taki TV
    kosztuje więcej, eksploatacja droższa, zmęczone oczy. Dwa pierwsze to fakty
    trzecie to moja opinia.

    Irek
    PS. Lubię chodzić do kina ale nie dlatego, że tam jest wielki ekran, a dlatego,
    że komedie są zabawniejsze gdy śmieje się wiele osób, a nie tylko ja i żona. I
    dlatego, że filmy w kinach są najwcześniej dostępne (jeśli nie liczyć torrentów).

    Jeszcze raz pozdrawiam
    Irek

  • 14. Data: 2009-07-24 21:14:56
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W piątek 24 lipiec 2009 08:36, irek wyraził następujacą opinię:

    > ... Nie zawsze większe znaczy lepsze...
    > "Kąt ostrego widzenia wynosi jedynie około 2 stopni co oznacza...
    > ... Kąt widzenia oka jest stały - dla pary oczu wynosi około 150 stopni"
    > Zastosujmy teraz ten opis do wielkiego telewizora.

    Z tego opisu wynika, że TV powinien obejmować 150stopni i "domyślać" się w
    które miejsce patrzysz żeby tam, na powierzchni wielkości dłoni wyświetlić
    najwyższą jakość obrazu :-)

    > Dlatego też radze wszystkim kupującym telewizory: nie słuchajcie rad "kup
    > duży ...

    Od tego są kalkulatory, IMHO wielkości które podają są rozsądne {choć przed
    zakupem wydawały mi się przesadzone} o ile przyjmie się rozsądne założenia -
    czyli, jakość dostępnego sygnału {ale to raczej kwestia LCD/plazma},
    minimalną i maksymalną odległość od ekranu, możliwości ustawienia TV w
    pokoju oraz cenę - ale zawsze należy brać największy model który wychodzi z
    kalkulacji :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 15. Data: 2009-07-24 22:07:59
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W piątek 24 lipiec 2009 10:32, irek wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > plazmę powinienem oglądać z odległości ok 130 cm, albo do mojego pokoju 4
    > na 5 powinienem kupić 100 ileś calowy telewizor.

    Widziałeś np. to:
    http://www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolu
    tion_chart.png

    Z tego wykresu wynika, że na TV 42" HD Ready {czyli 720p} "przeciętny"
    oglądacz uzyska komfort oglądając obraz HD z odległości ponad 2 metrów a
    obraz 480p z odległości prawie 4, jeśli będzie siedział bliżej to może
    dostrzec artefakty.
    W moim przypadku mogę potwierdzić, że te odległości są jak najbardziej
    poprawne, więc weźmy przykład który tak Cię zbulwersował, pokój o dł. 5,5
    metra, ogląda się TV z max odległości powiedzmy 15 stóp, aby maksymalnie
    "wyzyskać" sygnał HD ale jednocześnie nie narzekać za bardzo na sygnał SD
    uzyskujemy górne "ograniczenie" przekątnej 50", jeśli pokój będzie miał 3,5
    metra {odległość mniejsza niż 10 stóp} to przekątna wyjdzie ok. 32" -
    proste? :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 16. Data: 2009-07-25 12:08:03
    Od: Ra <a...@a...com>

    irek pisze:

    > Tak, popieram. Najlepiej całą ścianę uczynić jednym wielkim ekranem TV.
    > Takie teksty to słyszałem od każdego sprzedawcy w sklepie od którego
    > chciałem kupić telewizor - domyślacie się dlaczego.

    nie od każdego, w vobisie gdzie mieli tv i cyfrę próbowałem się
    dowiedzieć ile cali ma ich tv. Pan nie wiedział ale przekonywał mnie że
    tv 32'' to oglądania z 4m to max

    Druga rzecz są teorie i tabelki na ten temat. Im więcej szczegółów
    chcesz widzieć tym oczywiście tv musi być większy, dlatego kupiłem hd
    ready 50'' a nie full hd w sklepie z 2m nie widziałem większych różnic
    Kolejna sprawa to osobistych preferencje. 50'' z 4m jest ok ale czasami
    lubię sobie podejść. Prawie całe życie oglądałem 21'' z nie całych 2m i
    teraz już wiem że nie lubię oglądać tv z większych odległości