  • 1. Data: 2010-06-13 22:37:23
    Temat: Play online w telefonie i na kartę - można to zamienić?
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Wpadłem do salonu Play zapytać czy można wyciągnąć kartę z telefonu
    gdzie jest pakiet play online za 5zł, przełożyć do modemu i korzystać z
    netu. Dowiedziałem się, że nie można, bo ta karta jest inaczej
    zaprogramowana, tak samo nie można karty modemowej włożyć do telefonu.

    No dobra, ale zakładam że skoro telefon łączy się z netem przez tę kartę
    to powinienem taki sam efekt uzyskać na komputerze... jakoś. Na czym
    polega ta "niemożność" i jak ją ominąć?

    Marcin Kocur

  • 2. Data: 2010-06-13 22:57:33
    Od: Michał Rolka <u...@...rolka.info>

    W dniu 2010-06-14 00:37, Marcin Kocur pisze:
> [...]
    > netu. Dowiedziałem się, że nie można, bo ta karta jest inaczej
    > zaprogramowana, tak samo nie można karty modemowej włożyć do telefonu.

    IMHO bzdura, korzystałem z karty PF z pakietem w modemie. Kartę modemową
    też można włożyć do telefonu - oczywiście działać będzie tylko
    transmisja danych.

    --
    Michał Rolka
    http://mrc.tychy.pl

  • 3. Data: 2010-06-13 23:09:38
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 00:57, Michał Rolka pisze:

    > IMHO bzdura, korzystałem z karty PF z pakietem w modemie. Kartę modemową
    > też można włożyć do telefonu - oczywiście działać będzie tylko
    > transmisja danych.

    Oczywiście że bzdura. Przecież dla kompa (systemu) i dla operatora to
    wsio ryba czy jest modem USB czy modem w komórce i też na USB :)

    Ja to bym u każdego dealera gsm zainstalował dla klientów taki czerwony
    guzik. Przy każdej głoszonej przez konsultanta herezji, można by było
    naciskać i razić prądem :P

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-06-13 23:10:35
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 00:37, Marcin Kocur pisze:
    > Dowiedziałem się, że nie można, bo ta karta jest inaczej
    > zaprogramowana, tak samo nie można karty modemowej włożyć do telefonu.

    Ciekawe co by powiedział, pytając się go co ma na myśli.

  • 5. Data: 2010-06-13 23:14:59
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Michał Rolka napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

    > IMHO bzdura, korzystałem z karty PF z pakietem w modemie. Kartę
    > modemową też można włożyć do telefonu - oczywiście działać będzie
    > tylko transmisja danych.

    A jeszcze jedna rzecz. Play ma jakiś swój program do kontroli ilości
    przesyłanych danych, zakupu dodatkowych megabajtów itd. Chodzi mi
    właśnie o te funkcje "serwisowe", czyli to co w telefonie jest dostępne
    pod *KOD#. Zgaduję, że ten program nie pozwoli mi na wykupienie pakietu
    za 5zł, poza tym nie zamierzam w ogóle z niego korzystać. Da się jakoś
    emulować wspomniane funkcje pod komputerem? Jest jakiś standardowy
    interfejs przez który się można do nich dostać? Może być klepanie
    poleceń w terminalu. Nie mam jeszcze sprzętu, ale przygotowuję się
    mentalnie i chcę wiedzieć jak to działa.

    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2010-06-13 23:16:43
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Piotr M napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

    > Ja to bym u każdego dealera gsm zainstalował dla klientów taki
    > czerwony guzik. Przy każdej głoszonej przez konsultanta herezji, można
    > by było naciskać i razić prądem :P

    Słyszałem już to gdzieś :D

    Jak pisałem już tu niedawno, jestem na razie zielony w temacie,
    uwierzyłem, co miałem biedny zrobić ;]

    Marcin Kocur

  • 7. Data: 2010-06-13 23:53:07
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Marcin Kocur wrote:
    > A jeszcze jedna rzecz. Play ma jakiś swój program do kontroli ilości
    > przesyłanych danych, zakupu dodatkowych megabajtów itd.

    Eeeeee... co?

    > Chodzi mi
    > właśnie o te funkcje "serwisowe", czyli to co w telefonie jest dostępne
    > pod *KOD#.

    To są kody USSD, zwane czasem sieciowymi, ale żeby od razu serwisowymi...

    > Zgaduję, że ten program nie pozwoli mi na wykupienie pakietu
    > za 5zł

    To nie zgaduj, tylko sprawdź.
    Oprogramowanie sterujące do modemu jest albo durne (i nie obsługuje
    kodów USSD) i wtedy trzeba kombinować, albo mądre i ma obsługę kodów USSD
    :)

    > poza tym nie zamierzam w ogóle z niego korzystać. Da się jakoś
    > emulować wspomniane funkcje pod komputerem?

    Nic nie trzeba emulować. J/W.

    > Jest jakiś standardowy
    > interfejs przez który się można do nich dostać? Może być klepanie
    > poleceń w terminalu. Nie mam jeszcze sprzętu, ale przygotowuję się
    > mentalnie i chcę wiedzieć jak to działa.

    I bardzo dobrze. Ale warto też poguglać :)
    Bo bardzo ważną funkcjonalnością Play i innych sieci jest... biuro
    obsługi abonenta/abonentki przez Internet - a tam możesz wszystko
    (prawie) zrobić bez użycia kodów USSD.

    rgrds,
    Jakub

  • 8. Data: 2010-06-14 09:45:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Ciekawe co by powiedział, pytając się go co ma na myśli.

    No moze to, ze nie mozna karty SIM Play Online na karte wlozyc do telefonu i
    wykonywac z niej polaczen glosowych - bo to jest akurat prawda.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-06-14 10:23:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > No moze to, ze nie mozna karty SIM Play Online na karte wlozyc do telefonu i
    > wykonywac z niej polaczen glosowych - bo to jest akurat prawda.

    W takim razie to nie była odpowiedź na zadane pytanie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-06-14 19:52:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 01:14:59 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

> [...]
    > poleceń w terminalu. Nie mam jeszcze sprzętu, ale przygotowuję się
    > mentalnie i chcę wiedzieć jak to działa.

    W tej dziedzinie istnieje cały równoległy świat, o istnieniu którego jak
    widzę nie masz pojęcia ;)
    Na początek zobacz tutaj: http://www.bez-kabli.pl/index.php

    --
    Pozdrowienia,