    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 16 Feb 2015 20:20:02 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.

    On Sun, 15 Feb 2015, masti wrote:

    > najlepsza metoda dalszego psucia prawa.

    Nie, to jest jak najprawidłowsza konstrukcja.

    > po co Ci przepis, który z definicji zakłada niekaranie?

    Ależ nie zakłada.
    Jednoznacznie określa winę w razie wypadku.
    Konstrukcja typu "przejazd kolejowy bez zapór".

    > to znaczy, zę zakaz nie ma sensu.

    Przeciwnie.

    To karanie, kiedy "nadmiarowy przepis" nie ma sensu jest głęboko
    szkodliwe: uczy przestrzegania przepisu *zamiast* sprawdzenia
    "poziomu bezpieczeństwa".
    Jak wolno jechać "50", to kierowca jedzie "50" w momencie, w którym
    jest to niebezpieczne (bo jakiś osioł parkuje przed przejściem
    dla pieszych) i jest "ok" (raczej mandatu nie dostanie), ale jedzie
    "70" choć widać dookoła po 50 metrów pustego i dostaje mandat.
    I to jest sprzeczne z logiką. Powinno być na odwrót.
    (przynajmniej tak długo, jak długo nie ma przepisu przenoszącego
    wprost odpowiedzialność za wypadek na parkującego).

    pzdr, Gotfryd