  • 11. Data: 2010-10-27 11:32:45
    Temat: Re: [Play] Jest się czego bać???
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    W dniu 2010-10-27 09:15, juhass pisze:
    > Tak
    > więc moje pytanie- da się w miarę wygodnie korzystać z play, także poza
    > dużymi miastami? Ewentualnie inne opcje na przeniesienie abonamentu??
    >
    > Dziękuje za odpowiedzi

    1. Brak biura obsługi klienta, bo to ich call center to o pomstę do
    nieba woła.
    2. Problemy z łącznością w miejscach gdzie Play się kończy a zaczyna
    roaming Plusa, a takich miejsc jest bardzo dużo (Play obstawia
    nadajnikami miejsca zamieszkałe a pomiędzy korzysta z Plusa). Wówczas
    telefon jest przez dłuższą chwile poza zasięgiem.
    3. Ustawienie na sztywno Plusa nie koniecznie daje efekt bo w czasie
    podróży (szczególnie w miastach) pojawia się wtedy komunikat wybierz
    sieć i zalogować do Plusa udaje się po 2-3 próbie, wcześniejsze dają
    odpowiedz brak dostępu. Nie wiem jak oni to zrobili ale przypuszczam że
    jest to po to żeby telefon ustawiony na automat przelogował się do Play.
    4. Problemy z roamingiem zagranicznym.
    5. No i taka mała uwaga w dalszym ciągu W3 w swoich cennikach ma zapis o
    wyższej opłacie za połączenia do Play. Nie rzadko są to stawki po 70gr/min.

    Ja osobiście po próbach z ich kartą pre-paid przestałem rozważać zmianę
    operatora.

  • 12. Data: 2010-10-27 11:36:20
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2010-10-27 13:32, .Zykfryd. pisze:

    > 4. Problemy z roamingiem zagranicznym.

    To mnie zaciekawiło, jako że roaming jest dla mnie ważny... Czy na
    prawdę są z nim problemy na terenie UE i reszty Europy??

    > 5. No i taka mała uwaga w dalszym ciągu W3 w swoich cennikach ma zapis o
    > wyższej opłacie za połączenia do Play. Nie rzadko są to stawki po 70gr/min.

    To mam trochę egoistycznie gdzieś... Jak dla kogoś za drogo to ja mogę
    do niego oddzwonić. Mam tanio. :)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass

  • 13. Data: 2010-10-27 11:54:00
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    W dniu 2010-10-27 13:36, juhass pisze:

    > To mnie zaciekawiło, jako że roaming jest dla mnie ważny... Czy na
    > prawdę są z nim problemy na terenie UE i reszty Europy??

    To może się już poprawiło ale jakieś dwa lata temu telefon logował się
    do większości sieci zagranicznych ale tylko w nielicznych dało się
    korzystać z usług (czyli działo się coś takiego że np zasięg jest ale
    nikt się nie może dodzwonić a ty orientujesz się że coś jest nie tak
    dopiero jak sam chcesz zadzwonić) ale może już to opanowali i problem
    dotyczył pre-paid nie wiem czy był znany abonamentowcom.
    Problemy zaobserwowałem na Litwie i we Francji nie jestem pewien ale
    chyba w Szwecji i Szwajcarii też było coś nie halo. Nie pamiętam jak to
    funkcjonowało w Niemczech.

    > To mam trochę egoistycznie gdzieś... Jak dla kogoś za drogo to ja mogę
    > do niego oddzwonić. Mam tanio. :)

    Tylko że niektórych może szlak trafić na miejscu jak dzwonią pod numer z
    początkiem 601 a potem bach zamiast 29gr/min zeszło 70. No ale to inna
    bajka moim zdaniem powinni wyrównać stawki MTR i był by spokój.

  • 14. Data: 2010-10-27 12:01:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-27 13:54, .Zykfryd. pisze:

    > Problemy zaobserwowałem na Litwie i we Francji nie jestem pewien ale
    > chyba w Szwecji i Szwajcarii też było coś nie halo. Nie pamiętam jak to
    > funkcjonowało w Niemczech.

    W 2009 korzystałem w Niemczech i Szwecji ze fresha i nie zauważyłem
    problemów.

    > Tylko że niektórych może szlak trafić na miejscu jak dzwonią pod numer z
    > początkiem 601 a potem bach zamiast 29gr/min zeszło 70. No ale to inna
    > bajka moim zdaniem powinni wyrównać stawki MTR i był by spokój.

    Tylko że stawki MTR powoli spadają, a 70gr u wielu zostaje. Pozostaje
    głosować nogami, tylko że idzie to jakoś niemrawo. Polski komórkowiec
    będzie narzekał, ze ma do Play drogo, ale zmienić operatora
    (niekoniecznie na Play), to już nie chce. Przerasta go to. Może zatem
    dobrze, że więcej płaci? Zawsze to lepiej, jak pieniądze są u tych, co
    umieją liczyć.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-10-27 12:02:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-27 09:15, juhass pisze:
    > Tak więc rozważam wyniesienie się z plusa- tutaj cenowo odpowiada mi
    > play, boje się jednak jak jest z zasięgiem tej sieci i jej ogólną
    > niezawodnością, a nikt ze znajomych nie posiada aparatu w tej sieci.

    Korzystam z Play Fresh i głównie z pakietów internetowych, więc o
    połączeniach głosowych Ci nie napiszę. Ale obsługa klienta.

    Jeśli przyjąć za punkt odniesienia, że u każdego operatora
    telekomunikacyjnego nie wygląda to zbyt dobrze, to w Play jest fatalnie.

    Poniżej opisuje zdarzenia, które miałem osobiście "przyjemność" sprawdzić

    1.Aplikacja Play24, z którą na pewno wiele razy będziesz się łączył,
    działa różnie. Od działania dziwacznie to niedziałania w ogóle. Możesz
    być prawie pewien, że jak trafi się jakiś długi weekend i aplikacja
    zdechnie w piątek to nikt do końca długiego weekendu tego nie naprawi.
    2. Samoczynne zmiany usług bez powiadomienia użytkownika
    3. Czasami niedziałający formularz kontaktowy
    4. Jak się łączysz z biurem obsługi ( głosowo ) to zaczynają do Ciebie
    na "ty", co nie wiąże się niestety z kompetentną obsługą
    5. Sprawy poważne rozwiązuje się pisząc do ich rzecznika prasowego,
    Marcina Gruszki, a powinno do BOK-u.

    A ja korzystam z tego sporadycznie, raz na dwa miesiące wykupię pakiet
    play on line, raz nie wykupię.... Nie korzystam z tego regularnie, a
    zdążyło mi się tyle już przytrafić;)

  • 16. Data: 2010-10-27 12:13:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-27 14:02, Tomaszek pisze:

    > Poniżej opisuje zdarzenia, które miałem osobiście "przyjemność" sprawdzić

    I jeszcze:

    jak wysyłasz SMSa za granicę (u mnie to była Szwecja), to SMS nie
    dochodził. Na reklamację odpowiadali, że to chwilowa usterka techniczna.

    Problem się jednak powtarzał, więc w którejś z kolejnej reklamacji
    napisali, że nie mają podpisanej umowy z tą zagraniczną siecią i smsów
    tam nie dostarczają.

    A jak chciałem zwrot opłaty za te smsy (bo opłaty oczywiście pobierali),
    to napisali, że "powinienem sprawdzić dzwoniąc na infolinię albo w
    punktach obsługi do których sieci można wysyłać smsy" i że to właściwie
    jest taka oczywista oczywistość i dlaczego ja tego nie sprawdziłem.

    Do faktu, że wcześniej kłamali, że to tylko usterka techniczna, nie
    ustosunkowali się.

    Dzieciarnia i tyle.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-10-27 12:23:29
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    W dniu 2010-10-27 14:01, Liwiusz pisze:

    > W 2009 korzystałem w Niemczech i Szwecji ze fresha i nie zauważyłem
    > problemów.

    Ja w 2008, potem przestałem korzystać z Playa także możliwe że już
    opanowali już te problemy.

> [...]
    > (niekoniecznie na Play), to już nie chce. Przerasta go to. Może zatem
    > dobrze, że więcej płaci? Zawsze to lepiej, jak pieniądze są u tych, co

    Mnie nie przerasta zmiana operatora, porostu mi się to nie opłaca, dla
    góra 10% połączeń do Play. Play wcale nie ma jak dla mnie takiej super
    oferty, ja bym oszczędził max 2-3% to za mało żebym użerał się z ich już
    osławioną obsługą i problemami z przełączaniem i wylogowywaniem z
    zasięgu Plusa i wielkimi dziurami w zasięgu sieci macierzystej a co za
    tym idzie np niektóre pakiety data o ograniczonym zasięgu.
    A ich oferta Play on-line jak dla mnie w ogóle się nie nadaje z prostej
    przyczyny ja potrzebuje mobilnego internetu na terenie całego kraju a
    nie tylko w wielkich miastach i wystarcza mi mały limit ale za to duża
    pewność dostępności usługi, bo duże pliki to ja sobie w domu czy biurze
    po kablu pobiorę. Ale kto inny może potrzebować duży limit bo jest to
    jego jedyne łącze a nie tylko "podróżne" i nie opuszcza Warszawy więc
    brak zasięgu w "dziurze dolnej" go nie interesuje i wtedy oferta Play mu
    pasuje, po to jest konkurencja żeby każdy mógł wybrać.
    Ale niektórzy się śmieją że płacę 32PLN za 2GB jak w Play mogę mieć za
    to coś koło 5GB, co z tego jak ja miesięcznie korzystam z mobilnego
    internetu na poziomie max 1GB i często przebywam w terenach słabo
    zurbanizowanych.

    Koniec bo się zrobiło OT.

  • 18. Data: 2010-10-27 12:30:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-27 14:23, .Zykfryd. pisze:

> [...]
    > to coś koło 5GB, co z tego jak ja miesięcznie korzystam z mobilnego
    > internetu na poziomie max 1GB i często przebywam w terenach słabo

    OFnK - 50zł/3 miesiące.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-10-27 13:46:25
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-27 14:13, Liwiusz pisze:
    > jak wysyłasz SMSa za granicę (u mnie to była Szwecja), to SMS nie
    > dochodził. Na reklamację odpowiadali, że to chwilowa usterka techniczna.

    Raz wysyłałem do Szwecji, szedł 14 godzin, ale doszedł;) Ale to tylko raz.

    Do połączeń głosowych korzystam z takiego operatorka jak odżegnywany tu
    na grupie od czci i wiary Mobilking. Nie jest to może oferta najtańsza
    ale jak to świetnie działa. Ich infolinia to jest coś wzorowego. Dwa
    razy miałem przyjemność korzystać i napiszę Ci jedno: jak nie w Polsce.
    Wszystko od ręki, wszystko się da, nie trzeba się rejestrować, gówno ich
    interesuje jak się nazywasz, ważne, że masz u nich wykupione usługi.
    Przez dwa lata jak z tego korzystam, żadnych problemów, żadnych błędów w
    systemie, żadnego użerania się, żadnej dzieciarni na infolinii. A że
    39gr za minutę,... coś za coś

    > Problem się jednak powtarzał, więc w którejś z kolejnej reklamacji
    > napisali, że nie mają podpisanej umowy z tą zagraniczną siecią i smsów
    > tam nie dostarczają.

    Co nie przeszkadza im pobierać opłat za niewykonaną usługę;)

> [...]
    > punktach obsługi do których sieci można wysyłać smsy" i że to właściwie
    > jest taka oczywista oczywistość i dlaczego ja tego nie sprawdziłem.

    Z Mobilkinga raz przyszło mi wysyłać sms-a do Albanii. Jakoś nie
    wpadłem, żeby do nich dzwonić. Sms oczywiście doszedł. Powiem Ci
    szczerze: dla mnie to nie jest oczywista oczywistość, żeby sprawdzać czy
    operator wykona usługę za którą pobiera opłatę.

    > Do faktu, że wcześniej kłamali, że to tylko usterka techniczna, nie
    > ustosunkowali się.

    Zdziwiłbym się bardzo, gdyby się ustosunkowali;)

  • 20. Data: 2010-10-27 14:11:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 15:46:25 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Nie jest to może oferta najtańsza ale
    > jak to świetnie działa.

    Biorąc pod uwagę ilość użytkowników -- przypomina mi to raczej
    concierge ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org