  • 1. Data: 2014-11-12 02:57:17
    Temat: Play internel LTS pytanie...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Potzrebuje w Warszawie internet mobilny. Zajrzalem do Playa. Fajnie...

    Napisane jest "limit danych 25GB" Fajnie...

    Tylko NIGDZIE, w ZADNYCH dokumentach nie jest napisane na JAKI OKERS
    TO JEST LIMIT. Moze byc miesiac, boze byc 3 dni, a moze byc 2 lata.
    Okres domyslny

    Ja sie moge domyslec ze to jest na miesiac, a Play moze sie domyslec
    ze na pol roku. Co wiecej, jak sie Play domysli ze na pol roku a ja
    zareklamuje, to Play sie zapyta: "A gdzie bylo napisane ze na
    miesiac?"

    Fakt, ze nie bylo. Beda mieli racje.

    Nie bede podpisywal umowy w ciemno. Sadze ze napisze do Urzedu Ochrony
    Konsumenta.

    Czy jest jakis serwiis mobilny gdzie w umowie stoi explicite jaki jest
    limit na MIESIAC (albo inny, precyzyjnie okreslony przedzial czasu)?

    A.L.

  • 2. Data: 2014-11-12 09:16:23
    Temat: Re: Play internel LTS pytanie...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Nov 2014 19:57:17 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Napisane jest "limit danych 25GB" Fajnie...
    > Tylko NIGDZIE, w ZADNYCH dokumentach nie jest napisane na JAKI OKERS
    > TO JEST LIMIT. Moze byc miesiac, boze byc 3 dni, a moze byc 2 lata.

    W Polsce okres rozliczeniowy operatora z abonentem to 1 miesiąc. Stąd
    limit ten jest na 1 miesiąc, w kolejnym miesiącu się odnawia.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-11-12 23:49:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2014 09:16:23 +0100, Marek napisał(a):

    > W Polsce okres rozliczeniowy operatora z abonentem to 1 miesiąc. Stąd
    > limit ten jest na 1 miesiąc, w kolejnym miesiącu się odnawia.

    No, to nie jest takie pewne, bo juz widzialem inne pakiety.
    No ale skoro nie napisali jawnie, to nalezy sie domyslac ze na
    miesiac.

    P.S. Orange sie ostatnio chwali ze zdejmuja limity z LTE.

    J.

  • 4. Data: 2014-11-13 00:02:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 12 Nov 2014 09:16:23 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >W Polsce okres rozliczeniowy operatora z abonentem to 1 miesiąc. Stąd
    >limit ten jest na 1 miesiąc, w kolejnym miesiącu się odnawia.

    No dobra, ale gdzie to jest zapisane? W prawie nadrzednym? W
    Konstytucji? Czy wszystkim sie tylko tak zdaje?

    Jest napisane "25 GB, czas trwania kontraktu 24 miesiace". Rownie
    dobrze to mozna odczytac jako 1 GB niesiecznie

    Umowa dokladnie mowi do bedzie jak sie spoznei z oplata o 3 dni. Ale
    nie mowi ze te 25 GB to "na okres rozliczeniowy".

    A.L.

  • 5. Data: 2014-11-13 05:37:31
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 12 Nov 2014 23:49:30 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >miesiac.
    >
    >P.S. Orange sie ostatnio chwali ze zdejmuja limity z LTE.

    Czy podpisywanie umowy na zasadzie "nalezy sie domyslac" to polskie
    pojmowanie prawa?

    Ciagle czytam ze ktos komus podzyrowal pozyczke na 100 zlotych i
    okazalo sie ze w ten sposob pozbyl sie domu.

    Dla mnei oferta Play to takie samo cos jakbym ci powiedzial ze dam ci
    ajfona na imieniny. Tylko nei powiedzial na ktore.

    A.L.

  • 6. Data: 2014-11-13 08:11:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    >Czy podpisywanie umowy na zasadzie "nalezy sie domyslac" to polskie
    >pojmowanie prawa?

    Ba, jest jeszcze gorzej czasem w Polsce możesz zawrzeć umowę w ogóle nie
    wiedząc o tym - np. gdy wsiadasz do tramwaju.

    Jeden warunek - musisz być idiota. Zatem unikaj komunikacji miejskiej,
    strasznie pułapki w nie j na Ciebie czekają.

  • 7. Data: 2014-11-13 08:12:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    com...

    >Umowa dokladnie mowi do bedzie jak sie spoznei z oplata o 3 dni. Ale
    >nie mowi ze te 25 GB to "na okres rozliczeniowy".

    Mówi.

  • 8. Data: 2014-11-13 08:26:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Nov 2014 17:02:43 -0600, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > No dobra, ale gdzie to jest zapisane? W prawie nadrzednym? W
    > Konstytucji? Czy wszystkim sie tylko tak zdaje?

    W świadomości społecznej. Wszyscy to wiedzą, że miesięcznie. Tak
    samo, jak u Was wiedzą, że trzeba chodzić do banku po kasę z czeku.
    A jak ma się wątpliwość to można zadzwonić do operatora i zapytać.
    Tylko powiedz na infolini żeś z USA, żeby się białko nie dziwiło
    czemu się nie domyśliłeś, że chodzi o miesiąc :).

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-11-13 11:33:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup

    >Czy podpisywanie umowy na zasadzie "nalezy sie domyslac" to polskie
    >pojmowanie prawa?

    Gdyby wszystko mialo byc zapisane, to by umowa 1000 stron miala.
    Ty chyba narzekales ze dostales telefon z 500 stronami instrukcji, i w
    rezultacie masz super telefon, drogi, z ktorego nie potrafisz
    korzystac, pomijajac najprostsze funkcje, dostepne w aparacie za 10$
    :)

    Jest okres rozliczeniowy - jesli nic nie sugeruje inaczej, to nalezy
    przyjac ze i pakiet danych jest na okres rozliczeniowy.

    >Ciagle czytam ze ktos komus podzyrowal pozyczke na 100 zlotych i
    >okazalo sie ze w ten sposob pozbyl sie domu.

    Bo nie czytal umowy, gdzie jest to zapisane :-)
    Ale czy w amerykanskiej umowie bedzie punkt "naliczanie odsetek jest
    zawieszone jesli bank nie poinformowal Zyranta o braku splat przez
    wierzyciela w terminie 14 dni od daty wymaganej. Poinformowanie moze
    nastapic w formie listu poleconego lub telefonicznej. Telefony beda
    wykonywane miedzy godzina 8:00 a 20:00 i Bank bedzie czekal minimum
    30s na odebranie. W razie braku polaczenia bank bedzie probowal
    codziennie w kolejnych dniach o roznych porach dnia. W przypadku
    braku kontaktu przez 14 dni bank wysle list.
    Listy beda wysylane na adres korespodencyjny podany przez Zyranta. W
    razie nieodebrania listu Bank wysle go ponownie w nastepnym miesiacu.
    Zyrant zobowiazuje sie poinformowac Bank o kazdej zmianie adresu
    zamieszkania w terminie 3 dni. W razie niepoinformowania w terminie
    naliczanie odsetek jest przywrocone". Itd, itp.
    Bo inaczej to i w USA mozna stracic dom za jeden podpis :-)

    A przypominam ze w USA ludzie traca domy masowo - no, moze teraz juz
    nie, w 2009 tracili,

    >Dla mnei oferta Play to takie samo cos jakbym ci powiedzial ze dam ci
    >ajfona na imieniny. Tylko nei powiedzial na ktore.

    Po pierwsze - my tu w Europie mamy Kodeks Cywilny. Rzecz w Ameryce
    nieznana, a wiele rzeczy upraszcza, bo w razie niesprecyzowania sie
    okazuje ze w KC jest opisane.
    W nim co prawda potrafi pisac "jak to w stosunkach danego rodzaju jest
    przyjete". Ale to tez jest dobrze. Bo np skoro firma pisze "500 minut
    w abonamencie" i rozumie ze co miesiac, to i pakiety danych tez :-)
    No chyba ze to prepaid, wtedy przyjete jest co innego :-)

    Po drugie - tu Pszemol kiedys chwalil oferte AT&T.
    Ja sobie wtedy przeczytalem ten wasz regulamin ... to ma byc regulamin
    ? oni by mogli polskim operatorom buty czyscic.

    Po trzecie ... od roku czy dwoch jest coraz gorzej. Pochowane te
    regulaminy, niejasne.
    No ale co my tu, jeden operator niemiecki, drugi francuski ...

    J.

  • 10. Data: 2014-11-13 12:26:58
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "A.L." napisał:

    > Umowa dokladnie mowi do bedzie jak sie spoznei z oplata o 3 dni.

    Skąd wiesz? Podpisałeś już tę *umowę*? Nie znając *regulaminu*?

    > Ale nie mowi ze te 25 GB to "na okres rozliczeniowy".

    W umowie masz odnośnik do regulaminu owej "promocji". Może byś go w końcu
    jednak przeczytał? Albo dał swojemu prawnikowi?
    BTW: napisałeś już tę skargę do UOKiK-u? Nie zapomnij wkleić odpowiedzi -
    pośmiejemy się razem ;->

    JoteR