  • 211. Data: 2015-02-21 15:52:03
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Alf/red/,

    Saturday, February 21, 2015, 3:36:52 PM, you wrote:

    > Wyjdźmy od tego, że peleton rowerzystów (bo o takim przypadku mówimy)
    > nie wlecze się 10 km/h tylko ze 30. Oraz że przymusowe wpadnięcie do
    > rowu nie musi być bezszkodowe, bo może być tam kamień, słupek, drzewo,
    > albo po prostu można zwichnąć bark czy "tylko" się podrapać lub usyfić
    > błotem.
    > I teraz powiedz jeszcze raz: czy Twoja chęć wyprzedzenia usprawiedliwia
    > zepchnięcie rowerzysty do rowu? I w czym widzisz zdrowy rozsądek?

    Sprawa podstawowa: peleton rowerzystów nie ma prawa zajmować całego
    pasa na otwartej dla ruchu drodze. Szczególnie na krętej drodze
    górskiej.

    Jeśli nie korzystają z zamkniętej drogi, to obowiązują ich przepisy
    dotyczące jazdy w kolumnie. Art. 32 PoRD - mam nadzieję, że tego nie
    uchylono.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 212. Data: 2015-02-21 18:03:52
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Saturday, February 21, 2015 at 12:57:53 PM UTC+1, re wrote:
    > A ja nie widzę sensu, żeby samochód osobowy miał jakiekolwiek pierwszeństwo
    > ---
    > Masa chłopie. Poruszająca się TONA samochodu ma energię przynajmniej
    > DZIESIĘĆ RAZY większą od 100-kg roweru z jego rowerzystą albo pieszym. Może
    > nie starczyć widoczności, miejsca i czasu by zatrzymać się. Płacz i
    > wymyślanie przepisów nie pomogą jak się tak trafi.

    Przecież właśnie to piszę - samochód osobowy nie powinien mieć pierwszeństwa przed
    ciężarowym, nawet jeśli ciężarowy ma czerwone albo stop. W końcu poruszające się
    TRZYDZIEŚCI TON ma energię nieporównywalnie większą z marną toną osobówki. Może nie

    Matt

  • 213. Data: 2015-02-21 19:52:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Alf/red/ f...@u...waw.pl ...

> [...]
    > I teraz powiedz jeszcze raz: czy Twoja chęć wyprzedzenia usprawiedliwia
    > zepchnięcie rowerzysty do rowu? I w czym widzisz zdrowy rozsądek?

    Czy Ty na pewno mi odpowiadasz?

  • 214. Data: 2015-02-21 21:28:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > I one mają obowiązek spadać na pobocze gdy nie ma innej opcji na ich
    > wyprzedzenie.

    a ty masz obowiązek znać przepisy, a nie znasz.
    oddaj prawko.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 215. Data: 2015-02-21 22:15:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2015, Miroo wrote:

    > pozwolenia :)
    > A w ogóle u kogo się to załatwia?

    U zarządców dróg, tak jak piszesz, po kolei.

    pzdr, Gotfryd

  • 216. Data: 2015-02-21 22:20:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2015, J.F. wrote:

    > Jak jest pod gore, to na pewno nie jedzie 40 :-)

    To prawda :)

    > ( ... no chyba ze ma rowerek elektryczny ?).

    Nieprzepisowy.
    "Przepisowy" działa tak, że przy 25 km/h odcina wspomaganie.
    Nie dzieje się to nagle, nie pamiętam czy od 15 czy od 20 km/h
    "wspomaganie" maleje.
    Jak wspomagania nie odcina, to jest "inny pojazd" a nie rower :)

    > Jak sie za takim jedzie, czy nawet do niego zbliza, to mniej wiecej widac ile
    > jedzie albo jak szybko sie zbliza ... 40 wyprzedzic to tez nie problem.

    Zgoda, byle ocena (prędkości) była w miarę dobra, a nie polegała na
    (ocenie) prędkości obracania pedałami :)
    No i dopóki rowerzysta nie usiłuje jechać zbyt "bezpiecznie" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 217. Data: 2015-02-21 22:23:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2015, masti wrote:

    > ale próba zapisania ażurowości w przepisach doprowadzi najpewniej do
    > kompletnych bzdur :)

    Hm... pewnie tak.
    "Wzór Lisaka" pewnie pamiętamy ;) (i fakt że luksusowe limuzyny
    z jednym rzędem siedzeń były "prawidłowe" też) :)
    To pozwolić (tylko) na jednoślady bez przyczepki?

    pzdr, Gotfryd

  • 218. Data: 2015-02-21 22:31:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2015, J.F. wrote:

    > 20 cm od kraweznika wystarczy ?

    *od krawężnika*?
    I *czym* od krawężnika - kołem czy końcem pedału?
    Nie. Nie wystarczy.
    Tak to podjeżdżam "na chwilę" przy doskonałej widoczności,
    z nieruchomymi pedałami (znaczy nie może być pod górkę
    i mam jakąś rozsądną prędkość) i w znanym terenie (celem
    przepuszczenia pojedynczego pojazdu).
    Odbicie na czymkolwiek (kamień, krawędź studzienki) w stronę
    do krawężnika może skończyć się właśnie tym co Shrek straszy
    "ogólnie" a odbicie ponad 20cm nie jest takie rzadkie.

    pzdr, Gotfryd

  • 219. Data: 2015-02-21 22:43:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2015, mk4 wrote:

    > Tja, w tej chiwli jak dajmy na to bedziesz jechal 85 i ci wlezie na czerwonym
    > to wiadomo co i jak. Moze i jechales nieco "za szybko" ale na czerwonym sie
    > nie lazi - i basta.

    Z dokładnością że "mogłeś się zatrzymać".
    Praktycznie nie ma miejsca.

    > A jak bedzie mozna to zacznie sie wyciaganie - ze myslal, ze zdazy,

    Ale jego "myślenie" wiele nie zmienia.

    > ze sie nie spodziewal, Itd itp.

    No to czegoś nie wiesz - właśnie warunkowe *pozwolenie* jest
    najsilniejszym środkiem do wskazania winnego.
    Dlatego że jest warunek.
    Wykazanie niespełnienie pozwolenia wystarczy.

    Porównaj sobie skutki (prawne) zderzenia się z uczestnikiem ruchu,
    który miał "tylko" zakaz wjazdu, przejechania linii ciągłej itp,
    z uczestnikiem który miał prawo przejechania *pod warunkiem*
    ustąpienia pierwszeństwa.
    Zauważ: warunek przejścia na czerwonym wcale *nie* osłabnie.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 220. Data: 2015-02-21 22:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Feb 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jeśli nie korzystają z zamkniętej drogi, to obowiązują ich przepisy
    > dotyczące jazdy w kolumnie.

    To prawda, i właśnie dlatego mnie interesuje, czy są stosownie
    oznakowani.

    pzdr, Gotfryd