  • 1. Data: 2010-04-15 20:14:54
    Temat: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    szukam konkretnych dowodow by udowodnic teorie
    czesto powszechna wsrod fachowcow
    ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    czy rzeczywiscie tak jest?

  • 2. Data: 2010-04-15 20:19:17
    Temat: Re: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hq7s5v$b98$1@mx1.internetia.pl>,
    Kris nabazgrał:
> [...]
    > ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    > zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    Zależy od definicji ,,nadaje się''. Bo jeśli jej częścią jest ,,ma skróty
    klawiszowe jak Photoshop, ikonki jak Photoshop i może ładować wszystkie
    pluginy do Photoshopa'' to odpowiedzi łatwo się domyślić...

  • 3. Data: 2010-04-15 20:21:43
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    > Zależy od definicji ,,nadaje się''. Bo jeśli jej częścią jest ,,ma skróty
    > klawiszowe jak Photoshop, ikonki jak Photoshop i może ładować wszystkie
    > pluginy do Photoshopa'' to odpowiedzi łatwo się domyślić...

    potrzebuje twarde dowody...:(

  • 4. Data: 2010-04-15 20:42:51
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    >
    > potrzebuje twarde dowody...:(

    praca na plikach z 16-bitową głębią kolorów - no chyba że nowy GIMP potrafi.
    I jeszcze praca w CMYK - to tak z brzegu.

    MaW

  • 5. Data: 2010-04-15 20:49:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:
> [...]
    > ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    > zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    Dla łebka, który miał darmowy, sponsorowany kurs fotoszopa i przy
    zmianie układu menu gubi się i nie ma pojęcia co robić - oczywiście.

  • 6. Data: 2010-04-15 21:05:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    > zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    Zależy co. Chyba wszystko co jest w linku niżej da się.
    W sumie po przerobieniu menu gimpa (są różne odmiany, jest taka fajna,
    co do ini wsadza wszystkie ustawienia) robi się praktycznie szop
    (praktycznie czyli z punktu widzenia fotografa). Tylko acra tam nie ma
    takiego sprawnego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2010-04-15 21:07:37
    Od: nemo <n...@k...com.pl>

    W dniu 2010-04-15 22:42, MaW pisze:

    > praca na plikach z 16-bitową głębią kolorów

    I to w przypadku obróbki zdjęć z coraz lepszych aparatów zaczyna być
    największym problemem GIMP-a. A coś słabo z tym chyba. Chociaż pewności
    nie mam, bo rozstałem się z GIMP-em jakiś rok temu m.in. z tego powodu
    (z żalem, bo to fajny program, tak w ogóle).

    pozdrawiam,
    nemo

    --
    Cats are smarter than dogs.
    You can't get eight cats

  • 8. Data: 2010-04-15 21:11:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nemo pisze:

> [...]
    > nie mam, bo rozstałem się z GIMP-em jakiś rok temu m.in. z tego powodu
    > (z żalem, bo to fajny program, tak w ogóle).

    Ale imo jest odwrotnie - dzięki temu, że sprzęt daje coraz lepszy
    materiał, a obrabiarki rawów są coraz sprawniejsze, właściwe edytory już
    dynamiki tak nie ruszają, a w związku z tym 8 bitów wystarcza.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie umiem malować, rzeźbić, grać, tańczyć ani pisać; chyba zostanę artystą/

  • 9. Data: 2010-04-15 21:23:22
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hq7toc$ie4$1@news.onet.pl>,
    MaW nabazgrał:
    > praca na plikach z 16-bitową głębią kolorów - no chyba że nowy GIMP potrafi.
    > I jeszcze praca w CMYK - to tak z brzegu.

    Przypomnę pierwszy post: ,,niczym innym ani na licencjach GNU Open itp''.
    Jest wiele programów, które potrafią obie te rzeczy. Ale żaden z nich
    nie udaje, że jest Photoshopem. Nie dostaniesz w Empiku ,,Krita w 48h''
    ani ,,CinePaint, biblia''...

  • 10. Data: 2010-04-15 22:06:44
    Od: nemo <n...@k...com.pl>

    W dniu 2010-04-15 23:11, Janko Muzykant pisze:
    > Ale imo jest odwrotnie - dzięki temu, że sprzęt daje coraz lepszy
    > materiał, a obrabiarki rawów są coraz sprawniejsze, właściwe edytory już
    > dynamiki tak nie ruszają, a w związku z tym 8 bitów wystarcza.

    To fakt.
    Niemniej jednak 16 bitów pozwala na znacznie swobodniejsze miętoszenie
    ;) materiałów wyprodukowanych przez obrabiarki RAW. A w przypadku GIMP-a
    ta droga jest zamknięta (chyba, bo jak pisałem, pewności mi brak).

    pozdrawiam,
    nemo