  • 111. Data: 2015-02-17 10:41:13
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Feb 2015 19:53:05 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > tyle, albo aż tyle, w przypadku zagrożenia kara by nadal była.

    No czyli zaczyna być normalnie, podobnie jak w niektórych stanach
    USA: kara za jazdę na motocyklu bez kasku jest tylko gdy nastąpi
    kolizja/wypadek.

    --
    Marek

  • 112. Data: 2015-02-17 10:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Rzadki okaz aroganta z ciebie. Aż boję się zapytać - masz rower? :)

    Wyjątkowo delikatne określenie...

  • 113. Data: 2015-02-17 11:04:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zakładajcie partie. Dwóch barwnych kretynów już macie. Powinno starczyć.

    A coś merytorycznie umiesz napisać, czy potrafisz tylko atakować
    personalnie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 114. Data: 2015-02-17 11:07:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > No czyli zaczyna być normalnie, podobnie jak w niektórych stanach
    > USA: kara za jazdę na motocyklu bez kasku jest tylko gdy nastąpi
    > kolizja/wypadek.

    ale musisz mieć okulary. Co ma sens :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 115. Data: 2015-02-17 11:31:04
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A mi się zawsze wydawało, że cel mandatów jest bardziej wychowawczy.

    Ciesze sie, ze juz sie nawrociles;-) Szczerze mowiac, to o
    "wychowawczosci" mandatow pomyslalbym na samym koncu. Co niby moze byc
    wychowawczego w pozbawianiu kasy czlowieka, ktory nie zrobil nic zlego?
    Co innego, jesli ktos spowodowal zagrozenie/wypadek, ale to raczej
    margines dawanych mandatow. Co roku sama Policja wystawia ponad 4mln
    mandatow (4mln sztuk, nie za sume zl), przy kilkudziesieciu tys wypadkow
    i kolizji jaki % stanowia te "wychowawcze". Ot, pierwszy lepszy sznurek:
    http://polska.newsweek.pl/policja-idzie-na-rekord-w-
    mandatach,70093,1,1.html

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 116. Data: 2015-02-17 11:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-02-16 21:59, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Generalnie nie możesz - rowerzysta 80cm, 1 metr odstępu, samochód
    >1,85 = 3,65. Niby mógłbyś na autostradzie, ale tam dla odmiany
    >rowerzystów nie ma.

    Rowerzysta wezszy, jak jedzie blisko krawedzi, to czesc moze wystawac
    poza jezdnie, wiec raczej bym powiedzial ze 40cm+1m+1.85 = 3.25m =
    prawie na pasie ..

    >I to taką traumę u ciebie powoduje. Musisz się nieźle wkurwiać w
    >mieście - światła, przejścia dla piszeych - a tak pamietam,
    >rzeczywiście si ęwkurwiasz;)

    Jak pojedziesz kiedys do Jeleniej Gory a w Kaczorowie trafisz na
    kolarzy, co to przed polonezem (samochod trenera juz moze mlodszy)
    jada pod gorke 10 km/h, to zrozumiesz Romana.
    A tu jeszcze linia ciagla, i kiepska widocznosc ... powinien byc
    zapis, ze na linii ciaglej mozna pojazdy wolnobiezne wyprzedzac ...

    >Da się, ale nie wolno.

    Jak widac - wolno.

    J.

  • 117. Data: 2015-02-17 11:49:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > A tu jeszcze linia ciagla, i kiepska widocznosc ... powinien byc
    > zapis, ze na linii ciaglej mozna pojazdy wolnobiezne wyprzedzac ...

    i to, że jadą wolno coś zmieni w tym, że z przeciwka będzie coś jechać
    na czołówkę?

  • 118. Data: 2015-02-17 12:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:

    >i to, że jadą wolno coś zmieni w tym, że z przeciwka będzie coś
    >jechać
    >na czołówkę?

    Skraca droge wyprzedzania, 200m moze nie wystarczy na wyprzedzenie
    osobowki, ale rowerszysty tak.
    (aczkolwiek w Kaczorowie pod gore to i samochody wolno rozpedzaja :-)

    No i wydluza czas przejechania - 200m przy 10km/h to ponad minuta.
    A przeciez na tych 200m sie nie skonczy, bo potem zakret.
    W Kaczorowie to nawet wiele zakretow.
    I bedziesz sie tak wlokl za kolarzami 5 minut ... dobrze ze drogowcom
    udalo sie trzeci pas wcisnac.

    I zauwaz ze w przypadku roweru mowimy o drobnym przekroczeniu -
    spokojnie sie dwie osobowki i rower zmieszcza na szerokosci drogi.
    Chyba ze tych rowerow bedzie wiele obok siebie ...

    J.

  • 119. Data: 2015-02-17 12:38:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Skraca droge wyprzedzania, 200m moze nie wystarczy na wyprzedzenie
    > osobowki, ale rowerszysty tak.

    skoro nie widzisz czy z przeciwka nie jedzie mistrz zapieprzania to i
    30m będzie za mało

  • 120. Data: 2015-02-17 12:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >skoro nie widzisz czy z przeciwka nie jedzie mistrz zapieprzania to i
    >30m będzie za mało

    200m widze. Powinno wystarczyc. Najwyzej mistrz lekko przyhamuje.
    Albo rowerzysta, widzac ze mu zajezdzam droge. Przy predkosci 10km/h
    nawet jak wjedzie do rowu, to obrazen nie bedzie mial :-)

    Mistrz zreszta tez musi te zakrety pokonac i bardzo szybko nie jedzie
    :-)

    J.