  • 31. Data: 2010-04-20 08:26:53
    Temat: Re: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 15 Kwi, 22:14, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > szukam konkretnych dowodow by udowodnic teorie
    > czesto powszechna wsrod fachowcow
    > ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    > zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp
    >
    > czy rzeczywiscie tak jest?

    Jakis czas temu szukałem programu do obróbki zdjęć (wcześniej używałem
    wersji trial Photoshopa CS2) i przetestowałem Photoshop Elements 8,
    GIMP i Paint Shop Pro Photo X2 (Photoshopa CS od razu odrzuciłem po
    sprawdzeniu ceny...).

    Bardzo szybko zdecydowałem się na PSE, głównie z jednego powodu:
    pozostałe dwa programy w porównaniu do niego na tym samym sprzęcie
    pracują strasznie woooooooooooooooooooooolno - wszystkie akcje jakich
    używam szybciej wykonują się w PSE (np. high pass filter, gaussian
    blur, tworzenie warstw, malowanie pędzlem mask na warstwach...). Z
    tego co pamiętam, dla niektórych akcji różnica w szybkości była
    ogromna (np. high pass), natomiast dla innych mniejsza, ale nadal
    znacząca (np. głupie kopiowanie warstwy z maską w PSE wykonuje się
    "natychmiast", a w Paint Shop Pro Photo X2 około 0.5 sekundy - niby
    mało, ale przy dziesiątym zdjęciu z rzędu staje się to irytujące).

    Chciałbym dodać, że jestem amatorem, jakbym zarabiał na zdjęciach i
    miał używać czegoś innego niż PSE to bym chyba szybko zmienił zawód ;)

    Może to problem z konfiguracją, ale googlowanie nic nie pomogło :/

    Bałem się na początku, że brak niektórych funkcji w PSE będzie
    dotkliwe, ale część z nich można zastąpić akcjami dostępnymi w sieci
    (np. tworzenie masek, channel mixer) a bez innych jakoś sobie radzę
    (krzywe).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 32. Data: 2010-04-20 09:08:27
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Tomasz Worek pisze:

> [...]
    > dotkliwe, ale część z nich można zastąpić akcjami dostępnymi w sieci
    > (np. tworzenie masek, channel mixer) a bez innych jakoś sobie radzę

    Do krzywych dla PSE jest jakiś plugin za killkanaście USD (obiecuję
    sobie to mieć jak znajdę czasu), tu dyskutowany miesiac temu
    chyba to:
    http://www.earthboundlight.com/phototips/photoshop-e
    lements-curves.html

    Pochwal się nazwami / linkami, może skorzystamy.

  • 33. Data: 2010-04-20 11:35:36
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 20 Kwi, 11:08, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

> [...]
    > chyba to:http://www.earthboundlight.com/phototips/photosho
    p-elements-curves.html

    > Pochwal się nazwami / linkami, może skorzystamy.

    Tak na szybko:

    http://graphicssoft.about.com/od/pselements/qt/layer
    masktool.htm
    (maski)
    http://www.cavesofice.org/~grant/Challenge/Tools/Fil
    es.html
    http://graphicssoft.about.com/od/pselementsaddons/Ad
    dons_and_Tools_for_Photoshop_Elements.htm

    Jak masz dostęp do PS CE (wystarczy trial), to możesz spróbować
    napisać swoje akcje (część funkcjonalności w PSE jest "ukryta" an nie
    usunięta). Na pierwszej z podanych stron jest napisane jak instalować
    akcje w PSE.

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 34. Data: 2010-04-20 18:07:23
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    To powinno rozwiązać Twój problem http://www.curvemeister.com/index.html

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 35. Data: 2010-04-24 08:39:42
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 20.04.2010 09:26 Tomasz Worek wrote:

> [...]
    > dotkliwe, ale część z nich można zastąpić akcjami dostępnymi w sieci
    > (np. tworzenie masek, channel mixer) a bez innych jakoś sobie radzę

    za 12 dolarów można kupić elements+

    http://simplephotoshop.com/elementsplus/

    --
    Mis'

  • 36. Data: 2010-04-30 08:13:07
    Od: Pawel <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 18:04, Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl> wrote:

    > UFraw to jest to dłuższego czasu(od wersji 0.3, czyli tak od 2005 roku)
    >
    > pozdrawiam,
    > --
    > Pawel Posiewala                        e-mail: p...@p...prz.edu.pl
    > ICQ#15070433                     JID:   p...@j...pawel.one.pl
    > PGP key:                    http://www.pawel.posiewala.com/pgp.asc
    > Key fingerprint: 379A A808 E002 AEF7 AC25 EA0E 5549 093E FA28 19FA

    Gimp ma obsługę CMYK. Wystarczy wpisać w google color management gimp
    i znajdzie się fajny dokument autorstwa kolegi Zbyma w któym jest opis
    jak działa cmyk w gimpie. Na 16 bitach gimp nie pracuje. Ale te 16 bit
    tak na prawdę to przydałoby się przy niektórych gradientach, a często
    i 16 bit nie wystarcza. W 98% do obróki zdjęć powielanych w labach
    wystarczy 8bit i srgb. Ostanio wyszedł ufraw w wersji 0.17. Ufraw jest
    bardzo dobry, w połączeniu z waveletdenoise z nikonowskiego rawa o
    czułości 3200 czy 6400 można wyciągnąć prawie to samo co w nikon
    capture nx. Gimp ma moim zdaniem przyjemniejszą ergonomię niż
    photoshop. Gimp bije na głowę photoshop elements.
    Photoshop do samej obróbki zdjęć to wyciąganie armaty na muchę,
    zwłasza do zastosowań amatorskich.
    Photoshop a w zasadzie cały pakiet ma sens przy dużych złożonych
    projektach graficznych.