  • 1. Data: 2010-06-14 07:03:40
    Temat: kolejny przekręt SMS?
    Od: Tomasz Gwozdz <g...@o...pl>

    otrzymałem z nr +48669339526 następujacą wiadomość SMS:

    "czesc, wiadomosc ci zostawiam, aby dowiedziec sie jak ja odebrac
    wyslij
    sms o tresci GTM.POCZTA na nr 92555 (30,5 pln)"

    To juz chyba przesada, numer oczywiscie jest mi nieznany, swoj telefon
    mam w Simlusie, wiec na razie zglosilem to na adres @ BOK Simplusa.
    Probowalem na ten numer zadzwonic - zglasza sie poczta glosowa. Co by
    tu jeszcze mozna z tym zrobic? (bez naruszania prawa)

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 2. Data: 2010-06-14 08:06:55
    Temat: Re: kolejny przekręt SMS?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <9...@k...go
    oglegroups.com>
    Tomasz Gwozdz <g...@o...pl> wrote:

    > otrzymałem z nr +48669339526 następujacą wiadomość SMS:

    > "czesc, wiadomosc ci zostawiam, aby dowiedziec sie jak ja odebrac
    > wyslij
    > sms o tresci GTM.POCZTA na nr 92555 (30,5 pln)"

    Dostałem identyczną wiadomość, z numeru różniącego się dwiema
    ostatnimi cyframi (jakaś farma VoIP-owa lub podobna?).

    Warto zawuażyć, że w oryginale spacji tu: "92555 (30,5" jest więcej
    niż jedna - na małych ekranach pewnie może zadziałać zgodnie z
    oczekiwaniami :-)

    A co zrobić? Można zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa, choć
    jak znam życie, to żadne prawo nie zostało tu złamane. Można próbować
    nagłóśnić tego typu "przekręty" w mediach - aby ludzie zaczęli uważać.

    A poza tym - olać, nic więcej zrobić się chyba nie da.

    --
    Jacek Politowski

  • 3. Data: 2010-06-14 08:25:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gwozdz" <g...@o...pl> napisał w
> [...]

    >by
    >tu jeszcze mozna z tym zrobic? (bez naruszania prawa)

    UOKiK, UKE, policja ?

    Albo na bezczelnego napisac pod +48669339526 "a kto dzwonil".
    Choc z drugiej strony moze byc to zlosliwa podmiania numeru.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-14 08:46:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gwozdz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    9g2000yqb.googlegroups.com...

    Avantis S.A. r...@a...pl, tel. (22) 312-10-00
    Zadzwoń i op****ol.

  • 5. Data: 2010-06-14 08:50:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 10:46:16 +0200, qwerty napisał(a):

    > Avantis S.A. r...@a...pl, tel. (22) 312-10-00
    > Zadzwoń i op****ol.

    Po co? Żeby autor tego popapranego pomysłu dostał pochwałę i premię?

    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
    racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 6. Data: 2010-06-14 09:18:50
    Od: Tomasz Gwozdz <g...@o...pl>

    On 14 Cze, 10:06, Jacek Politowski <s...@n...istnieje> wrote:
    > In article <9...@k...go
    oglegroups.com>
    > Warto zawua y , e w oryginale spacji tu: "92555 (30,5" jest wi cej
    > ni jedna - na ma ych ekranach pewnie mo e zadzia a zgodnie z
    > oczekiwaniami :-)
    Zgadza sie - tych spacji jest wiecej.
    I dostalem to na maly ekran (N6310), ale i tak nie dalem sie
    nabrac :-)

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 7. Data: 2010-06-14 15:03:27
    Od: spiderpl <s...@n...pl>

    W dniu 14-06-2010 17:05, Arek pisze:

    > O co chodzi z tymi spacjami? Niedomyślny ostatnio jestem.
    > Na czym polega przekręt?
    >
    > Arek

    Skoro jest mały ekran to nie wyświetla się ta część z ceną dzięki tym
    spacjom (trzeba kawałek przewinąć)

    Tomek

  • 8. Data: 2010-06-14 15:05:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Jacek Politowski napisał(a) w wiadomości: ...
    >In article <9...@k...go
    oglegroups.com>

  • 9. Data: 2010-06-15 10:01:58
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Avantis S.A. r...@a...pl, tel. (22) 312-10-00
    > Zadzwoń i op****ol.

    to jest dobre:
    "Od samego powstania Avantis jest spółką dochodową, z jednym
    z najwyższych w Polsce współczynników dynamiki rozwoju.
    Potwierdzeniem intensywnego rozwoju Spółki jest przyznanie jej w latach
    2004, 2005, 2006 i 2007 Gazeli Biznesu - nagrody dla najszybciej
    rozwijających się firm w Polsce"

    teraz to się nie dziwię... na oszustwie, wielki mi biznes,

    brat

  • 10. Data: 2010-06-15 10:21:55
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 12:01, bratPit[pr] pisze:
    > teraz to się nie dziwię... na oszustwie, wielki mi biznes,

    Eee, pewnie jakby pogrzebać głębiej, to okaże się też, że kradli/kradną.
    Norma w wielkim biznesie :)

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?